Skrevet av Emne: Mann 20 med et par kg for mye søker hjelp og tips. Les beskrivelse!  (Lest 1817 ganger)

Utlogget Kalle-94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei, er en student 20.
Jeg ønsker å ta tak i livsstilen min og å gå ned i vekt.
Pr. nå er jeg ca 190 høy og veier ca. 120 kg.
Målsetningen er å ligge på litt under 100kg til sommeren (innen Juli).
 
Deretter å fortsette nedgangen slik at på slutten av året kan jeg kanskje nærme meg 85kg (innen Desember).
"Problemet" her er at jeg ønsker å kunne bygge muskler samtidig. Begrenset tid som student lar meg desverre ikke bo på en gym 24/7, så dersom jeg er heldig blir det kanskje 2-3 styrke økter på roughly 1 time på gymmet.
I tillegg så avskyr eg kondisjonstrening, men etter hva jeg har hørt er dette den beste måten for å tape vekt på så jeg ser meg villig til å bite det i meg og snøre på meg joggeskoa å løpe langt og lengre enn langt.
Så det jeg håper dere kunne gi meg svar på er:
 Huh
a. Anbefaler dere kondisjonstrening før frokost for å tape vekt mer effektivt? (I tillegg hvor lenge og hvilket tempo? )
b. For å bygge biceps, triceps, bryst muskulatur, rompe/lår og mage. Hvilke øvelser anbefales for best utbytte av treningen. (Gjerne noe som kan gjøres hjemme også). Kom gjerne med evt. treningsopplegg som dere har hat gode resultater med. Er åpen for å trene f.eks bi-triceps og mage en dag, og så ta bryst, rumpe/lår og mage en annen dag.
c. Jeg ønsker i tillegg til å trene mer effektivt også noen tips til diett. Dersom dere har noen retter som er sunne med lavt innhold av carbs så kom gjerne med dette også. Helst noe som er kostnadseffektivt for en student og som ikke tar allverdens tid å tilbrede.

På fohånd takk. Ønsker innspill om målene er mulige å oppnå, tips, og konstruktiv kritikk.
Sluttsummen er en sunn livsstil med en kropp med markerte muskler. Håper dere kan hjelpe meg med å oppnå dette gjennom støtte og innspill. Mulig jeg deler treningsdagboken og lignende enten her eller gjennom en blogg hvis det er interesse for dette.
God helg!  Grin

Utlogget kristianhi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Hvis du er en nybegynner så anbefaler jeg deg å kjøre dette treningsprogrammet.
http://fitnessbloggen.no/pro-gram/

Jeg har selv kjørt dette programmet i 2 mnd nå. Har trent i 4 mnd. Har merket en stor framgang med dette treningsprogrammet :-) Bare at jeg putter på en hard mageøkt på slutten av hver treningsøkt.
1 min planken x3
1 min sideplank på hver side
http://www.youtube.com/watch?v=hNoqupytA8g 15x3
Også til slutt så kjører jeg et sett med dette: http://www.youtube.com/watch?v=HXHQ1KsorrQ 3 sett Smile

Utlogget Poseidon94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Markløft: 270 kg
Benkpress: 137,5 kg
Knebøy: 195 kg
Beinpress: 510 kg
Chins: 24
Push Ups: 75
Løping 3000M: 09:47
Svømming: 400M: 07.03

Høyde: 188 cm
Vekt: 88-92kg

Utlogget Lille Henrik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Hei du.

Veit ikke om du er nybegynner eller erfaren med trening, men kan komme noen innspill på generell basis. Det er ikke mulig å gå opp i muskelmasse og gå ned i vekt, så lenge man ikke er nybegynner. Det kan virke som man øker i muskelmasse, siden man ser bedre ut med lavere % fett men det er alt.

Men 35kg på 9 måneder med kun 3 økter på 1 time per uke, krever MYE. Kostholdet ditt må være voldsomt strengt for å oppnå det. Senk målet er mitt råd, og fokuser mer på formen og mindre på kg'ene - så lenge man ikke har en livsstil sykdom er det egentlig alltid det som burde være fokuset.

a.) Det er ikke bevist på noen måte (så vidt jeg veit) at det gir noen voldsomt effekt å trene på tom mage. For min del, er det helt jævlig å trene uten noe mat og opplevd å brekkinger opp til flere ganger under hard trening på tom mage. Men Intermittent fasting (google det, hvis du ikke veit) har en effekt, men det er ikke det samme som trening på tom mage.
b.) Tren intenst, tren volum, høye reps når det gjelder styrketrening og HIIT trening, det krever mest energi. Tren mye bein, og rygg store muskelgrupper krever mer. Knebøy, mark osv itillegg til gode mengder kondisjons trening gir god vekt nedgang.
c.) Bare vær bevist på at det er mye kalorier i karbohydrater, bare minsk ned på det. Øk mengden av grønt saker og gode mengder protein.

Lykke til med livsstil forandringen!

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Cardio om morninge før frokost gjelder IKKE løping eller annen hard kondisjonstrening. Dette gjeder når man går/powerwalk (rask gange).

Derimot vil jeg heller anbefale å spise frokost først, powerwalk i 20 minutter og i tillegg 20 minutter powerwalk senere på ettermiddagen. Dette er for å holde oppe mentabolismen i kroppen. Dette skal jo da i utgangspunktet gjøres hver dag da.
Men om du ikke ønsker mye cardiotrening vil det det smarteste være å gå på en diett med underskudd i kalorier og evt løpe 1-2 ganger i uken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!