Skrevet av Emne: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?  (Lest 5298 ganger)

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

God morgen!

Jeg har de siste 9-10 månedene vært på deff, trenet ca. 50/50 vekter/spinning og 3D-mølle, og det har fungert vanvittig bra.
Jeg nådde målet mitt på vekta for noen uker siden og startet et omlegg fra å gå ned i vekt (fjerne gammal møk) til å bygge oppskrotten med muskler.
Jeg vet at jeg nå bør kjøre mindre fatburn/Cardio enn tidliger for ikke å brenne opp for mye muskler, men det viser seg at jeg også er blitt hekta på den følelsen jeg får etter en god spinningtime eller en hard økt på mølla etter en vekt-trening.

Spørsmålet mitt - om jeg skal ha muskelbygging i hovedfokus, hvordan synes dere jeg bør trene kondisjon ved siden av for ikke å tape for mye muskler?
Hva slags trening bør jeg holde meg unna?

Er det bedre med lange, rolig fatburns på 3D-mølla fremfor pulstrening ala spinning?

Tusen takk for hjelp!

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Det jeg alltid har hørt er(og vanligvis alltid gjort selv), er å kjøre kardio etter styrketrening - eller som jeg gjør nå, kardio på egne dager(hviledager). Også gjerne tilføre kroppen BCAA under disse øktene, da gjerne under lengre økter.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Hei og takk!

Mener du da at det er bedre jeg går på intensive spinningtimer (puls/Cardio) fremfor en halvtime-time hard gange på 3D-mølla (Fatburn), at dette forbrenner minst muskler?

Jeg startet bulk for ikke lenge siden, men blir liksom ikke helt fornøyd. Har redusert 3D-treninga en del og føler at litt for mye av maten legger seg på magen fremfor å spre seg utover i musklene. Jeg vet at dette har en del med psyken å gjøre, at jeg legger på meg og føler meg fort litt feit igjen. Dette er noe jeg jobber med og det har mye å gjøre med at jeg nå i lang tid har jobbet med det motsatte, å rippe kroppen for fett og har kost meg med det.

Jeg koser meg med cardio/fatburn trening, men ønsker å trene fitness på en slik måte som brenner minst muskler, slik at jeg ikke motarbeider bulken Smiley

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Du kan helt fint trene cardio ved siden av, om du trener styrke og cardio samme dag er det lurt å få trent styrke først siden du har mest fokus på å bygge muskler. Det kan også være lurt å få i seg mye karbohydrater etter cardio øktene for å fylle glykogenlagrene i musklene dine.

Når det kommer til at du ikke er helt fornøyd med resultatene må du bare innse at det som regel tar mange år å bygge en fysikk som er imponerende. Prøv å ligg i ett kalorioverskudd som gjør at du legger på deg 1-2kg per mnd. Jeg vil anbefale deg å prøve å være i en vektoppgangsfase i 1 års tid for å bygge ett bra muskelgrunnlag.

Du kan gjerne dele treningsrutinene dine for å se om du er på riktig vei.

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Takk for det AronDyb(:

En normal trenings/mat-uke for meg er:

Mandag - Bryst/Triceps sirkeltrening, Ca 1.5timer + 1 time tung gange på 3D-mølle
Tirsdag - Skuldre - relativt lett økt
Tirsdag kveld - Spinning
Onsdag - Rygg/Biceps sirkeltrening Ca 1.5timer + 1 time tung gang på 3D-mølle
Torsdag - Spinning
Fredag - Bein
Fredag kveld - Spinning
Lørdag - Kosedag - Vilkårlige øvelser, lett trening + 1 time gange på 3D-mølla eller spinning
Søndag - Bryst/Triceps - andre øvelser kontra mandagstreningen, sirkeltrening ca 1.5timer + 1t hard gange på 3D-mølle eller spinning på kveldstid

Uken etter fortsetter etter samme mønster, men varierer øvelsene.


En normal matdag for meg på Bulk:

Frokost:
2dl ren eggehvite
Spirulina
Omega-3
Solaray Multivitamin
1 god porsjon havregryn med blåbær, hasselnøtter, mandler og rosiner

Mellommåltid:
3 knekkebrød med proteinrikt pålegg. Noe fett, f.eks skinkebog

På trening:
Sportsdrikk fra norsk helsekost under trening
1 boks tunfisk i garderoben etter trening
Om jeg går videre på 3D-mølle eller spinning spiser jeg tunfisken i mellom disse 2 øktene.
Til slutt en flaske 200ml FRESUBIN FIBER - 400kalorier

Middag:
2 kyllingfileter/1 kalkunfilet/4-500g biff av ytrefilet
En stor porsjon råkost, ukokt og uten dressing. (gulrot, stangselleri, tomat, reddikker, kål,løk...

Tidlig kveldsmåltid:
3 knekkebrød med proteinrikt pålegg

Eventuelt kveldsmåltid:
2 knekkebrød med proteinrikt pålegg

Rett før jeg går i bingen:
2dl ren eggehvitte skylles ned med vann(:

Er jeg inne på noe?
Ikke nøl med rett på opplegget mitt!(:

Ha en god dag folkens!

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Hei folk!

I et annet forum fikk jeg igår beskjed om at opplegget mitt var totalt idiotisk og at jeg hadde misforstått alt.
Det gikk så langt som at de såkalte bedreviterne der inne kalte meg for en idiot og at de ikke engang gadd å kommentere eller tipse..
Dette skjedde etter trådstart - rakk ikke engang å diskutere med dem...spørre dem om hva som var galt ble møtt med stillhet..

Er dette tilfellet, kan dere her inne eventuelt bekrefte dette? Jeg tåler å høre det(:

God helg!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hei folk!

I et annet forum fikk jeg igår beskjed om at opplegget mitt var totalt idiotisk og at jeg hadde misforstått alt.
Det gikk så langt som at de såkalte bedreviterne der inne kalte meg for en idiot og at de ikke engang gadd å kommentere eller tipse..
Dette skjedde etter trådstart - rakk ikke engang å diskutere med dem...spørre dem om hva som var galt ble møtt med stillhet..

Er dette tilfellet, kan dere her inne eventuelt bekrefte dette? Jeg tåler å høre det(:

God helg!

Mat- eller trenings-opplegget ?

Det virker som du spiser fryktelig mye protein og veldig lite fett og det blir ganske ekstremt på bulk. Har du regnet på hvor mange gram protein, fett og karbohydrater det der egentlig blir ?

I treningsprogrammet ditt så har du tre skulderdager etter hverandre (skuldre trenes mye i brystøvelser), to bryst/tricepsdager etter hverandre, en rygg/bicepsdag og en beindag (pluss mye spinning o.l). Det er ikke akkurat et balansert program.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Forslag

1) Bryst+triceps
2) Rygg+biceps
3) Skuldre
4) Bein
5) Bryst+triceps
6) Rygg+biceps
7) -

Her er det 3-4 dager mellom samme muskelgruppe, med skuldre plassert midt mellom to bryst/triceps økter.

Fordel spinning og tredemølle utover andre dager enn beindagen og den dagen kan godt være tung. Hviledagen kan du legge på hvilken som helst ukedag. Hvis det er lørdag så betyr det bare at dag 1 kommer på en søndag.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Okey, dette skal jeg begynne å kjøre.

Takk skal du ha - og det er godt å se at dette forumet tar litt bedre vare på folk på villspor enn det andre forumer gjør.

+1 Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Her digger vi oss sjæl ubegrenset og snakker kun med folk som er sterkere og har mer peil enn oss sjøl. (Det siste funker dårlig hvis man funderer litt på hvordan det blir)

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?
« #10 : 23. oktober 2014, 19:18 »
Hehe...ærligheten lenge leve (:


Ang. høyt proteininntak lenger oppe her:
Det var en periode jeg telte kalorier osv men ga meg da jeg syntes jeg hadde noenlunde oversikt over mitt inntak.
Jeg tror faktisk ikke matopplegget mitt overskrider 2g pr kg kroppsvekt.

Problemet mitt som andre og har reagert på er at jeg ønsker å fortsette å være ripped, samtidig som jeg bulker. Derfor lite fettinntak.
Jeg ser jo at det ikke er helt logisk å få pose og sekk på denne måten...(:

Vil være en rippa og markert, hissig liten jevel, fremfor å få posete muskler...(:

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?
« #11 : 23. oktober 2014, 19:21 »
Du blir ikke rippa av å ikke spise fett. Tvert imot så kan du bli feitere fordi du får en negativ hormonell respons på å få i deg for lite fett.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?
« #12 : 23. oktober 2014, 22:15 »
Jepp...
Det skal ikke være lett...(:

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?
« #13 : 23. oktober 2014, 22:47 »
Hvis du skal holde fettprosenten så er det neppe noe lurt å øke 1-2 kilo i måneden som skissert over. Sats heller på å øke noen kilo i løpet av et år med et mildt kalorioverskudd og et sunt kosthold.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: På bulk - hva slags fitness bør jeg holde meg unna?
« #14 : 25. november 2014, 13:47 »
Forslag

1) Bryst+triceps
2) Rygg+biceps
3) Skuldre
4) Bein
5) Bryst+triceps
6) Rygg+biceps
7) -

Her er det 3-4 dager mellom samme muskelgruppe, med skuldre plassert midt mellom to bryst/triceps økter.

Fordel spinning og tredemølle utover andre dager enn beindagen og den dagen kan godt være tung. Hviledagen kan du legge på hvilken som helst ukedag. Hvis det er lørdag så betyr det bare at dag 1 kommer på en søndag.

Har fått testet dette opplegget en måneds tid nå og må si det fungerer utmerket!
Spesielt den siste uka har jeg merket god fremgang!

Jeg klarer riktignok ikke å følge det helt da jeg synes det blir litt lite ben-trening.
På en ryggdag kan det derfor hende jeg slenger inn 5-6 sett med markløft eller legger (synes leggene mine er fislete etter å ha gått ned en del i vekt) , men alt i alt føler jeg meg aldri sliten lenger på samme måte som før da jeg eksempelvis kunne trene bryst dagen etter jeg trente skuldre(:

Og...på fridagen kjører jeg en enkel eller dobbel spinningtime(:

Spiser som en hest nå, sulten hele tiden og har klart å legge på meg 3kg på et par måneder uten at alt har lagt seg som fett på masselassan(:

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!