Skrevet av Emne: Beste øvelsene for bryst med senebetennelse i skuldra  (Lest 2697 ganger)

Utlogget Jecpah

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Som overskriften sier.

Slitet med senebetennelse i den ene skuldra i 4-5 uker, det er den fremste senen (husker ikke navnet) tatt Voltaren og nesten ikke kjørt bryst i det hele tatt.

Nå, smerten har gått mye ned, dog jeg kjenner det ennå, men nå har jeg så lyst til å trene bryst at det klør!

Tips jeg har fått, varme godt opp i skulder leddene, ikke kjøre for mye vekter osv.

Flere tips? Å ikke glem topic, beste øvelsene?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Beste øvelsene for bryst med senebetennelse i skuldra
« #1 : 18. september 2014, 02:46 »
Betennelsen er der for å forsøke å helbrede skaden (som antakelig kommer av friksjon). Voltaren tar bort betennelsen og det blir ofte verre.

Anbefaler deg å holde deg unna skulderpressing, da det skal god mobilitet og meget god kontroll av skulderbladene til. Dette er noe som få har, og vanskelig å lære seg uten en coach (legger ved en video allikevel)

http://www.youtube.com/watch?v=mve_pIrXGyo
http://www.youtube.com/watch?v=PtGaex_r1TA

For å stabilisere hodet til overarmsbeinet i glenoid fossa (som er socketen), er det hovedsaklig tre kriterier.

* God bevegelse og styrke av scapula(skulderbladene)
* Sterk rotator cuff
* God mobilitet i skulderleddet

Anbefaler deg å jobbe med interne og eksterne rotasjoner, og du bør klare minst 8 reps på 13-14% av max i benk på innrotasjon og 10% på utrotasjon.

Du trenger nok intern rotasjon til å løfta armen ca 10-15 cm bak ryggen din. Ekstern rotasjon holder det med ca 70 grader utover.

Når alt dette er innfridd så vil overarmen kunne bevege seg fritt og stabilt i glenoid fossa.

Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!