Skrevet av Emne: Generelt vondt, trenger jeg smøring?  (Lest 6590 ganger)

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #15 : 10. juli 2014, 13:44 »
Hadde min første behandling hos naprapat for en halvtime siden, og for de som har fått nål-behandling tidligere kan vel forstå hvordan det føles nå..(:
Fikk behandling på hele 10 punkter!

hehe...og jeg som straks skal på jobb da gitt..(;

Det er riktignok en form for god smerte, det kjennes riktig ut, og jeg er veldig glad for at timen ikke bare bestod av prat.

Utlogget Lene88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #16 : 11. juli 2014, 12:12 »
Jeg har hatt kjempeproblemer med en skulder under lang tid. (4år +)
Har besøkt lege, naprapat, fysioterapeut mange ganger  Smiley

Grunnen til problemet er ubalanse i muskulaturen (drev med turnus som ung).

Det som har hjulpet meg mye er trening av bakside skuldrer, rotatorcuff + endret kost å tilskudd av Litozin og Omega 3.

Lykke til!

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #17 : 13. juli 2014, 10:28 »
Takk for det Lene, bra du fant ut av det Smiley
Det er som regel trening som er det beste hjelpemiddelet ja. Det hjelper ihvertfall ikke å sitte i ro og la møkka ligge der å ulme og kose seg..

Det verste har gitt seg nå, stivheten etter behandlingen, og jeg skal ta meg en tur på trening nå. Ble veldig glad når naprapaten tillot at jeg trente.
Det blir god oppvarming, lette vekter og mange reps, trene litt av hvert tenkte jeg slik at ikke all påkjenninga blir på samme sted.

Ny behandling på tirsdag. Skal gi det 3-4 behandlinger før jeg stiller meg positivt eller negativt til om dette er noe for meg i dette tilfellet.

God søndag!

Utlogget Lene88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #18 : 28. juli 2014, 13:38 »
Hvordan har det gått med trening å behandling?
Lykke til!

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #19 : 28. juli 2014, 15:00 »
Hei Lene88!

Behandlingen har fungert bra, dvs etter 2 runder med nålebehandling (runde nummer 2 ble litt banning og sverting) er jeg fin i underarmen, så dette har helt klart hatt en positiv effekt.

Men! Der hun ikke ville gi meg nåler pgr.av for mye blodårer, extensor/supinator/biceps-festet er jeg fremdeles veldig stiv og får "vondt" når jeg strammer biceps. Spesielt når jeg tar en liten vridning mot-klokk`s med hånda og strammer. Hele veien fra den lille kulen ved siden av albuen opp til toppen (lateral epicondyl). Albuen og baksiden er fin!
Fordelen med denne skaden er at jeg har lest meg opp litt og lært litt om hva de forskjellige musklene og senene heter Cool

Jeg trener veldig bra nå og har ingen plager når jeg trener og når kroppen blir varm, men jeg unngår alle øvelser konsentrert om biceps.
Når jeg trener ryggøvelser avlaster jeg dette området ved å bruke tau eller hva det nå heter, en slik du setter rundt håndleddet og strammer til for å bli ett-med-stanga.
Løfter ikke tungt, tøyer mye ut underarmene underveis i treninga og har vel egentlig kommet dithen at jeg håper det bare skal gå over av seg selv - det har ihvertfall ikke blitt noen forverring av å begynne å trene igjen men det er tydelig at det "sitter godt".

Jeg har pr. idag ikke satt opp noen ny time da jeg føler meg litt frem, samtidig som jeg prøver å tenke økonomisk...den ene katta mi hadde fått juling her om dagen og Dr. Dyregod krevde meg for 2 lapper..hehe..

Hva synes du/dere? Er det riktig av meg å avvente litt, eller bør jeg kjappest mulig bestille ny time?
Naprapaten sa at hun "ikke kunne gå inn der", men at hun heller ville gå inn i muskler/sener som er i connection med området jeg har vondt i.

Utlogget Lene88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #20 : 29. juli 2014, 09:47 »
Det høres ut som om du er på bedringsveien!
Skjønner godt at du ikke ønsker å legge mere penger på behandlinger men samtidig er det mye vært å ikke ha vondt Smiley

Jeg hadde nog gjort det samme.

Samtidig prøvde jeg alle mulige behandlinger å la en formue innen jeg fikk god nokk hjelp.

Bor du i Oslo? Hvis du gjør det kan jeg anbefale en klinikk oppe på ullevål som hjulpet meg. Nimbus eller noe Smiley Superflinke!

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #21 : 31. juli 2014, 09:24 »
Takk for det Lene88!

Ja jeg har ingenting i mot å bruke penger på en behandling som fungerer. Men, det er det som er det store spørsmålet da, om det er behandlingen som fungerer eller det faktum at jeg trener roligere, unngår en del øvelser og er blitt flink til å tøye.

Jeg har på ingen måte mistro til naprapatbehandling, er relativt åpensindig når det kommer til det meste egentlig, bare for å ha nevnt det.

Enten har armen blitt bedre eller så har jeg vendt meg litt til å ha en skade der. Jeg kjenner ikke så nøye etter lenger, slik som jeg gjorde i begynnelsen og tenker ikke så ofte over den.

Jeg skal vente litt til, se hva som skjer og forhåpentligvis forsvinner den.
Jeg skal snart på en 3 uker backpackertur i Laos/Vietnam og da tenker jeg at armen får litt hvile, bortsett fra en omgang eller to med en treningsstrikk jeg tar med meg...hihi...

Jeg bor halvannen time unna Oslo. Takker for tipset (Nimbus eller hva de nå enn heter) og skal ha de i bakhodet om jeg bestemmer meg for å fortsette behandlingen.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Generelt vondt, trenger jeg smøring?
« #22 : 12. september 2014, 01:05 »
Hei Lene88!

Behandlingen har fungert bra, dvs etter 2 runder med nålebehandling (runde nummer 2 ble litt banning og sverting) er jeg fin i underarmen, så dette har helt klart hatt en positiv effekt.

Men! Der hun ikke ville gi meg nåler pgr.av for mye blodårer, extensor/supinator/biceps-festet er jeg fremdeles veldig stiv og får "vondt" når jeg strammer biceps. Spesielt når jeg tar en liten vridning mot-klokk`s med hånda og strammer. Hele veien fra den lille kulen ved siden av albuen opp til toppen (lateral epicondyl). Albuen og baksiden er fin!
Fordelen med denne skaden er at jeg har lest meg opp litt og lært litt om hva de forskjellige musklene og senene heter Cool

Jeg trener veldig bra nå og har ingen plager når jeg trener og når kroppen blir varm, men jeg unngår alle øvelser konsentrert om biceps.
Når jeg trener ryggøvelser avlaster jeg dette området ved å bruke tau eller hva det nå heter, en slik du setter rundt håndleddet og strammer til for å bli ett-med-stanga.
Løfter ikke tungt, tøyer mye ut underarmene underveis i treninga og har vel egentlig kommet dithen at jeg håper det bare skal gå over av seg selv - det har ihvertfall ikke blitt noen forverring av å begynne å trene igjen men det er tydelig at det "sitter godt".

Jeg har pr. idag ikke satt opp noen ny time da jeg føler meg litt frem, samtidig som jeg prøver å tenke økonomisk...den ene katta mi hadde fått juling her om dagen og Dr. Dyregod krevde meg for 2 lapper..hehe..

Hva synes du/dere? Er det riktig av meg å avvente litt, eller bør jeg kjappest mulig bestille ny time?
Naprapaten sa at hun "ikke kunne gå inn der", men at hun heller ville gå inn i muskler/sener som er i connection med området jeg har vondt i.
Tennis albue kommer ofte av ubalanse mellom pronator og supinatormuskulatur i min erfaring. Prøv dyp massasje på pronator teres muskelen (press hardt, 10-20 sek) og å styrke supinator. En fin øvelse er å ta en vanlig pullup stang og rotere håndleddet, f.eks 20 rep per arm. Har hatt flere klienter med samme problem, og denne fremgangsmåten VIRKER (så framt du ikke har ødelagt noe, som et brudd eller lignende)

Om disse musklene er svake og/eller stramme så vil ikke nåler utjevne dette; det må til med corrective exercises.

http://www.youtube.com/watch?v=UNdWjVxvNHI


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!