Skrevet av Emne: Hvordan skal egentlig kostholdet se ut?  (Lest 1423 ganger)

Utlogget Lars333

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hvordan skal egentlig kostholdet se ut?
« : 19. september 2013, 12:24 »
Hei!
Litt om meg, Mann, 180 cm høy, 87kg og 24 år.
Trent i flere år, men jeg har trent regelmessig styrke og svært lite kardio.
Jeg tenkte begynne løpe og ro mer i tiden framover.
Trener styrke 4-5x i uken og føler jeg får bra muskelvekst.
Problemet mitt er at fett % min har vært 10-15% for høy hele tiden.
Fett % min ligger på ca 18-21%, jeg har et mål om å få den ned til minst 10/12%.
Jeg ønsker altså miste fett, men beholde samt. bygge så mye muskelmasse som overhodet mulig.

Hvor mange kcal bør jeg ha i meg daglig? (PS: Kontorjobb)
Hvor mange gram karbohydrater bør jeg ha daglig?
Hvor mange gram fett bør jeg ha daglig?
Hvor mange måltider pr. dag?

Treningen føler jeg har full kontroll på, men ønsker gjerne innspill på kosthold.


Smiley Takk!


Utlogget FitnessJulie

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 23

Sv: Hvordan skal egentlig kostholdet se ut?
« #1 : 25. september 2013, 15:43 »
Hei!
 
Utifra høyde, vekt, alder og aktivitet samt arbeid anbefaler jeg at du ligger på ett energi inntak på 3000 +kcal. I forhold til kostholdet anbefaler jeg alle energi kildene, både fett, karb og proteiner! 6 måltider per dag er det mest optimale og spis hver 3-4t samt få i deg nok med veske!

Jeg anbefaler at du logg fører maten din over en periode for å få mer kontroll på inntaket ditt samt hvilke matvarer som passer deg og din kropp! Boost gjerne forbrenningen med en til to spise måltider i mnd og økt til fire (hver lørdag?) når formen er der du vil ha den Smiley Magre kjøtt produkter, rene råvarer, hvit fisk, fullkorn pasta, langkornet ris og søtpoteter samt fargerike grønnsaker! Gjør det så enkelt å stek maten i 1 til 2ss rapsolje og du får i deg det fettet du trenger.
En god frokost kan blant annet være: 2kokte egg, 5 skiver naturell kyllingfilet (prior), 2 skiver Husman rug knekkebrød - topp med tomat, agurk, salt og pepper - NAM!  

Med tanke på at du vil ned i fettprosent anbefaler jeg at du gjennomgår 20-40min rask gange eller sykling etter en endt trenings økt! På dette tidspunktet vil forbrenningen din allerede være på topp, eller så kan jeg anbefale at du varierer repitisjoner og kjøre en uke med høy rep samt supersett for å få opp pulsen mellom styrke øvelsene!

Masse lykke til Cheesy
Spør, hendvend eller kom med meninger! Her finner du sunne, enkle og gode oppskrifter til både deg og familien!

Jeg tilbyr tjenester som personlig trening og eget tilpasset trenings- og kostholdsprogram via Treningsforum.no.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!