Skrevet av Emne: Kosttilskudd osv ved amming  (Lest 2811 ganger)

Utlogget jmse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Kosttilskudd osv ved amming
« : 18. juli 2014, 17:24 »
Er det noen som har peiling på hvilke kosttilskudd osv som er ok å bruke når man ammer? Har stort ønske om å komme meg tilbake i form så fort som mulig (da også gå ned de ekstra kiloene som la seg på takket være null sjanse til å trene takket være bekkenløsning og vannsprengte bein).

Har sett litt på ulike fettforbrennere, BCAA, CLA, grønn-te/koffein ekstrakter osv, men det står jo ikke akkurat noe særlig på nettsidene om når det bør brukes og ikke. Og jeg vil helst ikke ødelegge "matfatet" og helsa til veslejenta mi som kommer ganske så snart.

Setter stor pris på svar, og også gjerne tips om beste måte å komme seg tilbake i form etter en graviditet.
Er vant med å trene ganske hardt, ofte og lenge - så jeg gleder meg stort til å sette fot i gymmet igjen! :-)

Ser frem til å bli kvitt de (forbaskade) ekstra 30 kiloene som har plaget livskiten av meg nå de siste månedene. Heldigvis mest vann :-)

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Kosttilskudd osv ved amming
« #1 : 21. juli 2014, 18:15 »
Generellt sett så borde du hålla dig undan koffein-produkter och produkter som innehåller starka kryddor (vissa "fettförbrännare").
Men CLA och Omega-3 ser jag inga problem, tvärtom!

Ser heller inga problem med BCAA men om du är osäker så tycker jag hellre du ska hålla dig undan, än att du chansar!
Men som sagt, var försiktig med dessa fatburners. Mitt råd är att du håller dig undan dom, då effekten är så liten ifht utgiften Smiley

Lycka till!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Kosttilskudd osv ved amming
« #2 : 21. juli 2014, 19:52 »
Efter att ha läst lite runt BCAA och amning så ser det ut till att de flesta råd är att du ska hålla dig borta från det medans du ammar.
Någon menar det kan förändra aminosyrebalansen i bröstmjölken men jag hittar ingenting som underbygger detta, men jag ser att de generella råden är att du ska hålla dig undan BCAA medans du ammar.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget jmse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Kosttilskudd osv ved amming
« #3 : 03. august 2014, 14:19 »
Takk for tips! Får holde meg til CLA, proteinpulver og omega 3 jeg da! :-)

Utlogget Lene88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 48

Sv: Kosttilskudd osv ved amming
« #4 : 05. august 2014, 10:17 »
Har hatt denne diskusjonen med venner tidligere. Vi brukte mye tid på google å med å snakke rundt med diverse "eksperter" Smiley

Hold deg unna "fatburners" da disse ofte gir høye doser med koffein. De inneholder også ofte krydder som ikke er bra.
De fleste anbefaler også at du ikke tar kreatin eller BCAA.

En bra kost og trening er nokk det beste Tongue Dog skal det ikke være noe farlig med "vanlige" tilskudd som protein, omega3 CLA med mere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!