Skrevet av Emne: vurderer og stille til mens physique neste år og trenger diverse hjelp  (Lest 3952 ganger)

Utlogget Jonnyh996

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • Just do it;)
Hei jeg har lyst å stille til konkurranse ca neste høst, og trenger noen meninger om hvilke
muskelgrupper jeg må fokusere mer på for å få best mulig fysikk. Begynner etter planen på
diett etter nyttår. Starter på ca 2700kcal og trapper ned videre derfra til 2500kcal osv.
Tenker også og kjøre geriljakardio rett etter trening 4-5dager i uken under diett. Høres dette
bra ut? Veier for tiden 92kg høyde 178cm, har ikke sjekket fettprosent men vil anta at jeg må gå ned
mellom 10-15kg (kanskje mer?)  Har også vurdert classic bodybuilding og fitness vet ikke så mye om
forskjellen og lurer derfor også på om
men's physique er rett valg for meg?
Vet ikke om jeg kommer til å stille neste år,
men d hadde vært kjekt å ha ett mål å jobbe mot.
En god motivasjon for å ta treningen ett steg videre:)

Vil laste opp bilder snart.

Utlogget Jonnyh996

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • Just do it;)

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Det ser ut som du har godt utgangspunkt for å satse. Ville fokusert litt ekstra på bein - både bakside og framside lår. Det gir deg også god magetrening. Mulig at øvre del av bryst bør prioriteres. Lykke til:)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Hightow3r

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 665

Om du skal stille til nesste år så gå for Men's Physique. Du har ingenting å gjøre i Classic Bodybuilding helt enda å vil nok ta deg 2-3 år med ren byggning før du bør tenke å stille i bodybuling.

Men's physique vil passe deg best akkurat nå.. Husk at du må ned i seneform og det sliter mye på massen, så kan bli vanskelig å holde på all den du har nå, og hvertfall vanskelig å få bygget særlig mot konk.

Men øvrebryst og bredde på skuldre bør prioriteres. Bein trenger du ikke fokusere så mye på om det er Physique du stiller i da de blir tildekket. Leggene kan være lurt å trene! Men som Rita sier, beina må du jobbe knallhardt med om du tenker å stille i Bodybuilding !

Få fylde i skuldre og bryst, og hold midja smal så kan du gjøre det greit i Men's Physique !

Kjør på !

Men's physique handler veldig om det estetiske. Brede skuldre og rygg, og en smaaaaal midje ! Illusjon er alt!
29år
Høyde: 1.93m


Benkpress: 170
Markløft: 190
Knebøy: 160
Militærpress sittende: 105kg x 2 !

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121808.msg1808980;topicseen#new

Utlogget Jonnyh996

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • Just do it;)
Da satser jeg mot men's physique, kjører ekstra hardt på lår, skuldre og øvre del bryst (har hørt rykter om at
shortsen skal være kortere i fremtidige konkuranser)  takker for svar Rita og Hightower Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!