Skrevet av Emne: Forstår du periodisering? Lineær og ikke lineær  (Lest 967 ganger)

Utlogget Oslojente

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Hei!

Er ny på treningsforum-Tenker dette er stedet å spørre,og håper  på å få noen gode og konstruktive forslag

Hvordan legger du opp øvelser/treningsprogram,om du skal periodisere for ett år? Hvordan gjør du progresjonene dine? Tenker på vekter/reps/blastning- Hvordan utformer du oppsetttet og hva fokuserer du på?

Målet er å gå ned i fettprosent og bygge relativ styrke



På forhånd takk for svar!

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Vel iløpet av min tid som jeg har trena,lest og pratet med folk så vil jeg si variasjon er det beste. Treningsprogrammer er litt kjedelig, jeg selv varierer øvelser vær gang jeg trener styrke.
Varierer med set og reps på alt, så har du noen kroppsdeler som burde trenes tungt for og få mest progresjon.
F.eks mange sier at du skal ha høye reps på leggene dine siden disse er muskler som beveges ofte, men etter min erfaring og progresjon så fungerer 10 reps og 4 set med mye kg og god form på leggene.

Så det jeg skal fram til er lær kroppen din og kjenne, test ut forskjellige øvelser set og reps.
Min måte og se progresjon er rett og slett målebånd og øyne samt daglige bilder, jeg skriver også ned hvordan og hvor mye jeg løfter i ei bok.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!