Skrevet av Emne: Jobb, mat og trening  (Lest 2779 ganger)

Utlogget sharky

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jobb, mat og trening
« : 24. oktober 2014, 22:55 »
Hei alle sammen. Jeg er ganske ny her men de fleste avdere virker som en seriøs gjeng Smiley. Jeg har noen spørsmål og bekymringer rundt dette med jobb og mat.
Har akkurat fått jobb i transportbransjen og det trengtes virkelig etter lang tid som student. Mitt problem er følgende:
Det blir veldig lange og uregelmessige dager, hvor jeg aldri vet helt sikkert når jeg er ferdig og når jeg får trent.
Pleide å trene to ganger om dagen men nå bir det bare en gang på kvelden det jeg rekker.
Har noen her inne tips til hvordan man kan få snudd tankene på at dette er for lite trening. kjenner at det tar meg litt psykisk.
Lurer også på om noen har noen tips til hvordan man skal pakke nistepakka for langedager i bil med mye sitting.

Setter pris på alle svar
fittnes klem fra sharky

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Jobb, mat og trening
« #1 : 27. oktober 2014, 14:47 »
Forstår godt at du tuller litt med hodet ditt når du ikke får trent så strukturert som du ønsker. Ofte er det slik at når treningen må utebli så går det i neste runde også utover kostholdet. La ikke det skje med deg også:)) Har du et godt kosthold selv om du ikke får trent som du vil enkelte dager, vil du allikevel tape svært lite på "ufrivillig" treningsfri. Kostholdet avgjør alltid hvordan resultatet blir enten du trener mye, middels eller lite. Gir deg et eksempel til løsning her: Kjøp deg en kjølebag og ha alltid et par burker med kylling(200 gr per burk), ris(50-75 gr per burk) og grønnsaker(ubegrenset) med på jobben. I tillegg kan du blande en burk med 100 gram havre og 2.5 dl melk. Sikre deg gjerne med bcaa eller proteintilskudd i løpet av arbeidsdagen. Det sikrer deg et jevnt blodsukker. En ferdigblandet mager kesam(med fun light) gir deg mye proteiner. Suppler også med et par frukt. Til sammen har du da med deg cirka 2000 kalorier(inkl olje som du har stekt kyllingen i) Bruk sukkerfri ketchup og krydder til å smaksette maten. Trenger du 3000 kcal har du 1000 kcal å gå på til frokost og kvelds ved ekstra lange arbeidsdager.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!