Skrevet av Emne: Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?  (Lest 2123 ganger)

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?
« : 29. august 2014, 18:41 »
Hei, har eget oppsatt matplan. Det fordeler seg slik:



                                  % GDA
2 404   kcal                96,2 %
277,7 g   protein        462,9 %
213,3 g   karbohydrater  62,7 %
50,5 g   fett                  63,1 %
17,5 g   fiber                  69,8 %

          
   Energifordeling
     Protein: 46.2 %
     Karbohydrater: 35.5 %
     Fett: 18.3 %  
 


Noe som burde endres for en som vil opp i muskelmasse, ned i fettprosent - som veier rundt 98,7 kg, er 1,87 høy og ligger på cirka 24,9% i fett(i følge klype)- - trener 4 ganger i uken med cardio 2-3 dager ved siden av? Er på 2 uka med dette og det funker så langt. Men noe som kan gjøre det enda bedre? Veier alt jeg spiser, og er punktlig sånn sett

Har lurt utallige ganger tidligere, men får liksom ikke nok av 'kunnskapen'  Undecided what

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?
« #1 : 29. august 2014, 20:57 »
Med en "idealvekt" på rundt 90 kilo så er du oppe i over 3 gram protein per kilo kroppsvekt. Det begynner å nærme seg området der det er mulig å pådra seg proteinforgiftning. Og om du ikke pådrar deg det så er det likevel ikke sikkert at du har godt av det. Spis heller litt mer sunt fett og hold karbohydratinntaket på samme nivå. 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?
« #2 : 29. august 2014, 23:52 »
Med en "idealvekt" på rundt 90 kilo så er du oppe i over 3 gram protein per kilo kroppsvekt. Det begynner å nærme seg området der det er mulig å pådra seg proteinforgiftning. Og om du ikke pådrar deg det så er det likevel ikke sikkert at du har godt av det. Spis heller litt mer sunt fett og hold karbohydratinntaket på samme nivå. 

Tar det til meg, takk for tilbakemelding :-) Jeg har nok ''overdrevet'' litt her, i og med at f.eks de egga jeg spiser nå er små til mellomstore i stedet for store. Så allerede der synker proteininntaket noe.

Skal se hva jeg får til med litt mer sunt fett:) Steker i sunn olje osv. -- Mulig jeg kan kutte karboinntak etter hvert som fettprosenten/vekten går ned?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?
« #3 : 30. august 2014, 09:57 »
Ekstrem diett kan man holde på med en stund men hvis du skal legge opp noe over tid så tror jeg kroppen vil respondere bedre på noe som er mindre ekstremt. Jojo-slanking er ofte et resultatet av at kroppen streiker mot opplegget og det blir veldig vanskelig å hindre den i å stikke av i motsatt retning.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Justeringer mtp kcal, prot, karb / fett?
« #4 : 03. september 2014, 16:52 »
Ekstrem diett kan man holde på med en stund men hvis du skal legge opp noe over tid så tror jeg kroppen vil respondere bedre på noe som er mindre ekstremt. Jojo-slanking er ofte et resultatet av at kroppen streiker mot opplegget og det blir veldig vanskelig å hindre den i å stikke av i motsatt retning.

Vil ikke si at jeg kjører en ekstrem diett - vil bare ha en "kickstart". Og så langt går det veldig bra. F.eks i dag har jeg lagd middag for resten av uka og starten av neste. Mye lettere å holde seg til matplanen da Smiley

Jeg forstår hva du sikter til - men liker å utfordre meg selv litt nå. Føler god fremgang så langt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!