Skrevet av Emne: ned i vekt  (Lest 1276 ganger)

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
ned i vekt
« : 13. juli 2013, 00:23 »
 Prøver å sette opp en diett, jeg vil ned i vekt, og lurer på hva jeg kan bytte ut / gjøre anderledes på dette (slik har matdagen sett ut i dag(før skråstrek)/i går(etter skråstrek):


frokost:
2dl havregrøt -på vann +en neva valnøtter. / knekkebrød, eggerøre m ørret pålegg

Lunsj : Brødskive/knekkebrød med -  smøreost kylling / tomat

Middag: kyllingkjøtt, erter og ris /chop suey

Kvelds  rester fra middag= kylling & erter / Knekkebrød


veldig glad i nøtter og frø.. Så jeg har brukt det som mellommåltider innimellom en neve ca, linfrø-solsikke-gresskarfrø-valnøtter... vet ikke hvor bra dette er.. ?

Og åssen er det med risen ?

veide  71 kg i mai, er 160 cm...
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget Adrian97

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: ned i vekt
« #1 : 13. juli 2013, 03:09 »
Får å gå ned i vekt må du være i kalori underskudd. Da må du vite hvor mange kalorier du trenger per dag.(for å være i underskudd ja) Dette kan du finne ut ved å bruke en av de mange kalkulatorene som finnes på internett.

http://www.bodybuilding.com/fun/macronutcal.htm fks. (her står det hvordan du skal regne ut om du skal opp eller ned.)

Etter dette må du finne ut hvor mange prosent karbohydrat du trenger, protein og fett. Hvor mange prosent du trenger er der vel endel forskjellige svar på/spørst litt hvilken "diett" du vil kjøre etc.

Om du ikke vil gjøre det så avansert som du ser ovenfor ^. Så kan du enkelt å greit spise variert og sunn kost å legge inn litt jogging/gåing noen ganger i uken. Det tror jeg er en grei måte å gå ned i vekt på om man ikke vil gjøre det så fryktelig avansert. Man bør da selvfølgelig kartlegge fremgangen sin Smiley Lykke til!

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Sv: ned i vekt
« #2 : 13. juli 2013, 20:44 »
Jeg har registrert på mylog, og tenkte å legge inn alt jeg spiser i en uke, også ta litt justeringer etter en uke. (neste helg)

Jeg er mor til tre, og vi går ganske mange km i løpet av uken fram og tilbake i bhg butikk ol, jeg har ikke lappen, så alt vi gjør er gå/buss avhengi, jeg har prøvd å jogge litt også når ungene sitter i vogn..
Føler at det faktisk har hjulpet litt på kondis når jeg har fått inn litt jogging ihvertfall.

Tips til en youtube video med no oppvarmings/hjemmetrening?

Trener karate (hjemme enn så lenge -til unga er i bhg) og jeg trenger "noen" å trene "med"..
Jeg fulgte en dansevideo der en gang som jeg syns var fin, men hvis dere har noen å annbefalle r hjemmetrening, uten noe særlig med utstyr...
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: ned i vekt
« #3 : 24. juli 2013, 10:22 »
Du må fremeles ha en oversikt over hvor mange kalorier du putter i deg. Spiser du mer enn du forbrenner så vil du ikke gå ned i vekt.

Mange tror de spiser mindre enn det de gjør(glemmer å regne med kaffe latte etc).

Du kan lett regne ut ca. hva du får i deg i løpet av en dag(og vær dønn ærlig så du ikke lurer deg selv). Først da kan andre hjelpe deg med å sette opp hvor mange kalorier du burde ha for å gå ned i vekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!