Skrevet av Emne: Svømming , god fettforbrenning?  (Lest 2776 ganger)

Utlogget Reffi89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Svømming , god fettforbrenning?
« : 10. februar 2014, 09:46 »
Jeg har ish 20 kg jeg gjerne skulle likt å fått bort etterhvert. Har endret litt på kostholdet mitt og sett litt fremgang der.
Prøver å finne øvelser som er bra for meg med tanke på fettforbrenning. Spiller Håndball 2-3 ganger i uken, men føler at det må til med enda mer.
Hørt at løping og sykling skal være bra for forbrenningen, men det er ting jeg sliter med å gjøre, mest pga motivasjon og interesse for å gjøre akkurat det.
Derimot Svømming trives jeg veldig godt med og har alt startet litt opp med det 1-2 ganger i uken.
Noen som kan svare meg på om dette er en god måte for forbrenning? og trening i det hele tatt?

Tar gjerne imot tips mot hva som kan hjelpe.
Anders


25 år
182 cm
104 kg

Utlogget Espen88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Svømming , god fettforbrenning?
« #1 : 10. februar 2014, 10:25 »
Jeg har ish 20 kg jeg gjerne skulle likt å fått bort etterhvert. Har endret litt på kostholdet mitt og sett litt fremgang der.
Prøver å finne øvelser som er bra for meg med tanke på fettforbrenning. Spiller Håndball 2-3 ganger i uken, men føler at det må til med enda mer.
Hørt at løping og sykling skal være bra for forbrenningen, men det er ting jeg sliter med å gjøre, mest pga motivasjon og interesse for å gjøre akkurat det.
Derimot Svømming trives jeg veldig godt med og har alt startet litt opp med det 1-2 ganger i uken.
Noen som kan svare meg på om dette er en god måte for forbrenning? og trening i det hele tatt?

Tar gjerne imot tips mot hva som kan hjelpe.

Du bruker alle de store muskelgruppene når du svømmer. Armer, bein, mage, rygg og skulder og nakkepartiet..
Du kan forbrenne rundt 500 kcal på en time med svømming, men dette kommer selvsagt an på tempo. Du forbrenner ikke så mye hvis du svømmer rolig en time, og ikke blir sliten.

Utlogget Reffi89

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

Sv: Svømming , god fettforbrenning?
« #2 : 10. februar 2014, 14:46 »
Nei det sier seg vel litt selv. Svømmer med god puls og bra tempo, bruker det litt som en trening for å få opp kondis også. Men fortsetter med svømmingen da værtfall. Smiley Takk for svar Espen88
Anders


25 år
182 cm
104 kg

Utlogget Espen88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Svømming , god fettforbrenning?
« #3 : 10. februar 2014, 14:58 »
Nei det sier seg vel litt selv. Svømmer med god puls og bra tempo, bruker det litt som en trening for å få opp kondis også. Men fortsetter med svømmingen da værtfall. Smiley Takk for svar Espen88
Det syns jeg absolutt du skal fortsette med ja:-) Bare hyggelig, og lykke til med og nå dine fremtidige mål:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!