Skrevet av Emne: Prosjekt 25 kg på 12 uker.  (Lest 4847 ganger)

Utlogget camaro37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« : 14. mars 2014, 00:59 »
Hei dere flotte mennesker.

Jeg skal gi meg ut på et prosjekt på å gå ned noen(!) kg på noen (!) uker.

Jeg skal ned 30 kg 12 uker. Dette blir ca 2 kg pr uke. Noe som kanskje virker uoppnåelig, men med rett instilling og mye trening er jeg brennsikker på at dette skal gå bra.
Jeg vet at det ikke anbefales, og at jeg vil miste en del muskelmasse underveis, men heldigvis er det lettere å bygge muskler, enn å miste kilo. ;-)


Jeg veier nå 102 kg, og skal ned til 70 kg - eller til jeg er fornøyd.
Siden jeg begynte på mandag som var, og startvekten var 102 kg , tar jeg det derfra.
BMI er på 34.5.


Jeg vil ha veiing, måling samt bildetaking hver lørdag. Bildene vil bli publisert en gang I uken.
Jeg ønsker tips til den mest effektive treningen for vektnedgang.

Ønsk meg lykke til!

Under her er Startbildene fra 14.03.2014



Utlogget camaro37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5


Utlogget camaro37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« #2 : 23. mars 2014, 14:27 »
Vekt etter uke 1:

Søndag 23.03.2014
100.6 kg.
Minus 1.4 kg.

Mål:
Bryst - 115
Midje - 95 cm
Legg - 44 cm
Ett lår - 75 cm
Mage -  115 cm
Overarm - 39 cm

Utlogget camaro37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« #3 : 23. mars 2014, 14:37 »
Med en daglig trening på 30 min spinning samt 30 min tredemølle samt 1 1/2 time rask gange. og styrketrening annenhver dag ( mandag, onsdag, fredag og søndag)

Har et kalori inntak på ca 1300 - 1500, og spiser lite, ofte og sunt(!)*

Noen innvendinger?

F.eks til kostholdsplan pr dag:
Frokost: 1 glass lettmelk, 1 gullerot, 1 appelsin

lunsj: 1 glass melk, 1 brødskive med kokt skinke

middag: 2 poteter, 2 fiskekaker, 1 ss smør og 1 gullerot, og vann

mellommåltid: 1 banan, 1 appelsin

kvelds: 1 glass melk, 2 brødskiver med leverpostei


Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« #4 : 27. mars 2014, 05:05 »
Kostholdet ser litt vel karbohydratdominert ut, prøv å spis litt mer kjøtt, lag gjerne mat for flere måltider i på en gang.
Det jeg gjør er å lage en slags "wok" med rent kjøtt av kylling eller svin, samt masse grønnsaker, som stekes i litt olje, med masse godt krydder og litt soyasaus. Dette gir store porsjoner og lite kalorier, grønnsaker fyller magen veldig og tar den verste sultfølelsen selv om man ikke får så mye effektive kalorier ut av det.
Spis heller feks. cottage cheese med musli eller lignende til lunsj enn brødskiver, og vær forsiktig med å la for mye kalorier gå til melk (jeg går sterkt ut ifra at det er skummet), å fylle magen mest mulig hjelper mye på den umiddelbare metthetsfølelsen etter et måltid.

Den spiseskjeen med smør bør du glatt kutte ut, det er antagelig like mange kalorier i den som i fiskekakene.

1300 kalorier blir litt lite etter min smak med tanke på startvekt, det kan bli vanskelig over tid, psykisk sett.
Jeg vil tippe at du kan spise opp mot 1800 kalorier om dagen og fortsatt gå stødig ned i vekt.

Jeg har flere ganger feilet dietter, og hovedårsaken er at jeg var for ambisiøs. jeg skulle ha sixpack på 3 mnd, eller komme i form før sommeren, men resultatet ble at jeg ble dritt lei, uansett hvor motivert jeg var, det gikk greit i 5-6 uker, så gjorde sultfølelsen meg gal.

Jeg er for tiden selv på en liten diett, jeg har gått ned 11 kg på 8 uker, og det ser ut til at jeg faktisk klarer det denne gangen, 6-7 uker til så er jeg i mål. Dette er fordi jeg har innsett at jeg ikke har dårlig tid, jeg satser på varige kostholdsendringer i stedet for å sulte meg selv uten å tenke på måltidssammensetning. Jeg måtte prøve og feile over flere år før jeg klarte å finne et system som fungerte, hovedsakelig spiste jeg for lite, for mye karbohydrater og hadde for dårlig tid, slik at jeg ikke holdt ut og gikk gradvis tilbake til gamle vaner.

Du har ikke dårlig tid! 2 kg i uka er galskap etter min mening. Det er ikke umulig, men det er vanskelig, lett å bli sprø av denslags over tid.

La det ta den tiden det tar, det er demotiverende når man ser at man ikke når målene sine, spesielt når målene er litt hårete.

Og til slutt vil jeg anbefale å ha en SPISEDAG (!!) i uka, en dag hvor du spiser til du blir mett (ikke gå amok, spis mye, men sunn mat).
Dette er det som holder meg gående, det å unne meg taco eller pizza i helga uten å telle kalorer hindrer meg i å sprekke resten av uka.

Føler du at du ikke takler mer, at du holder på å sprekke, så er det helt greit å gjøre det, så lenge du er back on track neste dag, stedet for å gi opp alt. En sprekk ødelegger bare den dagen, og til gjengjeld for du "carbet" opp litt, og du holder ut en stund til.

Noe jeg har erfart er at det kan være like greit å spise et litt større måltid om kvelden, da det kan være vanskelig å legge seg sulten, men som sagt, jeg spiser nok til å aldri være spesielt sulten (fordi jeg har byttet fra karbohydrat og fettdominder junk til ren mat, og det at jeg spiser nok), det er den eneste måten jeg holder ut på.

Merk deg at dette er det som fungerer for meg, men jeg tror at ytterst få, nesten ingen, takler det å være på sultediett over lengre tid. Spesielt ikke om man skal ned 30 kg.

Gjør det alle ekspertene anbefaler, varige, bærekraftige endringer i spisevanene.

Øvrig ser det veldig bra ut, teller kalorier og har treningsopplegg.

Lykke til, jeg skal følge med på logginga Wink


Utlogget camaro37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« #5 : 03. april 2014, 13:52 »
Tusen takk for tilbakemelding. Det settes utrolig stor pris på.
Det er gjort noen endringer, som kanskje kan gjøre en forskjell. Jeg har kuttet mye av melka, smøret på maten, mere grønnsaker og wok, og hvitt kjøtt. Jeg spiser dessverre ikke rødt kjøtt, (fryktelig, fryktelig lite I alle fall) Så jeg broker svinekjøtt eller kylling.

Nyeste oppdatering fra søndag 30.03.2014:
Forrige veiing: 100.6 kg
nåvekt: 98.5
Differanse: 2.1 kg

Angående spisedagen spiser jeg til jeg blir mett lørdag, uten å telle kalorier.

Jeg får allerede kommentarer på at "åh, du har gått ned I vekt. Det vises".

Mjødmann? Kunne du kanskje tenkt deg å skrive meg en personlig melding?

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Prosjekt 25 kg på 12 uker.
« #6 : 04. april 2014, 22:30 »
bare å sende PM hvis det skulle være noe Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!