Skrevet av Emne: Hvor mange kcal må jeg få i meg?  (Lest 1216 ganger)

Utlogget Mab

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hvor mange kcal må jeg få i meg?
« : 15. desember 2013, 19:25 »

Hei!

Er en jente på 21 år, 173 høy og veier 68kg. Vil gjerne gå ned i vekt (helst til 58-60 kg ca), da jeg har begynt og få litt mage, samt at kroppen har blitt litt "dvass" i forhold til hva den var. Er absolutt ikke tjukk, men ønsker og bli fit. For å gå raskt ned i vekt, 1kg i uka (forhåpentligvis), hva må jeg da innta av kcal om dagen samt forbrenne? Sliter litt med dette regnestykket, og er redd for å innta for lite kcal i forhold til at jeg trener minst tre ggr i uken også. Da stagnerer jeg jo helt. Noen som har tips til hvor mye jeg nøyaktig må innta av kcal om dagen, samt hva jeg forbrenner en dag både uten og med trening? Og hvordan jeg kan få en oversikt over dette selv? Og er det noen som har noen treningstips i tillegg? Og hvordan kan man evt balansere alkoholinntaket her?

Og et annet litt teit spm. Ønsker virkelig ikke å trene bort brystene mine (da jeg i utgangspunktet ikke har så store fra før av), er det noe jeg kan gjøre for å minimere sjansen for dette? Har flere venniner som har trent de helt flate og har endt opp med og ta silikon.

Setter stor pris på alle svar!

Mvh:)

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Sv: Hvor mange kcal må jeg få i meg?
« #1 : 15. desember 2013, 20:00 »
Du bør begynne på ca 2000 kcal ! Etterhvert som du stagnerer kan du øke kardioen med 15 min per økt! evt gå ned på 1800 kcal, men ikke gå for mye ned i kcal. Med lite kcal kan det bli vanskelig å få i seg alle næringstoffene man trenger, det er heller ikke sunt i lengden! Smiley

Jeg brukte denne kalkulatoren, den passet meg veldig bra når jeg var på diett.
http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/
Men du må huske på at alle er forskjellige, så litt prøving å feiling må til. Det bester er å begynne litt for høyt og heller justere ned etterhvert, begynner du for lavt er du plutselig nede på 1500 kcal! Smiley

bestemt deg hvor høyt du vil begynne, vei deg om morgningen, om vekten er den samme i 2 uker kan du øke kardio eller spise litt mindre.

Du skriver du vil ned ca 10kg, så du må nok berenge å bruke på det minste 12 uker. Egentlig hadde 16 uker vært mer ideelt men skjønner at man kan bli utålmodig.

Når det kommer til treningstips, tren ett bra nybegynnerprogram som "starting strenght". I tillegg kan du trene kardio på dagene du ikke trener styrke f.eks Smiley Alt opp til deg.

Alkoholinntak er ikke noe å bekymre seg så veldig over så lenge du drikker med måte, det er jo trosalt desember! Smiley Bare prøv å regn ut ca hva du skal drikke og hvor mange kcal det er og spis veldig næringsrik mat før du går ut, og når du står opp dagen etter.

At brystene blir mindre når du blir tynnere er det ikke noe du kan gjøre noe med dessverre Smiley men tror de fleste gutter går med på lite mindre pupper om resten av kroppen er veltrent.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!