Skrevet av Emne: Hjelp!  (Lest 1225 ganger)

Utlogget stians1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp!
« : 13. oktober 2014, 16:00 »
Hallo! er det noen her inne som kanskje hjulpet meg litt i gang med en slags diett?? Smiley Jeg tenker og begynne og trene en god del til neste sommer og trener NÅ ca fem ganger i uken. Kunne kanskje trengt litt hjelp angående mat, jeg er 170 og veier ca 100kg ( litt overvektig ) Jeg har ikke noe peiling på hva jeg burde spise til frokost, lunsj, middag og kvelds og hvor lang tid set skal gå mellom hvert måltid. Smiley Hadde sett pris på svar! Smiley

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Hjelp!
« #1 : 21. oktober 2014, 13:40 »
Ingen svar?? det kan gå litt tregt her inne til tider Smiley

Det kan høres ut som om du er på det samme stadiet som jeg akkurat har vært gjennom, etter 3års pause fra styrketrening var jeg 10-15kg overvektig og alle musklene var så og si lammet..

Målet mitt da jeg startet opp igjen for 10mnd siden var å gå ned 13kg, samtidig som jeg ønsket å bygge muskler. Det er IKKE lett, men dette fungerte for meg:

Styrketrening - Cardio/Fettforbrenning, 1 time hard gange på 3D-mølle etter styrkeøkta.

Mat: Lite fett og mye proteiner, spiste et lite til medium måltid 6-8 ganger om dagen for å holde kroppen og forbrenning oppe gjennom hele dagen.
Ikke bli "for flink" slik at du slutter å spise!

Frokost: Jeg setter en bolle med Bjørns havregryn og ekstra lett melk i kjøleskapet hver kveld. Om morgene har det fått en deilig konsistens og jeg fyller på med litt hasselnøtter, mandler, blåbær og rosiner. Dette holder lenge som frokost og fører med seg en rekke positive effekter på kroppen.

Lunsj og mellommåltid: Mitt forslag er å kutte ut brød og heller gå over til grove knekkebrød. Ha på proteinrikt pålegg, slikt som mager cottage cheese eller skinkebog.

Middag: Lag deg en grov grønnsakssalat (her trenger du ikke spare på ingrediensene) med gulrot, kål, kålhode, stangselleri, reddikker og et par kirsebærtomater for å få opp litt bløthet og smak på salaten. Kutt ut dressing og ikke kok eller stek noe av dette.
Stek deg en kylling/kalkunfilet til salaten.

Mellommåltid/tidlig kveldsmat: mer knekkebrød. Proteiner

Kveldsmat: Her er det viktig å spise mye proteiner og lite karbohydrater. Jeg drikker kun eggehvitter til kveldsmat, kjøpt i litersflasker i Sverige woot

Dette er mitt "tørre" forslag som jeg har hatt meget positiv erfaring med. Andre har kanskje mer spennende og smaksrike opplegg, men velger tydeligvis å holde det for seg selv...? Smiley
Det er viktig å være tro mot opplegget ditt, og kutt ut drittmat slik som burgere, potetgull, sjokolade og Cola - Da kommer resultatene fort!

Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!