Skrevet av Emne: alkohol og diett?  (Lest 4398 ganger)

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

alkohol og diett?
« : 09. mai 2013, 16:39 »
Jeg lurte egentlig bare på en liten ting.. Hvis jeg går på en diett er det muligheter å dirkke alkohol 2 ganger i månen? Eller vil dette ødelegge hele dietten? tenker en langvarig diett som skal dra av noen kilo.

Har dere noen gode tips til dietter? jeg fan en som jeg likte godt. kommer nok til og mikse og trikse med den: http://www.iform.no/pub/art.php?id=530#.UYutt8p5SUk

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: alkohol og diett?
« #1 : 09. mai 2013, 17:39 »
Det vil ikke ødelegge hele dietten å drikke litt. Men kommer vel an på hvor seriøs du er med det da. Litt useriøst å dra på fylla under diett.

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: alkohol og diett?
« #2 : 09. mai 2013, 18:18 »
så det du sier er hvis jeg tar en 2 mnd diett så bør jeg egentlig å være avholds? (det er jo sommer å det er jo drikkeværet!)
men hvis jeg holder et lavt inntak som 400 dl morgan og ca 1l coca cola 2 ganger i mnd så kan jeg vel fortsatt miste litt kg?

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: alkohol og diett?
« #3 : 09. mai 2013, 18:45 »
Ja, du kan selvsagt fint gå ned i vekt selv om du drikker. Du kan jo strengt tatt drikke 1l cola hver dag og fortsatt gå ned i vekt.

Alkohol er jo aldri positivt ift. trening, men det ødelegger vel minimalt med to turer ut i mnd.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: alkohol og diett?
« #4 : 09. mai 2013, 19:05 »
Prøv å Google ''alkohol og trening'', så finner du fort ut at grisefylla + trening ikke er en suksessformel... Det er forskjell på et par glass vin og 6-10 drinker som det ofte blir når du først kommer deg på ett forspill........ Når du i tillegg er på en diett, er det ihvertfall ikke gunstig.. Men som Gerd sier her, noen drinker 2 ganger i mnd - skal ikke være totalt ødeleggendes..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: alkohol og diett?
« #5 : 15. mai 2013, 20:31 »
Jeg har også ett spørsmål om hvor lavt jeg kan gå ned i kalorier? jeg er 193 cm og veier ca 94. skal ned til 80 ein plass der jeg bli fornøyd. jeg har tenkt på å gå ned til 1500 - 2000. blir det for lavt for meg? jeg har ikke hastverk for å gå ned i vekt!
men hvor lavt kan en person på min høyde og vekt gå ned i kalorier før det blir helsefarlig?

takk for svar!

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: alkohol og diett?
« #6 : 15. mai 2013, 21:05 »
Jeg har også ett spørsmål om hvor lavt jeg kan gå ned i kalorier? jeg er 193 cm og veier ca 94. skal ned til 80 ein plass der jeg bli fornøyd. jeg har tenkt på å gå ned til 1500 - 2000. blir det for lavt for meg? jeg har ikke hastverk for å gå ned i vekt!
men hvor lavt kan en person på min høyde og vekt gå ned i kalorier før det blir helsefarlig?

takk for svar!

Du trenger egentlig ikke å tenke så mye over hva som er helsefarlig.. Svært få klarer å vedlikeholde en diett som er helsefarlig over lenger tid, dette kalles vell en spiseforstyrrelse..

Med tanke på det andre spørsmålet ditt vil jeg si at du begynner for lavt på kaloriene. Vist du for eksempel skal nå målet ditt på rundt 80kg må du gjennom en hel del justeringer av kalorinntaket ditt før du er i mål. Vist du begynner for lavt ender du opp med å måtte kutte unødvendig mye kalorier.

For eksempel: Du vil gå ned 10kg på 12 uker. Du begynner med 2000 kalorier de første 4 ukene og du stagnerer, du stiller ned til 1800 kalorier de neste 4 ukene (om du er heldig) før du må justere ned enda en gang. Og om du ikke er en type person så må du kanskje gå enda litt til ned før du har nådd målet ditt..

Men vist du begynner på et mer fornuftig kalori inntak som for eksempel 2500 kcal, som høres mer korrekt ut med tanke på din høyde og vekt, kommer du til å ende opp med noe i underkant av 2000 kalorier på slutten av dietten din..

Så ved å starte høyere blir prosessen MYE lettere, du sparer mer muskelmasse og du har mer energi og bedre humør.. Når dietten har vart lenge og du får i deg lite kalorier i en lengre periode kan det påvirke hverdagslivet ditt negativt..

Ble en litt lang post men jeg vil råde deg til å starte litt for høyt enn litt for lavt, ikke mindre enn 2500 kcal de første 3 ukene før du justere ned etter behov.. Etter min erfaring må du justere ned ca hver 3-4 uke Smiley lykke til

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: alkohol og diett?
« #7 : 15. mai 2013, 21:12 »
Jeg lurte egentlig bare på en liten ting.. Hvis jeg går på en diett er det muligheter å dirkke alkohol 2 ganger i månen? Eller vil dette ødelegge hele dietten? tenker en langvarig diett som skal dra av noen kilo.

Har dere noen gode tips til dietter? jeg fan en som jeg likte godt. kommer nok til og mikse og trikse med den: http://www.iform.no/pub/art.php?id=530#.UYutt8p5SUk


Den dietten du linket til såg veldig fornuftig ut.. En viktig ting å tenkte på når det kommer til diett er at jo strengere rammer du setter for deg selv og hvor komplisert dietten din er, er avgjørende for hvor lenger du klarer å holde ut..

Jeg vil heller se noen gå på en diett som er mindre optimal og effektiv men som er mulig å leve med å vike litt ifra når det skulle være nødvendig, enn en optimal og svært effektiv diett men som er veldig vanskelig å gjennomføre..

man ser mange toppatleter og pro-byggere gå gjennom helt ville dietter gjennom noen måneder men det man må huske på er at disser personene er EKSTREMT disiplinerte og ikke minst motiverte..

 For mannen i gata tror jeg simple dietter og livsstilsendringer er nøkkelen til ett resultat du kan vedlikeholde.

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: alkohol og diett?
« #8 : 15. mai 2013, 23:17 »
Takk for noen fine svar og raske!dette kan bli morro! Smiley

Utlogget fridrich

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: alkohol og diett?
« #9 : 22. mai 2013, 13:19 »
har vist noen flere spørsmål.

Er dette en fin diet? jeg har holdt på denne uken med den og skal fortsette!
Måltid 1: 3 egg og 2 knekkebrød.
Måltid 2: 1 banan
Måltid 3: (hva kan jeg ha her tro?)
Måltid 4: Kylling og grønnsaker
Måltid 5: (etter trening) Laks med grønnsaker
Måltid 6: 2 egg 1-2 knekkebrød

(jeg har litt annet også for og varriere da.. ikke bare sån som jeg har skrevet det opp)

Disse dagen har jeg bare hatt 5 måltider pga jeg har stått opp kl 09.00 og spist da. så første måltid kl 09.00, andre kl 12.00, tredje kl 15.00, fjerde kl 18.00 og femte kl 21.00. men nå som jeg skal begynne å stå opp kl 7 hva kan måltide være kl 13.00 på dagen tro? noe jeg mangler??
jeg har også 5 egg iløpet av dagen. kan det bli for mye? eller er det bare bra med litt egg?

spørsmål nr2! hva er forsjellen mellom Lat Pulldown og Pulldown?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!