Skrevet av Emne: Spiser jeg for lite?  (Lest 1271 ganger)

Utlogget BetinaR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Spiser jeg for lite?
« : 15. november 2013, 19:17 »
Hei alle! Ny her i treningsforum.  Grin

Jeg har vært int. i trening, slanking og kosthold siden jeg var 15år, men jeg har alltid gått opp og ned i vekt. Fortiden har jeg funnet noe som funker for meg. For 9 uker gjorde jeg noen små endringer i kostholdet, som funka perfekt for meg + startet å jogge ute i skog og mark.

På disse 9 ukene har jeg gått ned 8kg. Veide 78kg, veier nå 70kg. Er ikke helt fornøyd med vekta enda, så forsetter. Har planer om å trene styrke etterhvert, men gidder ikke før snøen har lagt seg, og jogge mulighetene blir dårlige.

Ja, anyway. Det jeg lurer på er om jeg spiser for lite?
Jeg føler meg mett av måltidene mine, men er veldig usikker.

Frokost: 3 knekkebrød (gjerne grove, eller med mye fiber.. Varierer veldig) med varierende pålegg som f.eks gulost, skinke, smørost, baconost, kalkunfile. Bare en skive pålegg pr knekkebrød. Smør er det alltid på knekkebrøda

Lunsj: 2 knekkebrød med et av følgende pålegg, som jeg skrev over.

Middag: Vanlig middag med 1-2 poteter, litt saus/smør.. grønnsaker .. osv varierer veldig på hva som serveres på jobb. Men en helt vanlig middag. Fisk, kjøtt, gryter... u name it.

Kvelds ( Ikke alltid jeg spiser det.. kanskje 1-2 ganger uka)
1-2 knekkebrød med samme pålegg som nevnt over.

Det hender jeg tar et eple, eller no druer, frukt.. eller noe sånt mellom frokost og lunch, for hender det går mer enn 3 timer mellom hver måltid.


Er redd jeg spiser for lite, slik at jeg mister muskelmasse.. Ikke at jeg har no særlig muskler nå, ettersom det er nærmere 8 måneder siden jeg trente styrke sist.. Men er jo ikke vits å miste det lille man har igjen.. Hva tror dere?

Håper på svar, og tips.

Hilsen Betina! biggrin

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Spiser jeg for lite?
« #1 : 15. november 2013, 19:42 »
Tja. Sleng gjerne inn litt ekstra proteiner. Et par egg og noen porsjoner med nøtter så ser det ikke ille ut det der. Øk påleggsmengden og sleng på frukt og grønt så kjører du på. Å kanskje bytt ut frokosten til f.eks havregryn sånn at du ikke kun spiser knekkebrød Smiley

Utlogget BetinaR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Spiser jeg for lite?
« #2 : 15. november 2013, 19:51 »
Glemte å si det ja. Pleier noen ganger å spise egg på knekkebrødet isteden.. gjerne frokost, eller bløtkokt ved siden av. Blir ikke lei knekkebrødet ettersom jeg varierer veldig på pålegget, men havregryn kunne jeg jo kanskje prøvd.

Det jeg spiser nå, føler jeg funker for meg. For har jo tidligere prøvd alt for å gå ned i vekt, diverse shake dietter, og bare kjøtt og grønt, fugle og fisk. Men har alltid gått lei. Å da igjen gått opp ganske så mye mer i kg, enn jeg mistet.. Altså typisk jo-jo slanking.

Må legge til at jeg pleier å unne meg noe godt en dag i uka. Enten det er en liten sjokolade, eller en 0,5L cola. Eller hender det at det blir en litt feitere middag, eller take away mat. Men passer på at det ikke blir alt for mye... :-)


Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Spiser jeg for lite?
« #3 : 15. november 2013, 22:15 »
Man er nødt til å skeie ut litt, er ikke farlig det. Ingen greier å følge en helt strikt diett over tid. Eller, jeg liker ikke ordet diett. Livsstil er et bedre ord. Diett er noe man er på før man skal konkurrere eller lignende. Et lite tips: jeg spiste nesten nøyaktig det samme hver dag. På den måten er det veldig lett og justere noe da man ikke har noen variabler.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!