Skrevet av Emne: Løs hud eller fett??  (Lest 5501 ganger)

Utlogget Sykkelbakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Løs hud eller fett??
« : 31. juli 2014, 13:57 »
Hjelp!
22 år gammel kar her. Har trent en god stund nå for å komme i form, men har følt at jeg har nådd et punkt hvor jeg ikke kommer lenger. Jeg skal ikke skjule at jeg trener for å se så bra ut som mulig og ikke for å bli sterkere nødvendigvis. Har da hovedsakelig fokusert på å forbrenne fett gjennom en streng diett og en blanding av styrketrening og intervaltrening. Begynte å trene ca 5 år siden, men har vært på ca det samme nivået både styrkemessig og utseendemessig det siste året.  Har ingen bilder fra før disse to årene, men har gått ganske mye ned i vekt og fettprosent (på mitt verste var jeg 100kg, nå  er jeg rundt 72kg, ca 182 cm høy), og selv om jeg er mye mer fornøyd med kroppen min nå, så er det likevel kjipt at jeg ikke greier å bli kvitt det siste lille når jeg har jobbet så hardt.  Derfor lurer jeg på om det faktisk ikke er fett som er igjen, men løs hud etter å ha gått så mye ned i vekt. Har regna ut en BMI på ca 22.

Hvis det bare er fett vet jeg at jeg kan gjøre noe med det, men hvis det er løs hud må jeg vel nesten ty til plastisk kirurgi med mindre noen her har noen tips? Skal ta en tur til fastlegen for å sjekke, men er greit å se om det også er noen her som kan hjelpe meg.

Dette er et bilde av hvordan ca hele meg ser ut nå:


Her er litt forskjellige bilder som viser problemet, jeg flekser ikke her bortsett fra de 3 siste bildene:















Det skal sies at jeg har ganske definerte armer til vanlig, og ser ofte godt tegn til six-pack selv under alt dette fettet/huden. Kan tøye og strekke huden ganske lett og når jeg er i planke/push-up posisjonen henger huden fra bryst og mage.  Jeg er i den beste formen jeg noen gang har vært i og vet at jeg spiser sunnere enn alle jeg kjenner i tillegg til at jeg trener ofte, likevel har mange av de "bedre" kropp enn meg.  Hvorfor i huleste har jeg da fortsatt litt man-titties og slapp mage!?

Så hva sier folket? Må jeg være enda strengere med meg selv, eller må jeg gå rundt og flekse til enhver tid siden jeg ikke får drømmekroppen med mindre jeg betaler minst 30 000 kr i plastisk kirurgi? Takk for svar!

Utlogget Sykkelbakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Løs hud eller fett??
« #1 : 01. august 2014, 00:15 »
Edit: Nå kan man se bildene uten å trykke på hver eneste link.

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Løs hud eller fett??
« #2 : 01. august 2014, 10:51 »
Hei.

Fra 100 til 72kg er veldig mye, og huden trenger en del tid for å gå tilbake når den har blitt tøyd såpass.
Men det er også begrensninger for hvor mye den klarer å gå tilbake.
Hadde jeg vært deg hadde jeg oppsøkt en lege/hudspesialist.
Enkelte kremer kan også funke noe, men hør gjerne med legen først.

Personlig synes jeg ofte att arr etter inngrep ser værre ut enn løs hud.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget Sykkelbakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Løs hud eller fett??
« #3 : 01. august 2014, 11:38 »
Takk for svar! Jeg har brukt ganske lang tid på å slanke meg, men har vel skjedd mest de to siste årene, så tror huden har hatt nok tid til å tilpasse seg. Skal sjekke med lege ja, satser på at de bare bekrefter mistankene mine nå Undecided

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Løs hud eller fett??
« #4 : 05. august 2014, 11:36 »
Det kan se ut som løs hud - noe av det kan muligens fortsatt trekke seg inn. En vurdering er å justere energiinntaket for å øke potensialet for mer muskelmasse. Øke energiinntaket en periode, juster litt ned på kardio for å bygge muskulatur i noen måneder. Du trenger ikke gå opp i fett% av den grunn. Dersom det du gjør ikke fungerer vil en litt annerledes vinkling på trening og kosthold kanskje gi den "boosten" kroppen din trenger......
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Sykkelbakken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Løs hud eller fett??
« #5 : 05. august 2014, 19:05 »
Skal vurdere å bygge litt mer muskler ja. Vil ikke bli så veldig mye større (muskelmessig), vil helst holde en mer atletisk kropp, men skader ikke med litt mer muskler her og der, og vil heller være en muskelbunt enn ha denne slappe huden. Er jo ganske ung fortsatt, så håper på at huden trekker seg inn etterhvert. Skal høre med fastlegen, de har sikkert noen fornuftige råd!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!