Skrevet av Emne: Spise nok-trene nok  (Lest 1304 ganger)

Utlogget Huldra92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Spise nok-trene nok
« : 05. oktober 2013, 19:57 »
Hei
Jeg er en jente på 20 år som jobber med å bli kvitt de ekstra kiloene jeg har på kroppen.
Har diverse problemer med kroppen inkludert patellofemoralt smertesyndrom, betennelse i en slimpose i helen (fysioterapauten er litt usikker enda, men vondt er det). litt andre smerter rundt bein og hofter, ryggsmerter og nakkesmerter.  Det som er gjennomgående med de fleste av disse smertene er at de forværres av å stå mye stille eller gå mye. jogging og sykling er uaktuelt så det har vært vanskelig å finne treningsformer som har passet meg.  Det eneste jeg kan gjøre for å bli bedre er å trene opp muskulaturen rundt de vonde stedene, spesielt lår og knær. og det å miste litt vekt har også hjulpet meg en del, men har litt igjen som hadde vært greit å bli kvitt.

Begynte med kostholdet mitt som gjorde at jeg mistet ca 9-10 kilo uten trening, men med å spise lite kalorier, ca 700-800 daglig. Etter dette ble jeg også istand til å trene som jeg ikke har kunnet før. Nå har jeg funnet en treningsform jeg klarer uten for store smerter. Det har gjort at jeg kjenner meg mye sterkere og ser resultater, spesielt i lår og bein.
Det er egentlig noen intensive programmer på noen dvder fra jillian michaels som inneholder mye styrke og kardio som skal hjelpe å forbrenne fett og bygge muskler. Jeg varmer gjerne opp med dans 30 minutter før en intens 40 minutters med jillian også litt ekstra styrke på noen områder etterpå.  dette gjør jeg 4-5 dager i uken. Veksler mellom øvre del av kropp og nedre Smiley

Har gått ned til sammen 13,5 kg men føler det stopper veldig opp og lurer på om jeg rett og slett ikke får i meg nok energi. Prøver å spise en del proteinrik mat, grønnsaker, kjøtt, frukt og knekkebrød og den slags, men lurer på om jeg ikke klarer å overgå rundt 1000 kcal likevel. er veldig redd for å spise for mye og dermed ikke gå ned, men å spise for lite har vel kanskje heller ikke noe for seg når jeg trener. utenom den treningen er det ikke spesielt mye bevegelse. leser til eksamener og kan ikke akkurat gå turer og bevege meg jevnt pga smerter.

Så da lurer jeg egentlig på om noen har noen råd om hvordan jeg skal gå frem videre med kosthold eller kan anbefale noen å prate med om det. vet det finnes noen på nett som kan hjelpe å sette opp et kostholds og treningsprogram. Men føler treningen jeg gjør er riktig for meg etter å ha prøvd mye forskjellig, så er akkurat det med balansen mellom kosthold og trening jeg sliter med.

- Marie Smiley
 

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Spise nok-trene nok
« #1 : 07. oktober 2013, 14:26 »
Det spørs om ikke kroppen din ender opp med å gå på sparebluss: du trener mye og effektivt og dette krever energi. Ligg litt høyere, du trenger energi til muskukaturen din og det er viktig at du ikke mister din opparbeidede muskukatur nå som du er så godt på vei mot en bedre helse og kroppsutvikling. Jeg ville ha ligget på 1600-2200 kcal et par uker og sett hva som skjedde - tror du vil bli positivt overrasket. Det er nok på tide å sjokke forbrenningen din litt....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!