Skrevet av Emne: Hvordan gå ned i vekt  (Lest 1631 ganger)

Utlogget kmt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hvordan gå ned i vekt
« : 04. mars 2013, 11:13 »
Hei

Jeg er kvinne, 45 år og 85 kilo, som prøver ganske hardt å gå ned i vekt, men det skjer absolutt ingenting.
Min treningsuke er normalt 4-5 treninger i treningsstudio hvor jeg starter med 20-30 min intervall på trendemølle før jeg tar 60 div styrkeøvelser. Prøver å bytte litt på hvilke muskler jeg trener hvilke dager, og 3 av treningen avsluttes som regel med 20 min boksebag. I tillegg til dette er jeg trener i karate 1 gang i uken. Dette har vært min normale treningsuke i 4 uker. før dette har jeg hatt trening i treningstudio 1 gang i uken med PT i 10 uker i tillegg til karate. Før jeg startet med det, så holdt jeg meg til karate 3 ganger i uken, dette har jeg gjort de siste 10 årene.
Jeg registrerer alt jeg spiser hver dag, og har et utgangspunkt på 1200 kcal til dagen (før trening), men så blir det jo mer alt etter hvor hardt jeg trener.
Normal dag med mat er skyr til frokost, salat med reker eller fisk til lunsj, frukt til mellommat, Nutrilettbar på toget hjem fra jobb, og middag av noe slag. Prøver å lage mat med rent kjøtt, karbonadedeig, grov hjemmelaget pizzabunn etc, og ha grønnsaker eller salat til. Og så har jeg meg en brødskive med melk etter trening. Prøver å holde meg til utskeielser som sjokolade /potetgull i helgene, og det blir ikke så mye da heller. Har ikke så lyst på dette etter at jeg startet å trene så mye.
Etter hva jeg har lest meg til, så burde en uke for meg med dette programmet da tilsi at jeg får ut mer kalorier enn jeg får inn, og at jeg dermed burde miste kg. Alt som skjer er at hvis jeg tenker på å skeie ut i helga, så går jeg opp 1 kg.
Nå er jeg fortvilet. Noe forslag til hva jeg kan finne på?



Utlogget zanorex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Hvordan gå ned i vekt
« #1 : 04. mars 2013, 22:49 »
Hei jeg forstår frustrasjonen din og vil minne deg på at det er på kjøkkenet kroppen blir laget.
1200 kalorier høres alt for lite ut, siden du er såpass aktiv ville jeg aldri gått under 1700 og helst ikke over 2200.

Ikke ha noen spise dager/måltider og følg 2000 kalorier i 3 uker samt gjevnlig trening, ikke bare se på badevekten men ta mål av midje, hals, lår, armer, osv og se hvordan dette forandrer seg.
Hvis alt er likt etter 3 uker så gå ned til 1800 kcal til dagen, sjekk igjen etter 3 uker, så deretter ned til 1700 hvis du ikke går ned.

Husk: Eat delicious or look delicious Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!