Skrevet av Emne: Leter etter database/arkiv med oppskrifter og deres næringsinnhold.  (Lest 3023 ganger)

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Hei igjen forum!

Lenge siden jeg var her sist, så skal oppsummere "kjapt" hva som har skjedd siden sist.

Jeg gikk fra å trene 3-4 ganger i uka, med tilnærmet godt kosthold. Til å trene (ikke akkurat trening som de fleste tenker, men mer knallharde fysiske påkjenninger) 3-4 ganger dagen, hver dag, ingen hviledager (faktisk en 2-3 mnd periode hvor jeg sikkert ikke sov mer enn 2-3 timer hver natt). Kostholdet var dårlig, gjerne bare 1 måltid pr dag i perioder. Så det gikk jo som det måtte gå. Jeg ble skadet! Røyk triceps på høyre arm, og lårmuskel i høyre lår (ingen av muskelene røyk tvers av, men revnet såpass at det ble regnet som om de faktisk røyk). Skadene skjedde over tid, så la ikke noe særlig merke til det med det første. Armen merket jeg så vidt for første gang sist høst. Skulle grave en skyttergrav i full fart, og ble litt ivrig med spaden. Så jeg traff en stein, og kjente en rivende følelse i muskelen. Det gjorde veldig vondt, men treningen hadde lært meg å sette andre før meg selv, så måtte bare bite i meg smerten og grave ferdig. Jeg la selvfølgelig merke til smertene i ettertid, men antok det bare var en strekk, så fortsatte oppgavene mine uten noe mer "om og men". Dette førte til at muskelen sakte men sikkert ble revet såpass at den var rett for å ryke. Muskelen i låret merket jeg litt før armen. Vi bar heletiden masse utstyr på ryggen, under alle tenkelige forhold og situasjoner, så smerter var vanlig. Så sjenket det ikke en tanke en gang. Men en dag når jeg sprang mot stilling med et meget tungt maskingevær merket jeg en sterk smerte på utsiden av kneet. Siden jeg ikke hadde tid til å sjekke det måtte jeg bare fortsette. Og pga hvordan dagene var, så ble det ikke sjenket beinet en tanke på ganske lang tid.

Det var ikke før jeg kom hjem at jeg faktisk tok tak i problemene mine og fikk gjort noe med dette. Så har vært nokså stillesittende de siste måndene. Så har gått ned i vekt (fra 95kg til 85kg), og har derfor blitt en god del dårligere form, og bløtere i fasongen. Så nå som jeg har fått klarsignal om at treningen kan gjenopptas så trenger jeg en diett. Har aldri vært noe særlig dyktig på å telle næringsinnholdet i maten, men nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på. Skal nemlig dra med meg min bror, som er overvektig. Så for å hjelpe han skal vi begge på diett, slik at han ikke blir alene om det. Derfor trenger jeg hjelp!

Er det nettsider/database/arkiv hvor oppskriftene er listet opp med eksakt næringsinnhold (kcal, protein, carbo, fett) pr måltid.
Så blir det litt lettere for meg å sette opp kosthold for 2 voksne menn i en lengre periode framover. Treningsplanen er satt opp, det eneste som gjenstår er en virkelig god kostholdsplan.

Så er det noen som kan hjelpe her? Hadde virkelig satt pris på det! Smiley

- Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Fanfarius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!