Skrevet av Emne: ZMA  (Lest 4276 ganger)

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

ZMA
« : 16. oktober 2014, 23:52 »
Hei!  Smiley
Lurer enkelt og greit på om jeg skal kjøre anbefalt daglig dose ZMA selv på treningsfrie dager. På den jeg bruker nå er anbefalt daglig dose = 2 kapsler, men holder det med 1 eller ingen dersom jeg ikke har trent eller skal trene på ca. 1 uke?
Takker for svar! (Y) Cheesy
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: ZMA
« #1 : 17. oktober 2014, 01:31 »
Det er vel egentlig litt samma. Jeg har opplevd å forsove meg eller sovet lengre enn planlagt når jeg tar mange ZMA(4 stk). Ville bare kjørt 2 kapsler hver dag.. er jo ikke det viktigste tilskuddet. Men er vel best å bruke ved harde treningsdager o.l... Veit ikke helt jeg. Tar 3-4 når jeg har fri dagen etterpå, eller 1-2 ellers. Varierer

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: ZMA
« #2 : 17. oktober 2014, 14:47 »
Men et spørsmål til, forbedrer ZMA restitusjonen under søvn dersom du har tilstrekkelig med næring, eller vil det fungere litt som en erstatter? Skjønner jo at det vil fungere best med nok næring, men vil det egentlig funke i det hele tatt uten?
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: ZMA
« #3 : 17. oktober 2014, 18:09 »
Men et spørsmål til, forbedrer ZMA restitusjonen under søvn dersom du har tilstrekkelig med næring, eller vil det fungere litt som en erstatter? Skjønner jo at det vil fungere best med nok næring, men vil det egentlig funke i det hele tatt uten?

Etter all sannsynelighet så funker det ikke uansett. Det finnes i alle fall svært lite seriøs forskning (ingen jeg vet om) som støtter dette.

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: ZMA
« #4 : 20. oktober 2014, 23:30 »
Etter all sannsynelighet så funker det ikke uansett. Det finnes i alle fall svært lite seriøs forskning (ingen jeg vet om) som støtter dette.
Takker for svar!
Litt kjipt! :/ Jeg kjøpte det mest for moroskyld kun for å oppleve sære drømmer, men har ikke fått en eneste en enda :/ Men jeg merker at jeg er trøttere om morgenen (sover knapt 6 timer, så er nok fordi det tar tid å våkne) enn tidligere...
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: ZMA
« #5 : 21. oktober 2014, 01:09 »
Takker for svar!
Litt kjipt! :/ Jeg kjøpte det mest for moroskyld kun for å oppleve sære drømmer, men har ikke fått en eneste en enda :/ Men jeg merker at jeg er trøttere om morgenen (sover knapt 6 timer, så er nok fordi det tar tid å våkne) enn tidligere...

Har også kjøpt ZMA litt for "morroskyld". Men jeg merker forskjell på en natt med og en natt uten. Om dette er sterk placebo eller noe sånt veit jeg ikke. Men som skrevet tidligere får jeg ganske rare drømmer om ting jeg har opplevd tidligere i livet eller hverdagslige, rare ting... I natt kjørte jeg 4 kapsler og drømte om helt rare ting som ikke har noe særlig sammenheng. Og disse drømmene husker jeg særdeles sjelden de nettene jeg ikke tar ZMA, da er det ikke det trøkket med drømmer. Samt at jeg ofte ender med å sove altfor lenge når jeg tar høye doser ZMA.

Dette er såklart personlige erfaringer som ikke støttes av noe seriøs forskning, men gi ZMA litt tid og ta høyere doser er mitt tips - jeg mener det funker. Har "anabolic ZMA" fra SN. .

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: ZMA
« #6 : 21. oktober 2014, 14:10 »
Det er ikke rart at man får rare drømmer av ZMA da det finnes flere teorier på at magnesium og kalsium skal forbedre søvnen din og få deg i en dypere søvn. Jeg finner forøvrig ingen sikre kilder på det, men om man googler vil man finne flere artikler om dette.

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: ZMA
« #7 : 21. oktober 2014, 23:23 »
Jeg har brukt ZMA i litt over 1 uke nå, hvor jeg startet de 2 første dagene med 1 kapsel/dag før jeg kjørte opp på 2 kapsler/dag, som jeg fremdeles gjør. 2 er anbefalt daglig dose, men ville dere likevel kjørt opp på 3, eventuelt 4? Og hvor lenge måtte dere vente på drømmene? Ser dere en sammenheng mellom drømmene og lengden på søvnen? Jeg sover dessverre sjelden lengre enn 7 timer, og lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre...

Produktet jeg bruker er dette:
http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/ZMA---Testobooster/ZMA---270-Kapsler-Ironcore-Nutrition-13407-p0000005306#.VEbOy_nkdcQ
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget Wicket

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: ZMA
« #8 : 22. oktober 2014, 17:27 »
Kalsium kan være med å hjelpe hjernen å lage melatonin som er et "søvnhormon".
Magnesium kan være med å roe ned kroppen (få musklaturen til å slappe av), som gjør at du sovner lettere. Mye stress kan føre til at du får et lavere nivå av magnesium i kroppen. Når du stresser begynner kroppen å skille ut magnesium.

Det er noen av teoriene som gjør at ZMA skal ha en virkning.
Men omm ZMA har noe effekt skal eg ikke uttale meg om, men eg vil tro det er veldig individuelt som med veldig mye annet innenfor trening og kosthold.
For meg personlig merket eg ikke noe særlig effekt av ZMA, men har lest å snakket med mange som mener de har fått mye bedre/dypere søvn, og drømmer mer.

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: ZMA
« #9 : 22. oktober 2014, 19:07 »
Kalsium kan være med å hjelpe hjernen å lage melatonin som er et "søvnhormon".
Magnesium kan være med å roe ned kroppen (få musklaturen til å slappe av), som gjør at du sovner lettere. Mye stress kan føre til at du får et lavere nivå av magnesium i kroppen. Når du stresser begynner kroppen å skille ut magnesium.

Det er noen av teoriene som gjør at ZMA skal ha en virkning.
Men omm ZMA har noe effekt skal eg ikke uttale meg om, men eg vil tro det er veldig individuelt som med veldig mye annet innenfor trening og kosthold.
For meg personlig merket eg ikke noe særlig effekt av ZMA, men har lest å snakket med mange som mener de har fått mye bedre/dypere søvn, og drømmer mer.

Jeg har i hvert fall fått en mye dypere søvn, jeg våkner ikke om natten, og jeg kan slite litt med å komme meg opp da jeg ikke sover mer en 5,5-7 timer. Jeg vet dette er lite, men jeg klarer bare ikke å legge meg før 12-2 :O Men dypere søvn har jeg i hvert fall fått!
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!