Skrevet av Emne: Komme i form vs. sterk astma  (Lest 1313 ganger)

Utlogget Vanillalace

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Komme i form vs. sterk astma
« : 02. mai 2013, 21:34 »
Hei!
Jeg har nettopp begynt å trene, planen var å trene tung styrke (noe jeg greier fint, er heldig med akkutat de genene) -men fant ut at jeg ville slanke meg først, for så å bygge.
Jeg er 162 cm, og veier 72 kg. Jeg er på mitt største noen gang nå, og selv om jeg kunne tenke meg å begynne rett på styrken vet jeg at dette vil demotivere meg til å gå ned igjen, siden jeg da blir svakere.

Det største problemet mitt er at jeg har veldig sterk astma, og sliter utrolig hardt med å få bedre kondis. Dette er INGEN unskyldning, mange sier det burde være motivasjon, men for meg er det en stor hindring. Jeg har aldri i mitt liv fullført en sammenhengende 3000 m, enda jeg har vært både i ellers bra form, og 25 kilo lettere enn det jeg er idag.

Jeg lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å bedre kondisjonen? Vet at intervall etc er effektivt, men det er umulig for meg på dette tidspunktet. -> Skulle gjerne visst om noe som er litt mer effektivt enn å "gå tur".. Går allerede ca 1 time tilsammen med rask gange til/fra skolen hver dag, og det har hatt lite eller ingen effekt til nå.

(Hvor mye bør jeg veie idet jeg begynner å bygge igjen? Trivselsvekt har variert mellom 47-57 kg før)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Komme i form vs. sterk astma
« #1 : 07. juni 2013, 12:38 »
Ikke gå ut etter hva du veier. Gå etter speilbilde og hvordan du ser deg selv Smiley

Når det gjelder teningen og kondisjon så ville jeg søkt litt opp, men det er kostholdet ditt som avgjør om du kommer i form eller ikke. Hvordan spiser du nå?
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!