Skrevet av Emne: stagnering og variasjon  (Lest 859 ganger)

Utlogget cammi84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

stagnering og variasjon
« : 18. april 2014, 11:37 »

 Håper noen her kan gi meg noen tips.
 jeg trener 4 ganger i uken 2x kondisjon og 2x styrke.

styrke øvelser jeg trener er: Nedtrekk ( 27-30 kg) stagnerer på 30 kg
                                          Triseps (25 kg) stagnert, trener med kabel (usikker på hva det kalles)
                                          Biseps dumbbels hammer curl ( 8 kg) i hver hånd
                                          Bakover utfall kettlebell 16 kg i hver hånd
                                          Glutebridge med stang (20-30 kg)
                                          Beinpress 50 kg
                                          Rygghev ( kropsvekt +10 kg)

 Trener det samme uke etter uke, jeg vet dette er feil, men det er disse øvelsene jeg føler meg trygg på. Kan jeg trene disse øvelsen hele tiden, men veriere med rep og kg? eventuelt hvordan bør jeg veriere?

Sliter med vonde håndledd, så hammercurl er den eneste øvelsen jeg ikke får vont av ved trening av biseps. Vil gjerne bli sterkere i overkroppen og kjernemusklene, noen goe enkle øvelser jeg kan gjøre da?

Jeg har hovedfokuset på rumpe trening, her har jeg hatt jevn økning av styrke . har fått veldig stramme lår på forsiden, men har fått lite kontakt med bakdelen. jeg har lest flere artikler om dette , hvordan aktivere rumpe muskelen. Jeg får god kontakt med glute bridge øvelsen, men jeg er usikker om jeg har det i utfall øvelsen.


For å få en løft av rumpa, må jeg løfte mye og få rep eller kan det være lette vekter og mange rep?

Glutebridge øvelsen stagnerer jeg på 30 kg, da jeg ikke er sterk nok i armene til å løfte tyngre.

Sliter også med vond nakke og er dermed bekymret for at jeg løfter feil, da spesielt styrke øvelser i overkroppen.

Jeg har trent jevnlig siden jeg var 15 (3-5 ganger i uken), er nå 29 ,men har hatt hovedvekten på kondisjon. Styrke trening har jeg holdt på med i litt over et år.

jeg er 165 cm høy og veier 53 kg, spiser 2000-3000 kalorier per dag. Spiser relativt sundt, mye grove brødprodukter, pasta og magert kjøtt, frukt og grønt.

Skriver kansje litt rotete, men håper det er forståelig Smiley




                           
                                         

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: stagnering og variasjon
« #1 : 18. april 2014, 15:15 »
Vet ikke hva den tricepsøvelsen er men du mangler øvelser for bryst og skuldre. Benkpress og sittende skulderpress f.eks.
Kroppshev med vekt er en litt skummel øvelse som kan skape problemer med rygg og kanskje også nakke.
Du kan sikkert kutte ut glutebridge og kroppshev og trene litt dyp knebøy med stang istedenfor, det er en god øvelse for korsrygg, lår og rumpe hvis du går dypt nok. Du bør også trene litt mage.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!