Skrevet av Emne: På slanker´n: Vektnedgang stoppet opp (styrke + kardio)  (Lest 1118 ganger)

Utlogget Snapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Har trent et halvårs tid og gått ned totalt ca 15kg siden da, målet er ned ca 12 til (til 181cm 90kg). Har hovedsaklig trent korte (30-45min) harde kardioøkter, og styrke siste 10 uker. Rolige langøkter innimellom. Begynte på stronglifts 5x5 og har fulgt det ganske slavisk som oppsatt (begynte med stanga, 3 økter pr uke og økt 2kg pr økt). Gjennomsnittlig trent ca 5t/uke fordelt på 5-6dg.
For to-tre uker siden begynte styrkeøktene å bli tunge, og samtidig stoppet vektnedgangen opp. Nå har jeg gått _opp_ to kg. Jeg antar (håper) at dette er muskelmasse, men blir samtidig litt nedtrykt da jeg fortsatt har 12kg med daufett som jeg har lyst til å bli kvitt. Har spist omtrent likt de sist 6 månedene, bare litt ekstra fokus på å få inn proteiner etter styrkeøktene.

Noen gode tips for å fortsette å få bort fettet? Bør jeg ha mer eller mindre fokus på styrketreningen? Kjøre enda mer kardio? Spise mindre? Hvor mye muskelmasse kan man legge på seg pr uke (37 år gammel)?

Hilsen småfrustrert...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Det kan godt tenkes at kroppen din har godt av en liten pause fra slankinga (15 kilo på 6 mnd er ganske mye). Prøv heller å holde vekta mens du tar ut nybegynnerøkningene med strongliftsprogrammet. Når du har bygd opp en del muskelmasse og styrke og kroppen kanskje ser litt annerledes ut på samme vekt så kan du sette deg nye mål. Selv er jeg 2 skjortestørrelser større og 4 kilo lettere enn da jeg var på mitt mest utrente for 13 år siden.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Snapshot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Takk for det SFV. Hjelper på motivasjonen. Tror kanskje mitt største problem akkurat nå er at jeg sliter med å bestemme meg for om jeg vil prioritere styrke eller slanking. Og aller helst er utålmodig etter å veie 90kg, være råsterk og se ut som en atlet... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!