Skrevet av Emne: Kosttilskudd VS Mat  (Lest 2351 ganger)

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Kosttilskudd VS Mat
« : 24. juli 2014, 16:39 »
Hei

Det hender noen ganger at jeg rett og slett ikke rekker å lage mat for å ha med meg på jobb og ta må jo ta en nødløsning.
Denne nødløsningen er rett og slett ferdigblandet protein/karboshake som man får kjøpt enkelte steder. Den med 50g protein og 50g karbo.

Iløpet av en langt vakt så kan det bli noen sånne har med noe nøtter også så får i meg litt fett ved siden av.

Spørsmålet mitt er, er disse protein/karbo like bra for meg enn om jeg skulle laget meg noe mat? Eventuelt ferdigmat?
Er proteiner, proteiner selv om det kommer fra shake?

Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Sv: Kosttilskudd VS Mat
« #1 : 24. juli 2014, 17:13 »
Det er jo nettop til slike stunder at de fleste bruker kosttilskudd. Nettop fordi det er enkelt. Er du dog litt over gjennomsnittet dedikert og disiplinert så ordner du deg ferdige matpakker dagen før så du altid vet hva du får i deg.

Proteiner er proteiner uansett hvor du får det ifra. Det samme er karbohydrater. MEN, mesteparten av karbohydratene i slike drikker er rent sukker, noe som ikke er bra i for store mengder. mer komplekse karbohydrater som f.eks ris, pasta, brød, potet osv er mye bedre for deg, og vil nok være mer gunstig for energinivået også.

Mat vil også inneholde flere mineraler og vitaminer du trenger enn shakes. 


Det tar ikke lang tid å lage mat.. lag mat for ett par dager om gangen å ha i kjøleskapet. Da sparer du både penger og du får i deg mer kvalitetsmat. Shakes er helt kurrant i nødstilfeller, men prøv å mekk deg skikkelig mat i stede!

29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget king-kong

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Kosttilskudd VS Mat
« #2 : 24. juli 2014, 18:28 »
Det er jo nettop til slike stunder at de fleste bruker kosttilskudd. Nettop fordi det er enkelt. Er du dog litt over gjennomsnittet dedikert og disiplinert så ordner du deg ferdige matpakker dagen før så du altid vet hva du får i deg.

Proteiner er proteiner uansett hvor du får det ifra. Det samme er karbohydrater. MEN, mesteparten av karbohydratene i slike drikker er rent sukker, noe som ikke er bra i for store mengder. mer komplekse karbohydrater som f.eks ris, pasta, brød, potet osv er mye bedre for deg, og vil nok være mer gunstig for energinivået også.

Mat vil også inneholde flere mineraler og vitaminer du trenger enn shakes. 


Det tar ikke lang tid å lage mat.. lag mat for ett par dager om gangen å ha i kjøleskapet. Da sparer du både penger og du får i deg mer kvalitetsmat. Shakes er helt kurrant i nødstilfeller, men prøv å mekk deg skikkelig mat i stede!







Ja, jo jeg ser den. Pleier som regel å ha med meg mat, men er absolutt enkelte ganger det rett og slett ikke er mulig. Så da blir det disse nødløsningene som dette.

Det jeg tenkte på var jo at jeg vill jo på en måte få dem nødvendige proteiner med disse shakene? For som du sier er proteiner, proteiner.  Karbohydratene som jeg får er kanskje ikke dem beste.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kosttilskudd VS Mat
« #3 : 24. juli 2014, 18:54 »
Kvaliteten på proteinet i melkeproteinpulver er like bra som proteinet i hvilken som helst type mat. Men det kan bli for mye protein og for lite av andre næringsstoffer som mineraler, vitaminer, antioksidanter etc hvis man baserer seg for mye på proteinpulver.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!