Skrevet av Emne: Pris på hjemmegym?  (Lest 2516 ganger)

Utlogget Rackett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Pris på hjemmegym?
« : 27. august 2014, 20:45 »
Hei, hvor mye vil det koste å lage et hjemmegym? .
Utstyr som jeg tenker på er:

- Powerrack
- Justerbar benk
- Pullup og dipsstativ
- Vekter totalt ca. 170 kg.
- Stang
- Stativ til vektene
- Matte

Noen som har erfaringer med utstyr fra hampton kappi?
Det virker som om han selger bra utstyr til en grei pris.
http://kappi.mamutweb.com/Shop/Product/Hampton-presisjonskive-bred-jern-50-kg/100824

Kom også over rouge fitness, virker som om de også har bra utstyr til en fornuftig pris
http://www.rogueeurope.eu/rogue-kg-bumper-plates-by-hi-temp-1

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Pris på hjemmegym?
« #1 : 28. august 2014, 00:14 »
hvilken pris kunne du tenke deg her da? fra butikk blir det dyrt. skal du bruke det til vektløfting, styrkeløft, pumping, eller alt mulig rart?

hvis vektløfting eller styrkeløft trenger du ei bra stang, helst fra eleiko eller leoko med spesifikasjoner for sporten du vil drive med. egentlig uansett hva du vil drive med er ei investering på et par tusenlapper vel verdt det. Det finer du f.eks. på kappi som du sier.

et par skikkelige skiver også vel verdt det, ikke billig.

justerbar benk som er skikkelig er heller ikke billig.

og så kommer den morsomme delen. knebøystativ kan du snekre ala støtblokker for vektløfting, dips/chins kan du snekre, matter finns på biltema går jeg ut i fra, skiver kan du lage sjøl (bremseskiver til bil har typisk en sentreringsdiameter som er større enn to tommer så dem kan jo bare sklis rett inn på stanga uten noe tull)

hvis du ikke gidder/vil gjøre det her, har jeg kjempegod erfaring med tinga til gym2000. fantastisk chins/dipsstativ og powerrack og justerbar benk, virkelig solid gampestål laga for mishandling. igjen, ikke nødvendigvis billig.

hvis du henger litt på finn kan det jo også hende at du støter på noe som ikke er overprisa, men folka på finn tenderer til å overvurdere verdien på treningsapparata sine. skiver og sånt fins det mye av der men gjerne skiver med trangt høl. dem kan du får dreia opp på mekanisk verksted, skal ikke koste mer enn en hundrings å få det gjort.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Pris på hjemmegym?
« #2 : 28. august 2014, 09:51 »
Pass på at det er plass i høyden. Ikke alle kjellerrom har 220-230 cm under taket som er nødvendig for å bruke det chins/dips stativet hos gym2000.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Rackett

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Pris på hjemmegym?
« #3 : 28. august 2014, 17:37 »
Takk for tilps. Det er snakk om at vi kanskje skal lage trimrom i kjeller'n i blokka der jeg bor.
Jeg bruker styrketrening som supplement til treningen jeg gjør ellers. Nå gjør jeg de grunnleggende øvelsene, knebøy, markløft, benkpress, push og pullup. Jeg er fortsatt en novice, men ønsker å lære meg snatch\clean\jerk etterhvert for å utvikle hurtighet.

Jeg lurer på om det er lurt å kjøpe de store skivene billige, veie disse selv og skrive lapp på, så ha et nøyaktig sett med småskiver som man kan bruke til progression.

Lurer også på noen har erfaringer med å kjøpe vekter fra utlandet eller fra kappi.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Pris på hjemmegym?
« #4 : 28. august 2014, 18:30 »
Hvis mange skal bruke utstyret så lønner det seg å kjøpe rack, benk og stativer av ordentlig kvalitet, det holder utrolig mye lenger enn de billigste alternativene. Stang og vekter er det ikke så farlig med.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!