Skrevet av Emne: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel  (Lest 3851 ganger)

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« : 20. august 2014, 22:33 »
Kjører et nybegynnerprogram laget av Jason Blaha/JuggernautFitnessTv. Det er ett helkroppsprogram med lineær progresjon. Programmet består av 2 økter; Økt A og økt B. http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout?page=3

Har gått på det i rundt 2,5 uke nå og kan begynne med å poste fremskrittene jeg har hatt så langt


Knebøy 5x5: 80kg til 92,5kg (har da tatt 105 5x5 før, men har vært veldig lenge borte fra knebøy så tar det rolig oppover igjen)
Benkpress med stopp 5x5: 67,5kg til 75kg
Fremoverbøyd roing 5x5: (skulderbredt grep og stanga skal opp til solar plexus): 67,5kg-77,5kg
Shrugs med hantler: 22kg - 30kg
Skullcrusher: 35kg - 40kg
Chins: 3x5 på 82kg kroppsvekt - 3x5 på 84kg kroppsvekt

Markløft 1x5: 120kg-130kg
Millitærpress med skulderbredt grep og suicide grip og død stopp 5x5: 40kg-50kg
Smalbenk med stopp 3x8: 55kg-60kg
Bicepscurl med flatstang 3x8 25kg-30kg

Det er meningen å øke med 2,5kg hver eneste økt på øvelsene med 1x5 og 5x5. Har failet en gang og det var på benkpress på 75kg, klarte 4 set med 5 reps, men bare 4 reps på siste setet.


Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #1 : 20. august 2014, 22:39 »
I dag hadde jeg Økt B.

Knebøy 5x5 på 92,5kg - Gikk helt fint, blir 95kg neste gang
Markløft 1x5 på 130kg- Gikk også ganske greit, men sliter med å komme inn i "grooven" på markløft fortsatt
Millitærpress 5x5 på 50kg - Gikk eksplosivt og relativt greit, men tror jeg kommer til å slite med 52,5 neste gang!
Foroverbøyd roing -10% av økt A 5x5, dvs 70kg i dag - easy peasy
Smalbenk med stopp 3x8 60kg - 2 sets på 8 og siste setet ble det 7 rep. Skal i alle fall klare 8 på alle settene neste gang!
Bicepscurl med flatstang 3x8 - 30kg - sleit med siste setet, ble 5 reps. Må jobbe meg oppover på denne

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #2 : 22. august 2014, 11:06 »
Økt A i dag.

Måtte skippe knebøy i dag, da jeg var altor stiv til å i hele tatt komme meg ned til parrallell med stanga

Benkpress med stopp 5x5: 77,5kg. Første setet failet jeg nesten, og måtte grinde opp hver eneste siste rep på alle seta, men klarte det! Cheesy
Foroverbøyd roing 5x5: 77,5kg. Greide dette sist gang også, men syntes det gikk ganske tregt sist så kjørte på med ny runde i dag på samme vekt[/b]
Shrugs med hantler 3x8: 30kg Er så lite glad i shrugs....
Skullcrusher 3x8: 40kg Denne gikk veeeeldig tungt i dag. ble 1x8 og 1x6 og 1x5. Får evt gå ned til 37,5 neste gang om jeg ikke klarer 8 rep på alle seta
Bicepscurl med flatstang 3x8: 30kg Misliker så sterkt å trene biceps....

Avsluttet med cable crunch og hyperextension, og nå blir det to dagers pause før neste trening, neste uke blir det altså B,A,B

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #3 : 25. august 2014, 11:10 »
Økt B

Knebøy: Måtte stå over i dag, kjente fortsatt strekken i undersida av låret
Markløft 5x5 på 132,5kg: Gikk relativt greit i dag
Millitærpress 5x5 på 52,5kg: Meget fornøyd med at dette gikk i dag! Trodde ikke det skulle gå
Foroverbøyd roing -10% på 70kg: Barnemat
Smalbenk med stopp på 60 kg: 2x8 og 1x7, dvs 60kg neste gang også
Bicepscurl med flatstang på 30kg: Går fortsatt veldig seigt

Avsluttet med litt face pulls og cable crunches i dag, neste økt blir onsdag og da står økt A for tur.

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #4 : 27. august 2014, 16:43 »
I dag var det Økt A som sto på planen

Knebøy måtte skippes i dag og, da låret ikke er 100%. Vil ikke risikere å starte for tidlig og slå det opp igjen...

Benkpress med stopp 5x5 på 80kg: I dag sa det stopp. Klarte 4 rep på det fjerde settet, så da droppa jeg 10% og kjørte siste setet på 72,5.
Foroverbøyd roing 5x5 på 80kg: Dette gikk overraskende bra i dag, så da blir det 82,5 neste gang!  biggrin
Shrugs med hantler 32kg 3x8: Enkelt og greit, manualene går bare til 34 så må begynne med stang evt snart
Skullcrushers 40kg 3x8: klarte 2 set på 8 rep og 6 rep på siste setet i dag og. Går aldri opp....
Bicepscurl med flat stang 30kg 3x8: denne gikk relativt lett i dag, må bumpe opp til 32,5kg neste gang tenker jeg.

Avsluttet med litt sidehev, hyperextensions og cable crunches.
I dag var første gangen det har sagt skikkelig stopp på benken, skjønte den begynte å komme. Vurderer å kjøpe meg 0,5-1kg microplater slik at jeg ikke øker så mye hver økt. Blir ganske mye og øke 2,5kg hver eneste gang på baseøvelsene, spesielt til overkropp.

Neste økt blir på fredag og da er det Økt B.

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #5 : 02. september 2014, 20:19 »
Får skrive opp både treningen på fredag og i går i dette innlegget

Fredag var det Økt B. Måtte opp tidlig på morran, rundt klokken 7, å trene før skolen begynte. Skulle nemlig dra på hyttetur rett etter skolen med en gjeng kompiser.

Knebøy:Måtte fortsatt skippe, den jævla foten er fortsatt ikke bra.....
Markløft 1x5 på 135kg:Gikk greit, kjenner grepet mitt begynner å svikte litt nå, må kanskje kaste inn litt grip-trening
Millitærpress 5x5 på 52,5kgDette var tungt! fyfaen, men det gikk!
Foroverbøyd roing -10% 70kg
Smalbenk med stopp 3x8 60kg:Endelig gikk det! Gikk faktisk ganske lett også denne gangen
Bicepscurl med flatstang 3x8 30kgGår bedre og bedre dette også nå

Treningen på mandag derimot gikk ikke helt etter planen neei. Var som sagt på hyttetur, så alle løfta gikk ned med typ 10kg. Gidde ikke en gang å skrive opp loggen for økten på mandag. Men Økt B i morgen! den tror jeg blir bra!

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #6 : 03. september 2014, 17:21 »
Økt B i dag

Knebøy 5x5: Greide 3 set som føltes helt fint, men på set 4 kom derre jævla strekken i hamstringen igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Irriterer meg noe voldsomt, er på høyrefoten på venstre side av hamstringen, helt nede ved festet atme kneet  Sad
Markløft 1x5 på 137,5kgHer kjenner jeg faktisk ikke noe til hamstringen, skjønner ingenting....
Militærpress 5x5 på 55kg:Helvete, på den 5 repen på siste setet fikk jeg stanga halvveis opp, men greide det akkurat ikke! så forjævlig kjipt....
Foroverbøyd roing -10% 70kg:easy peasy
Smalbenk med stopp 3x8 62,5kgGreide 2x8 og 1x7 på siste setet...
Bicepscurl med flatstang 3x8 32,5kg: Tar så lang tid å øke i curls...

Avsluttet deretter med litt sidehev og cable crunches

Utlogget WannabeRambo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ICF 5x5 Progresjon - 18 år gammel
« #7 : 07. september 2014, 18:25 »
Økt A på fredagen

Knebøy: Skippe nok en gang, blir nok en 2-3 uker før jeg tør å prøve meg på nytt pga strekken
Benkpress 5x5 på 72,5kg: Siden jeg failet på 80kg to ganger så har jeg nå droppet ned 10%, for så å bygge meg opp igjen. Dette skal da hjelpe med å komme seg over "kneika"
Foroverbøyd roing 5x5 på 82,5kg:Nå begynner det å bli tungt, fyfaen....
Shrugs med hantler 3x8 34kg: Dette er maks vekt på hantlene hvor jeg trener, så må gå over til stang nå
Skullcrusher 3x8 på 40kg:Denne er så vondt til tricepsen, å fyyy
Bicepscurl 3x8 på 32,5kg:Tror jeg skal ned til 27,5kg igjen, føler jeg jukser litt. Albuene kommer littegranne fram utover i setet, og de skal sitte som støpt til siden egentlig, så blir å droppe ned litt neste trening

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!