Skrevet av Emne: trenger virkelig hjelp til kostholdsplan  (Lest 1563 ganger)

Utlogget trengerhjelp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

trenger virkelig hjelp til kostholdsplan
« : 01. oktober 2014, 00:04 »
Hei jeg er ei jente på 23 år, er 170 høy og veier 75 kg.  etter et år med å få vondt i magen av både hvete, gjærbakst, spelt og melk så har det blitt veldig lite mat, gått ned et par kg. Jeg vil så veldig gjerne ned ca 5-10 kg. Men det er helt umulig. min vanlige spisedag kan være: 2 skiver lavkarbobrød(eneste jeg ikke får vondt av) til frokost og lunch, kjøtt(150g kylling eller karbonadedeig) med salat til middag og 2 skiver lavkarbobrød til kvelds. Jeg trenger virkelig hjelp til en kostholdsplan her. Jeg er så lei av at ingenting skjer. Trener 5 dager i uka. 3 dager med en times spinning og 2 med styrke. Ikke et snev av bedre form eller strammere kropp. og dette har jeg gjort siden jul….. Håper noen kan hjelpe:(

Utlogget Fanfarius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: trenger virkelig hjelp til kostholdsplan
« #1 : 09. oktober 2014, 16:19 »
Vektøkning eller -reduksjon er basert på ett enkelt regnestykke.
Daglige kalorier inntatt mot daglige kalorier forbrent.

Med andre ord, pass på at du forbrenner mer enn du spiser, og du vil garantert gå ned i vekt!

Det finnes mange gode bøker der ute om kosthold og ernæring som kan gå dypere i detalj og du vil definitivt få mer ut av å lese en av de!
 
Når det er sagt..
Hva slags treningsprogram har du når du gjør styrketrening?
Hvordan er intensiteten på spinningen?

Utlogget Fanfarius

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: trenger virkelig hjelp til kostholdsplan
« #2 : 10. oktober 2014, 15:42 »
Thinner, Leaner, Stronger - The Simple Science of Building the Ultimate Female Body


Anbefaler denne boken sterkt.

Utlogget Beast_it

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: trenger virkelig hjelp til kostholdsplan
« #3 : 10. oktober 2014, 16:51 »
Det kan ha seg at du rett og slett spiser for LITE. Høres rart ut kanskje, men når kroppen får alt for lite mat, prøver den å binde mest mulig til seg.  Altså spiser du for lite, kan du faktisk risikere at forbrenningen din nesten stopper helt opp. Kroppen krever at du tilfører nok energi for å ha overskudd til å gjøre alle dagens gjøremål, selv om det bare er å ligge på sofaen.
Det kan være mange årsaker til at vektnedgangen stagnerer. For lite mat og en kropp på sparebluss er ikke uvanlig.
Sparebluss går ut på at kroppen, når den opplever å få mindre energi enn ellers, får litt panikk. Kroppen forstår nemlig at det plutselig ikke kommer så mye energi lenger og at den må spare på det den har.
Jeg har vært borti et få antall mennesker som har slitt med dette, og jeg kan allerede si nå ut ifra din høyde og vekt, at det du sier at du spiser, er alt for lite, langt under hva du burde for å slanke deg. Du er jo full klar over at det må kaloriunderskudd til for å slanke deg sammenslått med trening. Men du ligger på et farlig lavt kaloriinntak med tanke på at du på toppen av alt trener 5 dager i uken. Maten vi spiser påvirker hormonbalansen i kroppen vår og dette innvirker på andel fett på kroppen. Og hormoner må ikke undervurderes.
Du får ikke alle næringsstoffene kroppen din trenger, så du har satt kroppen din i "instinktiv overlevelsesmodus" som jeg kaller det. Du må øke kaloriinntaket ditt og kun ligge noen få hundre kalorier under grensen av hvor mye trenger for å slanke deg effektivt og for å også få en mer varig effekt.
Jeg forstår at i ditt tilfelle så er det kanskje ikkje så enkelt som man skal tro. Derfor vil jeg anbefale at du invisterer i noen kosttilskudd bare for å gi kroppen din de viktige næringsstoffene den trenger. Omega-3, multivitaminer, og kanskje et "gainer"-produkt hadde passet deg også. Men det kan også være veldig smart å snakke med en personlig trener og/eller legen din og få et kostholdsprogram som du kan henrette deg til. Jeg vil også roet ned litt med treningen til du hadde fått kostholdet på riktig spor. Så kan du fyre løs på gymet når kostholdet er på sin plass og du vil se kiloene renne av. Kanskje du kan prøve å utforske nye matprodukter som ikke får
en negativ innvirkning på deg. Nøtter.. bønner.. osv..?

Håper ikke jeg virket kritisk eller nedslående, prøver å hjelpe til så godt jeg kan på en positiv måte.
Ønsker deg masse lykke til, du er ikke alene. You go girl! :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!