Skrevet av Emne: Evig tjukk! Med bilder!  (Lest 13258 ganger)

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #15 : 15. mai 2013, 15:57 »
Har go tro på dette ! Smiley Nå har du mye info å gå etter og du begynner å sette deg mål å gjøre ting klar for livsstil endringene dine! Bra bra !

Nå må det være for deg å sette opp små mål, og kanskje som du nevner et større mål der du kanskje satser på å være bikini klar til sommer 2014. Jobber du hardt opp mot det og fram til neste sommer så er ikke det umulig Wink Disiplin og være streng mot seg selv til tider er nøkkelen ! Og det er akkurat det du trenger for å ikke dette tilbake til vonde vaner.

Bruk gode motivasjons filmer fra youtube. Der ligger det sykt mye så kan hjelpe deg selv på den vanskeligste dagen der kanskje vekta viser 1kg + iforhold til uka før. Så kan youtube være en bra venn å ha da Wink

Kan kanskje være kjekkt for deg å begynne med "trenings-logg" som mange har her inne. En plass å loggføre treninger osv for deg og en plass der folk kan komme inn å gi deg tips å støtte og ris/ros om det skulle vert nødvendig Wink

stao no pao !!

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #16 : 15. mai 2013, 17:19 »
Tusen takk for god info parmora! Det satt fingerene på mye av det som kanskje har ødelagt for meg før.

1. at jeg alltid har sett etter løsninger som får ting til å gå fortere som sulting/alt for mange timer på trening

2. nekte segselv alt som smaker godt og kun spist rene kjøtt, fisk, fugl produkter med grønnsaker til

Og jeg ser alt at jeg har hatt tankene " hvorfor gidder jeg, jeg kommer ikke til å være "bikini klar" i år uansett, men det handler om det lange løpet, kanskje jeg er bikiniklar i 2014 og har forbedret enda mer til 2015!

Jeg har de siste dagene kommer frem til et kosthold jeg lett kan leve med på mellom 1500 - 2000 kalorier om dagen, hvor fordelingen ble 40 % fra carbo, 30 % protein og 30 % fra fett men skal se på den og endre litt på den.

Ellers prøver jeg å komme meg på trening ihvertfall annenhver dag, og jobber mye i motbakke så jeg får opp pulsen..

Skal forøvrig over grensa til Sverige i morgen og hamstre kylling og annet sunt til fryseren så det blir bra! Merker veldig godt at nå som jeg har kastet ut alt av godteri i huset og fylt kjøleskapet med mager kesam og fryseren med bær er det mye lettere å holde seg unna Smiley
Bare hyggelig, HMK90! Smiley

Synes det høres ut som du er kommet langt allerede! Du har en super innstilling. Og det er med en slik innstilling du vil lykkes!

Jeg vet at du kan klare dette. Fortsett å jobb med det, prøv å lære mer fra erfaringer, husk på tips du har fått her inne og fokuser på hvor du vil være i fremtiden. Glem fortiden. Glem alt sånt. Det spiller ingen rolle. Det er aldri for sent å endre livet sitt til det bedre. Livet ditt er her og nå, ikke i går, forrige uke, for 1 år siden eller for 5 år siden. Du er 22 år gammel, og du har utrolig mange år igjen! Tenk over det... Du er bare halvveis til 44 år! Og når du er 44 år, har du fremdeles utrolig mange år igjen.

Jeg ser opp til alle mennesker som ønsker å forbedre seg selv når det er noe de ikke er fornøyd med. Mennesker som kanskje har tatt noen uheldige valg tidligere livet av ulike årsaker, men som kommer til et punkt hvor de bestemmer seg for å snu på situasjonen. Slike holdninger er noe jeg blir utrolig glad og inspirert av å se.

Jeg ønsker at du kun ser fremover nå. Fokuser på å forbedre livsstilen din ved å bruke tiden, kunnskapen og motivasjonen din til hjelp - og glem alt annet! Vit at du får dette til. Dette klarer du.  Smiley

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #17 : 24. mai 2013, 20:30 »
 biggrin

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #18 : 25. mai 2013, 11:55 »
Det er ikke lite at treningen har kommet seg så pass som den har da Smiley Det er et steg i riktig retning. Selv så gikk eg 6-7mnd med full fokus på trening mens kosthold var så som så med. Fikk ikke noen særlige resultat men fikk orden på teknikk som har hjulpet meg mye i ettertid.

vil anbefale : http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kjokken/smorbrodgrill/tefal-comfortgrill/166640.3399/ da denne gjør matlaging til en LEK ! Tar deg 5min på fisk/biff/kylling og du beholder kjøttet saftig og slipper å spise tørt kjøtt ! Utrolig enkelt. Da er det letter å lage mat for 2-3-4dager fram i tid. Kjøp på matbokser å ha tilgjengelig i kjøleskapet så det er lett tilgjengelig med sunn mat Smiley

Vekta, har den endret seg noe da ? Smiley

Kjør på videre! Enda i start fasen, og lenge til sommer 2014 Cheesy

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #19 : 25. mai 2013, 15:12 »
 biggrin

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #20 : 26. mai 2013, 17:41 »
Ja, er ingen så sier dette er lett. Men med delmål å langsiktige mål så skal du klare dette.

Du er bare nøtt å være sykt streng mot deg selv om dette skal gå. For du skal tross alt snu om på din egen livs stil Smiley Det er ikke gjort på 1uke c",)

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #21 : 26. mai 2013, 18:55 »
Hvor mye vil du dette? Hvor viktig er det for deg? Trenger du å gjøre dette, egentlig? Hva mener du selv? Hva skjer om du ikke gjør det? Hva skjer om du gjør det?

Tenk over de spørsmålene. Gå dypt i deg selv, og finn ut hvor viktig dette er for deg. Om 1 år skal du se deg tilbake. Hvem vil du se tilbake på? En ung kvinne som ga opp, eller en ung kvinne som nektet å gi seg på tross av at hjernen hennes hele tiden fristet henne til å ta dumme valg?

Husk at valgene du tar I DAG, vil påvirke den du BLIR. Ditt liv er ikke diktert 40 år frem i tiden. Du kan fremdeles endre det. Men da må du handle før eller siden. Det er 100% sikkert. Og det kan like godt være nå. Hvorfor utsette det? Hva tjener du på det? Er du ikke 100% sikker på at du SKAL klare dette før eller siden? Vel... Da gjør vi det nå, ikke senere! Smiley

Aldri vent med å ta et klokt valg. Bare ta det. Jo fortere, jo bedre. Du vil takke deg selv senere. Ikke tenk og analyser så mye over alt. Bare gjør det.

Suksess kommer aldri lett i livet, uansett hva det gjelder, men det er de som nekter å gi opp som til slutt vinner. Vær blant dem. Du er mer enn god nok til å klare dette. Fortell deg selv at du får til dette, og fortsett å fortelle deg det på dårlige dager. Uansett hvor mye motgang du møter, fortsett å prøve. Det handler faktisk mye om nettopp det - å prøve. Å prøve å få det til, å prøve å bli bedre, å prøve å lære mer, å prøve å være flinkere, å prøve litt og litt mer... Du trenger ikke ta alt på én gang, men så lenge du bare prøver! Det er noe mange har lært, som har brent for noe i lang tid... Ingen er eksperter på startlinjen, men de som aldri ga opp, og som alltid prøvde å bli bedre, kommer alltid lengst. Og ikke minst - ha fokuset på det du vil oppnå, ikke hva du har gjort til nå. Det hører fortiden til. Det er ikke nå. Nå er det tid for å se fremover, og kun gjøre det.

Jeg leste litt om Mike Tyson i går. En mann som har hatt et utrolig trøblete liv. Som 13-åring hadde han vært arrestert 38 ganger. Hans far forlot familien når Tyson ble født. Hans mor gikk bort når han var 16 år. Tyson sa at han aldri opplevde å ha en skikkelig samtale med sin egen mor før hun gikk bort. Han hadde aldri sett henne være stolt av ham. Aldri sett henne smile til ham. Han vokste opp i en fattig familie i bydelen Brooklyn av New York, og begynte å bokse i et ungdomsfengsel. Han bokset for sitt eget liv, bokstavlig talt. Med både høyde og rekkevidde i mot seg, endte han opp som en av verdens beste proffboksere gjennom tidene, på ren vilje.

Tyson visste at om han ikke klarte å slå ned sin motstander, ventet det større farer på ham der han kom fra. Han ville havne tilbake på gaten som ungdomskriminell, hvor han kunne bli knivstukket, skutt og drept. Når du må sloss for å overleve, setter du inn et ekstra gir. Du finner krefter som "dødelige" ikke vet at eksisterer. Når du presses opp i et hjørne og MÅ klare det, har du ikke lenger noe valg til å droppe ut. Tyson hadde ikke noe valg. Det er når du finner slik motivasjon, at du kan oppnå selv det ingen trodde at var mulig.

Og der kommer det inn en viktig lærdom om all suksess, enten det er snakk om å nå toppen i en idrett, skaffe seg en utdanning eller endre sitt eget liv til det bedre (som er en gedigen prestasjon som det står respekt av); når du vil oppnå noe så mye at du ikke lenger tenker at du har et valg, da klarer du det. Når du ligger våken om nettene fordi du har så mye du tenker at du vil gjøre, da klarer du det.

Det er mye å lære av Tysons liv. Tyson sier selv at mange av ungdommene som vokser opp i dag, og som ønsker å bli som han, ikke har nubbesjans til å bli noe i nærheten av det han ble. Hvorfor det? Fordi de har alt. De har penger, de har leker, de har en seng, de har mat... Ikke minst, de har kjærlighet. Tyson hadde ingenting. Når du har alt, har du det komfortabelt. Og det å ha det komfortabelt, kan være en farlig ting å ha for lenge. Det er lett å gi opp, når alternativet man faller tilbake på føles både varmt og trygt. Hvorfor skal ungdommer i dag utsette seg for all den fysisken og psykiske smerten som Tyson gikk gjennom... Helt frivillig?

Kanskje jeg babler for mye om idrett og Tyson nå... Jeg ønsker bare så gjerne å få gjennom noen oppløftende tanker til deg. For å oppnå ekstreme prestasjoner, kreves det ekstrem motivasjon. Det er vel den enkle måten å oppsummere alt på. Du må ville det så mye at du ikke tenker at du har et valg, HMK90. Du kan klare dette, det lover jeg deg. Det er ingenting ved deg som gjør deg mindre i stand til å klare dette enn de millionene av andre overvektige som har klart å gå ned 100 kg i kroppsvekt. Det er simpelthen din egen motivasjon det står på. Ikke ta det som et nederlag at du ikke har klart å snu på det enda. Se på fortiden din som gode erfaringer som til slutt ledet deg opp til den bestemmelsen du tok til slutt om å gjøre noe med situasjonen. Alle som har oppnådd noe, uansett hva, har feilet om og om og om igjen.

"I've missed more than 9000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed."
- Michael Jordan

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #22 : 26. mai 2013, 19:49 »
Honnør  Cheesy

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #23 : 27. mai 2013, 01:09 »
Tusen takk, Jokke101! Smiley

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #24 : 31. mai 2013, 21:16 »
 biggrin

Utlogget ColossusMaximus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 337

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #25 : 31. mai 2013, 22:54 »
Hei.

Selv har jeg hatt god fremgang ved å bytte ut de værste synderne i mitt kosthold. Hvilke av dine "daglige" matretter, desserter og drikker liker du best?

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #26 : 02. juni 2013, 11:48 »
 biggrin

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #27 : 26. juni 2013, 19:29 »
Nå har det begynt å skje litt! vekten gikk først opp til 128 kg, men nå er den nede på 126,5. Jeg har løpt 3000 meter på bane to ganger, ene gangen på 25.59 minutter, og 4 dager senere løp jeg på 25.00! veldig fornøyd med det Smiley

Men nå lurer jeg på om noen vet om en flink og ikke alt for dyr peronlig trener i Oslo? jeg trenger hjelp til å bli pushet på trening men har ikke allverden av midler å legge i det desverre.

Utlogget HMK90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #28 : 29. juni 2013, 20:11 »
 biggrin

Utlogget alexan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 26

Sv: Evig tjukk! Med bilder!
« #29 : 30. juni 2013, 22:45 »
Annbefaler deg å bruke www.mylog.no til å loggføre alt du spiser! Det funker utrolig bra, og da kan du mikse med maten slik at du får litt variasjon. Du trenger feks ikke å spise kylling hver dag.. Smiley Om man skal spise det samme hver dag, blir man bare lei... Jeg spiser feks karbonadedeig en dag, så neste dag kylling osv! Bare stå på så klarer du dette! Smiley
Eat, Train, Sleep , Repeat

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!