Skrevet av Emne: Hjelp til egenvektstrening- helvetesuka 2016  (Lest 1676 ganger)

Utlogget Joma2316

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hjelp til egenvektstrening- helvetesuka 2016
« : 20. august 2014, 00:46 »
Hei, først litt info om meg.  Smiley
Høyde: 193 cm
Vekt: 87 kg
Alder:17 år
Trent styrke i: 1,5 år
Mål med trening: Fallskjermjeger opptak 2016

Hei, jeg håper at noen her kan hjelpe meg med å skape et treningsprogram som involverer mye egenvekts øvelser. Ettersom målet med treningen nå har forandret seg fra å bli større til å øke styrke. Jeg har som sagt trent styrke i litt mer enn et år og har før det drevet mye med sport ( Bandy, langrenn, fotball). Vil også nevne at jeg ikke er helt nybegyner innenfor styrke, men er relativt nybegyner innenfor egenvekt.


Grunnen til at jeg vil begyne mer med egenvektstrening er et ønske om bedret kroppskontroll, i tillegg til at det er ingenting på opptaket som heter " ta din maks i benk" Smiley
Jeg synes personlig at egenvektsøvelser som chins og dips er utrolig vanskelige, mulig at dette har noe å gjøre med at skulderene mine er min svakeste del på kroppen eller at høyden min rett og slett gjør det vanskelig.( eller at jeg ikke er sterk nok generelt). I dips sliter jeg spesielt med det at jeg vingler veldig
Vil gjerne også ha noen øvelser med vekter i dette programmet, f.eks fremoverlent stangroing og markløft (favorittene)
Noen som vil dele sin ekspertise? Smiley

Beklager hvis jeg har postet noe som har blitt spurt om før, prøvde å finne et underforum og brukte søkefunksjonen, men fikk bare opp logger for det meste Undecided

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Hjelp til egenvektstrening- helvetesuka 2016
« #1 : 25. august 2014, 11:28 »
Du bør selvsagt ha fokus på hangups, pushups, situps, rygghev og løp med 15 kilos belastning. I tillegg kan spensttrening, burpees, step ups, skidrag i kabeldrag og svømmeturer hver uke være en del av din ukentlige trening. Ellers kan trening i TRX slynge være en god form for trening. Gående utfall, knestrek, knebøy og hamstringcurl i trx-slynge er også god trening.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!