Skrevet av Emne: Et sunt koshold for fettforbrenning?  (Lest 8148 ganger)

Utlogget FeskarBlauk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Et sunt koshold for fettforbrenning?
« : 01. februar 2014, 14:25 »
Har noen tips til et sunt kosthold og treningsmetoder for maks fettforbrenning? Til nå så trener jeg utholdenhet 2-3 dager i uken og resten styrke.
Maten jeg spiser starter vanligvis med en gresk yoghurt med eple og kanel eller veldig grov toast i brødristeren med smør og så en salat uten mye karbohydrater til lunsj, frukt eller yoghurt til mellommåltid og det modern lager til middag som alltid er noe sunt! :-)


Utlogget OleMMM

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Et sunt koshold for fettforbrenning?
« #1 : 03. februar 2014, 12:41 »
Må bare først si at jeg er ikke noen ekspert selv, men for meg ser dette i utgangspunktet veldig bra ut.

Uansett så er det en hovedregel som gjelder når en skal ned i vekt, en må spise mindre kalorier enn man forbrenner. Så er det heller ikke lurt å ligge i et for stort underskudd fordi kroppen da vil reagere med å holde på reservene så godt den kan.

Om du kan gi litt mer informasjon om deg selv, kjønn, alder, høyde og vekt f.eks så er det sikkert noen som kan mer om dette enn meg som kan gi deg mer spesifikke råd. Denne infoen pluss hvor mye og hva du trener vil kunne gi en god pekepinn på hvor mange kalorier du forbrenner hver dag og hvor mye du burde få i deg.

Maten du spiser er sunn og det at du trener er veldig bra i seg selv, så dette går nok bra om du bare har litt tålmodighet, lykke til! Smiley

Utlogget bjornali

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Et sunt koshold for fettforbrenning?
« #2 : 23. november 2014, 22:48 »
lavkarbo Cheesy

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Et sunt koshold for fettforbrenning?
« #3 : 23. november 2014, 23:28 »
Tenk på dette:

Kalorier
Protein
Karbohydrater
Fett

Spist MYE protein, moderat med karbohydrat(etter hva målet med treningen er). Spis moderat med fett også, og gjerne spis fet fisk/ ta fiskeolje tilskudd for sunne fettsyrer.

Ellers er det bare å gønne på. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt ut vekt, fettprosent, høyde, treningsprogram, og gjerne bilder/resultater etc for at andre skal kunne hjelpe deg.

For maks fettforbrenning handler det om å spise slik at du er i underskudd. Ellers for maks fettforbrenning er det god styrketrening og intervaller hvis du skal kjøre cardio som er med på å hjelpe. Jo mer muskler, jo høyere hvileforbrenning. I det totale kan dette være med på å redusere fettprosent. Men hadde jeg vært deg hadde jeg satsa på å få i meg nok næring, men også da passe på å få i seg nok vitaminer, mineraler og sunne fettsyrer.

Jeg har erfart at kaloriunderskudd med mye protein og lavt karboinntak med tung styrketrening og intervalltrening har gjort at jeg har gått ned snart 10% i fettprosent på kort tid. Men det er litt individuelt.

Mulig et rotete svar, men er litt vanskelig å svare på dette da man ikke vet så mye mer om deg enn at du trener litt og spiser yoghurt... Wink

Utlogget Olseen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Et sunt koshold for fettforbrenning?
« #4 : 02. mars 2016, 17:28 »
Ikke prøv lav karb dietter, det er ikke bra for deg og du holder ikke ut veldig lenge heller. Du kan heller prøve å redusere karb inntaket.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!