Skrevet av Emne: Spørsmål ang periodisk faste  (Lest 1417 ganger)

Utlogget razzor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

Spørsmål ang periodisk faste
« : 17. august 2013, 20:44 »
Hei!
Har drevet med styrketrening i over et år nå og siste 8 månedene deffet meg ned fra 100 kg til 77 kg, men har fortsatt igjen litt fett jeg vil få bort. Har lest en del om IF og tenkte å prøve ut dette. Tenkte og faste 20 timer i døgnet, mellom 21.00 og 17.00. Trener som oftest mellom 18.00-20.00 så det vil si at det blir et måltid før trening og resten etter trening. Syns IF høres fantastisk praktisk ut, i og med at jeg slipper og ta med meg matbokser på skolen med kyllingfileter osv. Men har noen spørsmål rundt dette;
1. Noen her på forumet som kan bekrefte at de har hatt noe nedgang i fett%?
2. Skal jeg legge opp treningen min til faste perioden (21.00-17.00) og trene på tom mage?
3. Jeg bruker multivitamin, omega 3,6 & 9, ripped freak, krea-bolic, proteinpulver og ZMA som kosttilskudd. Kan jeg/skal jeg bruke kosttilskudd under faste perioden (altså mellom 21.00-17.00? Tenker da på på ripped freak, omega 3,6 & 9 og multivitamin (resten bruker jeg bare før trening og før leggetid)
4. Er det slik at jeg kan drikke koffein i faste perioden? Kaffe, Redbull zero callories etc.
5. Har ikke BCAA, er dette noe jeg burde kjøpe meg og bruke mens jeg faster?

På forhond takk for svar! Ha en fin kveld videre  Smiley

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Spørsmål ang periodisk faste
« #1 : 26. august 2013, 11:22 »
Hei! Hvordan måltidene legges opp har mindre betydning enn hvorvidt du får i deg nok energi i løpet av et døgn. Det viktigste er at du har kontroll på matinntak når du velger Periodisk faste. Kosttilskudd kan tas i fbm måltid utenom ripped freak - den tas før trening eller på morgenen. Koffeinholdig drikker er vanndrivende. Pass på å få i deg nok væske og salt maten din.. Selv ville jeg satset på bruk av BCAA om jeg hadde valgt denne form for måltidsløsning. Se for øvrig denne artikkelen:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2574
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!