Skrevet av Emne: Nå trenger jeg sårt hjelp! Hva gjør jeg feil?  (Lest 2444 ganger)

Utlogget celestine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hei

Jeg er splitter ny på forumet her, og meldte meg inn i håp om å kunne få litt hjelp.

Jeg er en jente på 24 år, som veide 108 kg for to år siden, idag veier jeg 91,5.(1,70m) Det siste halve året har jeg ikke gått opp eller ned et j**vla gram. Jeg mister snart motivasjonen. Og trenger hjelp.

Den siste måneden har jeg også økt trening fra to ganger i uka til 4 ganger i uka. For å se om det hjalp noe. Jeg fikk også diagnosen søvnapne for et par uker siden, og fikk beskjed om å gå ned minst 7 kg til for å bli kvitt sykdommen. Nå må det bare skje noe snart.

Kan fortelle litt hvordan hverdag og uka mi ser ut, jeg er iallefall veldig opptatt av å spise normalt, rett å slett lagt om livsstilen. Lite interessert i shakes og sjokoladebarer.

Ukestrening:
Mandag: 8km rask gange + jogging
Tirsdag: Sirkeltrening (hard økt)
Onsdag: Fri
Torsdag: Core
Fredag: Fri
Lørdag: Spinn / Core
Søndag: Gjerne en søndagstur om været tillater det.

Dagsmenyen består av:
07:00: 2 grovbrød m. lettsmør og valgfri lettere pålegg
09:00: Yoplait vaniljeyoghurt
10:00: En frukt
11 - 12 : 2 grovbrød m. lettsmør og valgri lettere pålegg
13:30 : Frukt
15:00 : Frukt
17:30 : Middag - 100g (potet/grovpasta/fullkornris) og 150g (fisk/kjøtt) + masse salat eller grønnsaker.
20:00 : 1brødskive m pålegg / to speltlumper med 20g denja salatdressing / banan m.vaniljekesam.


Er det noe jeg må endre på her? Jeg får i meg ca 1400 1500 kckal om dagen. Men det er vel viktig å ligge på litt høyere en minimalen for kalori inntak når man trener 4 ganger i uka? + at jeg går hjem fra jobb hver dag 20 min.
Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg Smiley Cool what




Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

når du skriver frukt, hvilken frukt er det, og hvor mye?
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget celestine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Det går somregel i 1 eple, 1pære eller 1kiwi Smiley

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

det jeg ikke skjønner er, du er nesten 1000 i underskudd (du virker aktiv) jeg tror du får bedre svar av å gå til en ernæringsfysiolog.

mitt supertriks mot mitt eget kroppsfett er nesten null karbo (noe til musklene kreves)
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget celestine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

hmm 1000 i underskudd ? jeg tenkte kanskje jeg forsatt var i underskudd, men ikke så mye.

Jeg kuttet karbo for en tid tilbake, det funket, men jeg ble så dårlig. Tenkte å kanskje finne på noe som kun egg til frokost, og salat til lunsj, for å minske inntaket litt. Men da mister jeg jo endel kalorier der også. VANSKELIG!  woot

Utlogget zanorex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

hei, jeg hadde satt hoved fokuset på styrke trening og beholdt alle spinning/gåturer/joggeturer samt byttet ut brødskivene med knekkebrød så skal du se at vekten raser ned Smiley du kommer nok til å kjenne litt sult men det går over etter noen uker Smiley

Dette er mine tips å jeg er sikker at de fungerer Smiley
send meg gjerne en PM om du lurer på noe annet.

Utlogget celestine

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

takk for svar Smiley men, skal jeg da spise like mye knekkebrød som er innholdet i 2 stk grovbrødskiver?? Smiley Eller skal jeg spise 2 stk knekkebrød, til morgen og lunsj? Smiley

Utlogget zanorex

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

spise du normalt 2 skiver ville jeg spist 3 knekkebrød
spise du 3 skiver ville jeg spist 4 knekkebrød
spiser du 4 skiver ville jeg spist 5 knekkebrød

da vil du også gå i mer kcal underskudd Smiley ikke spis kalori messig like mange knekkebrød som brød, da forsvinner meningen Smiley

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

spise du normalt 2 skiver ville jeg spist 3 knekkebrød
spise du 3 skiver ville jeg spist 4 knekkebrød
spiser du 4 skiver ville jeg spist 5 knekkebrød

da vil du også gå i mer kcal underskudd Smiley ikke spis kalori messig like mange knekkebrød som brød, da forsvinner meningen Smiley

i call BS. kalorimengden er ikke problemet her...

drit i broscience, kom deg til en ernæringsfysiolog. få litt svar hvorfor/hvordan/når/hvem/hva/hvor. Dette ordner du selv. Knekkebrød isteden for grovbrød blir som å spise lammet istedenfor geita. du trenger næring.
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Du har 100% kontoroll på hvor mye kcal det er i alt du spiser? Du veier brødet, og smørre som er oppå?

Om ikke, så har du faktisk ikke peiling på hvor mye kcal du får i deg iløpet av en dag. Der har du mest sannsynlig hovedproblemet.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget rObinzj

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 817
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 817

  • once you popped it, you can't stop it!
Sv: Nå trenger jeg sårt hjelp! Hva gjør jeg feil?
« #10 : 22. mars 2013, 00:32 »
Tror problemet her er at kroppen har gått i en "mental" sperre om du har spist samme mengde mat og samme kalorier hver dag over lengre tid. Kan faktisk være sunt å slappe av litt..

Ikke ha full fokus hele tiden. På diett bruker jeg selv å kjøre 3 lave dager, 3 vanlige dager også 3 høy dager slik sjokker du kroppen. Bytt ut brødskivene med noe som gir mer næring ville jeg også gjort.

Kesam med havregryn og litt usalta nøtter er en fin frokost samme som kesam + nøtter er ett fint kveldsmåltid. (NB.. pass på nøtter inneholder MYE kalorier så 10-15 gram er ofte nok..) Også gjerne kutt karben tidlig på dagen. Etter trening eller etter 8 på kvelden om du legger deg i 11-12 tiden har du ikke behov for karbs siden du bare skal sove. Siden formålet ditt er å gå ned i vekt. Gjør små endringer, slapp av og ikke stress så kommer resultatene. Tror ikke det er treningsmengden som er problemet her, er nok mer maten det ligger i og at kroppen har godt i en sperre/sparemodus over lang tid på samme kalorinivå.

Lykke til!
robinzj.blogg.no

24 år
177 cm

Everyone wants to become a bodybuilder, but no one wants to lift some heavy ass weights!

Sky is the limit!

10% luck
20% skill
15% consentrated power of will
5 % pleasure
50% pain
100% reason to remember the name...

3 plass -90 kg bygging NM 2011

Utlogget Spesialjeger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Nå trenger jeg sårt hjelp! Hva gjør jeg feil?
« #11 : 23. mars 2013, 12:18 »
spis mer, tren hardere. Med tren "hardere" mener jeg ikke tren hverdag, annenhverdag er bra o du trener hardt når du først er der. Sirkeltrening med lav pause imellom øvelser (10-20sek). Kjør 90% baseøvelser og legg inn en 400meter spurt,eller 400m roing på siste øvelsen, kjører også hoppetau.  Etter du har fullført "runden" din (4-5 øvelser) tar du 2minutter pause og kjører ny runde, minimum 3ganger (mer om du er godt trent). På øvelsene kjører du 10-12 reps

Dette vil ta rundt 30-40minutter og fullføre, men det kommer selvfølgelig ann på hvor godt trrent du er. Jeg vil si 3runder vil ta deg mellom 30-40 og du er relativt godt trent. Men pass nå selfølgelig på at du har 95%riktig teknikk på alle øvelser, da det er greit å jukse litt på de 1-2siste repsa da du vil være ganske sliten Wink

Som RObinz sier, kroppen har nok godt i sparemodus, ta heller og spis mer og tren hardere så vil du få resultater skal du se Smiley


På en sånn økte forbrenner jeg 700-800 kalorier ifølge pulsklokka med en gjennomsnittspuls på 156 og maks puls 170-180. Da har jeg brukt rundt 40 minutter.

Jeg varierer på dagene om jeg tar løping,hoppetau eller roing ellers er resten av øvelsene det samma, jeg kjører dog 6øvelser.


 

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Nå trenger jeg sårt hjelp! Hva gjør jeg feil?
« #12 : 23. mars 2013, 12:46 »
det der er et problem ja.
kan si det slik, jeg er mann(sist jeg sjekka ) og får å gå ned fra 80-68kg ifjor(1.63 cm bare ), dvs. til under 10% kroppsfett, lå jeg på 1500-1700 kalorier, trente 6 dager i uka, volumtrening, laver intensitet men lengre økter...og gikk 1 times gåturer hver dag... det jeg trenger for å holde vekta er ca 2000 og bygge(mest fett, litt muskler lol) , ca 2300-2500....  trenger forbausende lite mat..

og fra fredag kveld til lørdag kveld, spiste jeg alt inkludert kjøkkenbenken... neida, men jeg spiste mere, og mye godis... men innen hver fredag hadde jeg gått ned ca 0,5kg.... tiltross for at jeg veide mye på søndagene etter ete gildet..
Ble helt varm og svetta nesten hele tiden... kroppen får helt sjokk av den ekstra maten.

man bør han en spise dag på lengre dietter, for å holde forbrenninga og motivasjonen oppe..
Tror kanskje du ligger litt for høyt fortsatt, selv om det ser riktig ut på papirer.  Og lengre men lavere intensitet på øktene gjorde at jeg ikke ble så grusom sulten av dem..

jeg tror jeg ville banka inn ca 1 times turer hver dag. men roligere koseturer...og en styrkeøkt nesten hver dag... har alltid funnet ut at mye lettere trening er bedre på diett en lite og hard trening, fordi jeg blir et vrak hvis jeg trener for hardt på lavt kalori inntak. sykdom og skade kommer fort da.

jeg er derimot ikke flink til dette, fikk ikke noen scene fysikk, men det var fordi jeg ca regna kalorier som deg, og spiste litt for variert mat, ikke veide og kalkulerte alt.

Så i mine øyne, spiser du for mye, og trener for lite effektivt... hadde du vært mannlig kroppsbygger og hatt kanskje 10-15kg for mye fett over masse muskler, , hadde du trengt mere kalorier, men siden du sikkert har 30-40 kg fett, så er det ikke så mye muskler som trenger energi..
dvs. 1.7 m mann, 90kg, 70kg  med lite fett, så ville det der dratt av spekket fort, men jeg gjetter at din vekt uten fett er rundt 55kg... ergo for lite muskler iforhold til fett.

Robinzj råd er bra, evnt. ha en middels etedag på onsdag, og en større i helga... finn ut hva som passer.
Men det beste er å oppsøke en som virkelig kan det. kjenner flere jenter som har gått fra typisk treningskjede PT råd og oppsøkt mere hardcore miljø,  de har totalt forandra seg over tid. Fått mere nyttige råd til trening og mat enn det typiske opplegget jenter får på kjede gymmene..

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Nå trenger jeg sårt hjelp! Hva gjør jeg feil?
« #13 : 23. mars 2013, 12:53 »
men jeg er ingen ekspert... men har ikke sett vanlige jenter gå ned mye i vekt før de ligger veldig lavt. kan hende at du må ned til under 1000kcal 3-4 dager i uka, og heller gå opp i 2000 pluss noen dager...  har du ligge på 1500kcal i laaang tid, har kroppen din vendt seg til det.  og siden du ikke har hatt planlagte spise dager, har kroppen gått i stå..
Du ligger i forhold til vekta i bra underskudd,  men muligens ikke i forhold til bein og muskelmassse...  

MEN, syns at du trener veldig bra iforhold til de fleste som prøver å komme seg ned, og allerede gjort en kjempe jobb ! :-D

Men du trenger nok en ekspert, fordi her kommer du til å få mange forskjellige råd...og bli forvirra hehe...

jeg er egentlig ikke fan av inbody tester, men har du tatt en slik, for å finne ut hvor mye som er fett vs muskler , skjelett og vann?  de har en viss nyttighet...

kan også tenkes at jeg er helt på jordet når det gjelder jenter og diett haha... så ta de tallene jeg kommer med en klype salt... men teorien min er mindre hard trening, men mye mere mindre smertefull og slitsom trening, den står jeg for:-)

har man bygd mye muskler, og spist veldig mye, så er det lettog kutte kalorier og trene lite og hardt med perfekt kosthold, og bli slank i en fei, fordi man har kjempet for å legge på seg...  men når man ikke har jobba hardt for å øke, så har man ikke det og ta av, man må rett og slett plages på en annen måte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!