Skrevet av Emne: Bli kvitt bilringer??  (Lest 2926 ganger)

Utlogget droplh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Bli kvitt bilringer??
« : 16. oktober 2013, 18:03 »

Jeg er ei jente på 19 år, kraftig beinbygning/brede skuldre, 168 høy. For fire måneder siden veide jeg 80 kg. Jeg begynte å trene for fullt + legge om kostholdet for nøyaktig 4 måneder siden. Som et resultat av dette har jeg gått ned 16 kilo! Før var jeg sinnsykt avhengig av SUKKER, og da mener jeg godteri, godteri og atter godteri + LYST brød. Jeg levde på sukker, og dette gjorde at jeg fikk "bilringer". Har lest meg til at når blodsukkeret ikke holder seg jevnt, vil en legge på seg på magen. Har aldri lagt på meg noen andre steder enn på MAGEN, noe som må komme av ustabilt blodsukker pga. av godterier. Jeg har liten rumpe, normale lår og armer. Har lest meg til at dette er genetisk, det samme med hvilket fettlager kroppen "tar fra" når man går ned i vekt. I det nye kostholdet mitt kuttet jeg helt ut godterier og lyst brød. Byttet om til grovt og frukt/grønt og spiste kun knekkebrød en god stund. Resultatet har vært overveldende og jeg har nå nådd 64 kg, problemet er nå OPPSTRAMMING. Jeg har gått ned overalt, og LITT på magen. Skal jeg bare fortsette som vanlig, til at den "slappe" magen/bilringene slipper, vil den slippe?? Eller må jeg kutte ut grovt brød/knekkebrød for å bli stram? Hva skal man spise hvis man ikke kan spise karbohydrater/brød/knekkebrød? Bare grønnsaker?? Finner ikke en diett for å bli strammere. Trener mye, både kondisjon og styrke.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #1 : 16. oktober 2013, 19:04 »
Sitat
Har lest meg til at når blodsukkeret ikke holder seg jevnt, vil en legge på seg på magen.

Nei, der har du dessverre feil Smiley Om blodsukkeret ditt går veldig opp og ned er det lettere for å småspise å få lyst på noe søtt.

Sitat
Finner ikke en diett for å bli strammere. Trener mye, både kondisjon og styrke.

For å bli "strammere" er det ikke en spesiel type diett som kan hjelpe deg. Du må rett og slett gå ned i vekt til du er så tynn som du ønsker. At du kutter ut brød og karbohydrater er bare tull. Karbohydrater er en veldig bra energikilde for kroppen din, spesielt om du er aktiv jente slik du beskriver Smiley

Nøkkelen for å "stramme opp" er å bli tynnere og legge på seg litt muskler. Det tar nokk en stund før du er i mål, men du har hatt en enorm fremgang allerede på 4 mnd!

Utlogget droplh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #2 : 16. oktober 2013, 19:10 »
Nei, der har du dessverre feil Smiley

For å bli "strammere" er det ikke en spesiel type diett som kan hjelpe deg. Du må rett og slett gå ned i vekt til du er så tynn som du ønsker. At du kutter ut brød og karbohydrater er bare tull. Karbohydrater er en veldig bra energikilde for kroppen din, spesielt om du er aktiv jente slik du beskriver Smiley

Nøkkelen for å "stramme opp" er å bli tynnere og legge på seg litt muskler. Det tar nokk en stund før du er i mål, men du har hatt en enorm fremgang allerede på 4 mnd!


Men de fleste sier jo at brød/gluten gjør at en blir oppblåst, og at brød, selv grovt, har høy GI?
Men vil kroppen til slutt "ta fra" andre fettlagre etterhvert? I og med at jeg har mistet ganske mye fra andre steder på kroppen.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #3 : 16. oktober 2013, 20:07 »
grovt brød har lav GI Smiley

Hva den glymetiske indeksen i en matvare er, er nødvendigvis ikke en indikasjon på hvor sunn eller bra den er. GI sier bare noe om hvordan matvaren påvirker metabolismen din.

GI har veldig lite / ikke noe å si når det kommer til vekttap. Det er det totale kalorinntaket som avgjør om du går ned i vekt eller ikke. Du kan gå ned i vekt på loff og sjokomelk om du vil.

Når det kommer til hvordan fett lagres er dette veldig frustrerende for mange. Den plassen man vill skal slippe alt fett først er som regel den som slipper sist. Det er helt vanlig å ha ganske tynne lår og rumpe men fortsatt ha en del å ta i på magen. Etterhvert som du blir tynnere kommer magefettet til å forsvinne litt etter litt Smiley

Utlogget droplh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #4 : 16. oktober 2013, 23:13 »
grovt brød har lav GI Smiley

Hva den glymetiske indeksen i en matvare er, er nødvendigvis ikke en indikasjon på hvor sunn eller bra den er. GI sier bare noe om hvordan matvaren påvirker metabolismen din.

GI har veldig lite / ikke noe å si når det kommer til vekttap. Det er det totale kalorinntaket som avgjør om du går ned i vekt eller ikke. Du kan gå ned i vekt på loff og sjokomelk om du vil.

Når det kommer til hvordan fett lagres er dette veldig frustrerende for mange. Den plassen man vill skal slippe alt fett først er som regel den som slipper sist. Det er helt vanlig å ha ganske tynne lår og rumpe men fortsatt ha en del å ta i på magen. Etterhvert som du blir tynnere kommer magefettet til å forsvinne litt etter litt Smiley
Så produkter som grovbrød med hele korn/frø, All Bran (frokostblanding), og knekkebrød er helt OK matvarer? Og jeg har ligget på et kaloriunderskudd -600. Skal jeg fortsette med det? Har jo lyst å se bedre ut, men er redd for å se mager ut, hvordan vet man hva idealvekt er? Spørs jo på fettprosent og muskelmasse kanskje? Lurt å ta en scanning for å finne ut av det før jeg går mer ned? Mange sier at styrketrening fra nå av vil hjelpe meg å "gå ned/stramme opp".

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #5 : 16. oktober 2013, 23:47 »
Ja det er gode matvarer Smiley

600 i underskudd høres greit ut, men ville ikke ha gått så veldig mye mer ned. Kommer litt annpå hvor lett du går ned i vekt.

Ville ikke ha fokusert så alt for mye på en ideal vekt. Mtp høyden din så tror jeg 55kg er ett bra utgangspunkt.

Utlogget droplh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #6 : 16. oktober 2013, 23:51 »
Ville ikke ha fokusert så alt for mye på en ideal vekt. Mtp høyden din så tror jeg 55kg er ett bra utgangspunkt.

55 kg.. det er lite det. Men det er vel det som skal til for å få sett ordentlig resultater og bli litt markert.
Jeg går visst veldig lett ned i og med at jeg har gått ned 15 kg på litt over 3 måneder?

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #7 : 17. oktober 2013, 00:03 »
Ja, men det kan stagnere veldig jo mindre fett du har på kroppen. De siste 5 kiloene er alltid værst. Gjelder å holde hode kaldt å ikke få panikk når vekten stopper opp.

Å øke underskuddet med flere hundre kalorier da er ikke det lureste.

Utlogget droplh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Bli kvitt bilringer??
« #8 : 17. oktober 2013, 00:10 »
Ja, men det kan stagnere veldig jo mindre fett du har på kroppen. De siste 5 kiloene er alltid værst. Gjelder å holde hode kaldt å ikke få panikk når vekten stopper opp.

Å øke underskuddet med flere hundre kalorier da er ikke det lureste.
Okei, så egentlig bare fortsetter jeg med det jeg har gjort, i og med at det har fungert såpass bra fra starten :-) Ikke lett å være nybegynner og uvitende om mye. Og såkalte "spisedager" for å sette igang forbrenningen, som er så beryktet, er dette sant? Jeg skjønner at det er for dumt å ha en fråtsedag i uka der du tar igjen kaloriunderskuddet gjennom hele uka. Men en gang hver 2-3 uke eller? Og hva er greit å spise da? Tenker mest på sukker som i form av godterier, da jeg ikke er veldig glad i junkfood, brus eller andre fyfy-matvarer. Er mer svak for kaker, boller osv...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!