Skrevet av Emne: Masse jobbing/trening og lite tid til mat  (Lest 1667 ganger)

Utlogget aingael

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1

Masse jobbing/trening og lite tid til mat
« : 04. april 2014, 14:45 »
Hei alle sammen!

Jeg lurte på om noen har litt tips til meg ang hvordan kunne planlegge måltider når man har eksepsjonelt lite fritid.

Jeg jobber fra 08:00 (står opp kl 06:00) til rundt 16:30-18:00 (spørs litt hvor mye jeg har å gjøre) så drar jeg rett på trening men det tar meg opp til 45 min til 1 time å komme meg fra jobb og til senteret mitt. Jeg trener da som regel fra 18:30 til 20:00 og er hjemme igjen (hvis jeg er heldig) tidligst 20:30. Hvordan i all verden skal jeg orke å lage mat, og ikke bare middag den dagen, men både lunsj og optimalt middag til neste dag?
Jeg merker at jeg er flink til å hoppe over flere måltider eller tar den lettvinte metoden og enten drikker kaffe latte, kjøper yoghurt etc i butikk eller drikker en del proteinpulver til middag.
Er det noen der ute som havner i samme tidsklemme som meg men har klart å utføre en logistikk som er overkommelig når det gjelder matlaging?

Setter kjempe pris på alle svar. Smiley

Utlogget Bollekongen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: Masse jobbing/trening og lite tid til mat
« #1 : 04. april 2014, 16:08 »
Hei.

Jeg har funnet en metode som fungerer bra fo meg.

Bruker en liten time av søndag på matlaging. Porsjonerer kylling/fisk/karbonadedeig/pasta/ris/grønnsaker i 1,5 liters beholdere og legger 2 stk i kjøleskapet og 3 stk i fryseren umiddelbart etter det er ferdig.

For hver beholder jeg tar ut av kjøleskapet tar jeg 1 stk ut av fryseren og legger denne i kjøleskapet til tining og er klar til 2 dager etterpå.

Koker opp 10 egg og har disse liggende i kjøleskapet hele uken og tar ut 2 stk for hver dag til mellom frokost og lunch.

Smører 2-3 knekkebrød som jeg spiser mellom lunch 12 og middag hjemme ca kl 17.

Dette fungerer fint for meg og kan anbefales Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!