Skrevet av Emne: Nervøs for økning i vekt, men vil egentlig prøve meg fram.  (Lest 3902 ganger)

Utlogget Inspirertmann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei
Er en gutt som har slitt med spiseforstyrrelse, og vært innlagt for det. Er kommet meg langt på vei mot et friskere liv, og har nå mye glede med trening og framgang med styrke. Har gått fra å nesten ikke klare stangen på mitt sykeste til å ta 75 kg i benkpress nå.

Veier i dag 60 kg, og er 1.78 cm.
Vurdere å prøve meg fram med mer mat for å få enda mer energi og framgang ved trening.
Nå tror jeg at jeg spiser mer enn jeg faktisk gjør, og vil prøve(tørre) å begynne å registrere for å vær trygg og sikker på at jeg for i meg nok. Vil starte med en ikke alt for mye kcal, da jeg vil være sikker på at jeg ikke fyker i vei.

Høres 1800-2000 kcal greit ut?
Hvilken type mat anbefales for meg. vil ha et normalt forhold. da jeg spiser lunsj kantine på jobben. spiser mest i fra lunsj og utover mot kvelden.
Hvilken side er er best å følge med på(registrere)-

Forhold til styrke skal jeg nå gå fra 3-splitt(6treninger i uken) til 2-splitt (4 treninger i uken). Skal samtidig trene kondisjon to ganger, samt golf noen ganger i uken

Håper på mye hjelp og tips:)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hvis du har et moderat kaloriintak sånn som du skisserer så kan det lønne seg å passe på at du får i deg nok protein. Proteinshake en gang om dagen er enkelt, ellers finnes det mange proteinrike matprodukter.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Inspirertmann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hvilken prosentfordeling skal jeg ha i mellom karbohydrater, protein og fett da?
Er fortiden veldig hektet på lompepizza, evt lompe med kanel og sukker(sukrin)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Med kroppsvekt på 60 kilo og 6 treningsdager i uka så bør du få i deg minst 100 gram protein per dag. Med et inntak på 2000 kcal per dag så blir det over 20% protein som er en del mer enn man får i seg gjennom et ordinært kosthold. Ellers er det ikke så farlig, spis grove produkter og sunt fett, gjerne fet fisk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Inspirertmann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

sliter med 2000 kcal psykisk.
farlig  spise rundt 1600-1700?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Det har ikke jeg tenkt å kommentere, det her er treningsforum.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!