Skrevet av Emne: Samme om du spiser karbo eller fett når du er på deffing?  (Lest 1434 ganger)

Utlogget Cawers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Heisann der! 17 år aktiv trener som lurer på noe angående karbo og fett!

Jeg cutter(deffer) for tiden, og jeg får inn ca. 2000-2000kcal pr dag.

Men jeg lurer på en ting, når jeg deffer, har det noe å si om jeg får i meg mye karbo og lite fett, passe karbo og passe fett, lite karbo og mye fett?

Først hadde jeg 50/50, og så gikk jeg over til lite karbo og mye fett. Men da gikk energinivået til bunn...
Når jeg hadde lite karbo og mye fett gikk jeg ned ca. 5kg på 1,5 måned.

Jeg vil nå prøve å egentlig spise det jeg vil(NB: kunt sunt*). Det vil da si at jeg ikke bryr meg om jeg får i meg kcal målet via fett eller karbo, jeg bare spiser det jeg føler for.

MEN SELFØLGELIG: Jeg må alltid ha sunt fett.

Jeg spiser alltid en avokado og egg hver dag, og fisk i uka Smiley

Sunt* - Jeg spiser IKKE noe usunt(untatt en teskje naturell kakao pulver når jeg har cottage cheese, er ca. 5kcal elns).

Jeg spiser kun sunt. Avokado, fisk, kylling, egg, ris, osv.

I det siste som jeg sa, har jeg ikke spist mye karbo. Jeg kuttet ut ris, osv. Men er det da samme om jeg spiser mye ris igjen og lite fett? Er det galt å spise MASSE karbo og ikke noe fett omtrent(untatt avokado og egg, spiser det hver dag). Og jeg får alltid i meg minium 180-200gr. proteiner(veier 70).

Så vil det si at jeg kan hive i meg masse jordbær og frukt uten at det gjør noe? Vet at det er sunt, men har hørt i små mengder...

Så egentlig er hovedspørsmålet mitt: Om jeg har et kcal. mål nivå på 2200 kcal. Spiller det noe rolle på hva du får inn i deg? Tenker da på at jeg har havregryn med gresk youghurt til frokost, ris med kylling på skolenisten, og fisk og noe annet når jeg kommer hjem... Cottage cheese og tunfisk til kvelds, osv. Og massssse frukt... Smiley ?

 Vet du skal ha 10-15% fett, 50-60% karbo og 30% proteiner ca.

Så...?

Mvh. forvirret tenåring...

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Du blir mer rippet med mindre karbs da karbs holder på mer vann enn fett. Men om du blir veldig slapp med lite karbs så ser jeg ikke poenget med å kutte ned på det om du ikke skal stille i noe konkurranse.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!