Skrevet av Emne: Min problemstiling! Trenger HJELP!  (Lest 1589 ganger)

Utlogget Per-Morten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Min problemstiling! Trenger HJELP!
« : 08. mai 2013, 17:44 »
Min første post forøvrig.

Så i den forstand la meg fortelle litt om meg selv og hva mine problemstillinger er!
Jeg er Per-Morten er en mann på 26 år med 2 kids, kone og 2 jobber. Hverdagen min er rimelig travel da jeg fra 0700-1900 er i stell med jobb og unger om en annen. 1900 er legge tid for mine to unger og som regel da er det lite eller ingen energi til overs for noe annet enn denne forbaska sofaen.
Kona jobber skift 2 ganger i uka og tidligvakt annenhver lørdag. Og jeg har da ungene fra morgen til kveld til jeg går på jobb. Hver 4. helg har jeg en ekstra unge i hus da jeg er støttehjem. Thats life.
Så er da dette jeg vil forandre på. Jeg har lagt på meg usaklig mye de siste 5 åra og det ser ut til å ikke øke.
 
Jeg sliter med for stor appetitt. (Jeg er ikke kresen og VEEEEELDIG glad i mat), når det er sagt så spiser jeg stort sett alt. Jeg er blitt så mye som 123KG... Pleide å være 83kg. <-- Well that time has gone and past now! Men jeg vil så veldig gjerne ned i vekt.

Har kjøpt meg sykkel. Har og begynt og sluttet med sporadisk trening. Problemet er at jeg ikke klarer å komme meg opp av denne sofaen. Da jeg ikke eier et spor av energi igjen. Og jeg har prøvd å fått i meg riktig mat.
Som sunn mat, da vi prøver å lage sunn middag hver dag for barnas skyld.
Dette er mye kylling filet, fisk, skikkelige kjøttretter med masse grønnsaker som brokkoli, blomkål, gulrøtter, asparges, squash. Vi spiser da og en del pasta retter. Det meste vi lager er laget fra bunnen med solide råvarer. Til drikke drikker jeg stort sett vann. eller en syltynn saft da vannet hos meg smaker regelrett dritt. Så er mest for smaken sin skyld, en god del melk. Og ellers veldig skjelden brus/juice o.l
Tar sanasol/tran daglig. Sånn ellers prøver jeg å holde meg unna sjokolade og andre dritt ting. Ikke alltid det går om det står fremme.

Dette er hva jeg har prøvd å gjøre:
Koffein, sukker, energidrikker har absolutt ingen effekt på meg.
Prøvde jack3d micro idag, fant ut det var bortkastet penger.
Synerline, dette og bullshit.
Diverse vitamintilskudd.
Til og med mat jeg spiser gir meg ikke en dritt energi.


Har forøvrig begynt å utforske dette med pre workouts. Men regner med at man må komme seg i gang med trening for at dette skal, kanskje begynne å virke? Så har brukt en del tid på å lest på dette med pre workouts, aminosyrer, dmaa, +++

Som det er per dags dato sliter jeg veldig med motivasjon/energi/minske matlysten for å få et fast program som kan få frem resultater.

HJELP!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Min problemstiling! Trenger HJELP!
« #1 : 23. mai 2013, 14:33 »
Det kreves stor disiplin for å holde seg unna den megnde mat du ønsker å få i deg hver dag når målet er å gå ned i vekt, og appetiten blir bare større med trening. Men det eneste man må gjøre er bare å kjempe i mot. Følg et strikt kosthold og trening. Du kan gjøre mye ved å gå to turer om dagen, før frokost og kveldstur. Økt motivasjon kommer etter 2-3 uker og du ser ser fremgang på vekta!
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Min problemstiling! Trenger HJELP!
« #2 : 02. august 2013, 13:29 »
Grunnen til at du har lite energi er feil mat og dårlig form. Det er ALLTID tøft å starte å trene nettopp fordi kroppen ikke er vant med det. Overskuddet folk snakker om som trening gir er ikke for noobsene, det er for dem som allerede er i form.

Husker da jeg startet å trene så var det tortur! Peste som en strandet hval på mølla og kunne ikke gå i trapper fordi jeg var så støl, haha. Men med viljestyrke og målbevisshet så kom formen, og den kom raskt! Fra å ikke kunne løpe 1 km uten å dø så tok jeg mila på 43 minutter Smiley

Så: Godt kosthold med proteinrik mat, godt fett, trege karbd(villris, brun pasta, ikke mer enn 50 gr. tørr vare) masse grønnsaker kombinert med trening så vil du ikke bare få kroppen din tilbake, men masse overskudd og energi Smiley

Northsteel

  • Gjest
Sv: Min problemstiling! Trenger HJELP!
« #3 : 02. august 2013, 13:49 »
Når du alikevell sitter i sofaen, er det bare å skru på TVen(smartTv). Gå rett inn på youtube når du synker lengst ned i sofaen. På youtube søker du på motivation, da er det bare å kjøre på! Kickass

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Min problemstiling! Trenger HJELP!
« #4 : 02. august 2013, 14:23 »
Jeg skal skrive en vegg av tekst som svar på dette her så fort jeg får svar på følgende: hvor gamle er ungene dine?
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!