Skrevet av Emne: Hvor mange kalorier skal jeg få i meg når jeg skal ned i vekt og trener mye?  (Lest 2448 ganger)

Utlogget SolveigMP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Jeg trener mye, og gjerne hver dag. Jeg har regnet ut at jeg har et kaloriforbruk på ca 2500 (BMR).
Når jeg trener, kan jeg lett forbrenne ca 1000 kcal på en økt, som da vil gi et kaloriforbruk på 3500.
Hvis jeg skal ned i vekt, hvor mange kalorier burde jeg få i meg da? Jeg pleier å spise 1600-1700 kalorier hver dag (logger og veier maten på ShapeUp), men jeg går ikke ned i vekt. Spiser jeg for lite? Burde jeg egentlig få i meg 2500-3000 kcal på de dagene jeg trener så lenge at jeg forbrenner 3500 kcal?
Jeg er jo ikke sulten etter at jeg har hatt et inntak på 1600-1700 kcal, så skal jeg da spise mer enn jeg føler selv jeg trenger? Syns dette er veldig vanskelig, så håper på svar!  Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

I teorien bør du ligge på 500 kcal under kcal forbruker ditt. Dvs. ca 3000 kcal. Men det er egentlig ganske mye det også. Hva veier du, høyde og alder? 1600-1700 kcal er ganske lite med så mye trening. For å bli mer sulten så må du jobbe deg opp. Starte oppp 2000 kcal. og bygge dere videre opp og venne kroppen til den økte matinntaket. Men det blir mye letter å veilede deg om du svarer på spørsmålene Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget SolveigMP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Jeg er 22 år, veier 67 kilo og er 172 høy. Vil gjerne gå ned til å veie rundt 60 kilo.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Ved å ligge på sofaen hele dagen eller kontorjobb (uten trening) så trenger du 1500 kcal for vedlikehold. Ettersom du trener ganske mye så er mine beregninger at du må ligge på 2700 kcal for vedlikehold. Går du da ned til 2500 kcal. Så skal du i teorien gå ned. Ettersom du har liggi ganske lenge på bare 1600-1700 kcal, så vil kroppen din ta til mer næring og du vil binde mer vann. Og du vil mest sannsynlig også bygge mer muskler pga mer næring. Du kan gå opp noen kilo pga det, men på sikt vil kroppen stabilisere seg og du vil gå ned igjen.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Om du ikke går ned i vekt så spiser du for mye. Kroppen kan ikke ligge på stedet hvil om den er i underskudd, da går den ned i vekt.

Fokuser på mer proteiner og godt fett med masse grønsaker. Kutt ned på karbs og fokuser på kardio trening.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!