Skrevet av Emne: mye ubehag i beina.. blir forvirra, hva er problemet...?  (Lest 4852 ganger)

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Hei. Har så mye ubehag, på forskjellige plasser i beina..

Det knekker i hofta hvis jeg skrever, har ubehag over kneskåla, under kneskåla, på sidene av kneskåla, baksiden av kneet, på siden bak kneet på sidene bak kneet........

Kan det løse problemet å slutte å trene så tunge beinøvelser ei stund?

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Jeg tror neppe det vil løse problemet (som antakelig er rotfestet i dårlig motorisk kontroll). Foreslår at du tar en tur til manuellterapaut (250kr egenandel), da det er nødvendig å undersøke deg for å svare på disse tingene.

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Jeg er ikke så veldig sikker på det, men jeg skal absolutt dra til en manuellterapaut for å være på den sikre siden.

Disse plagene startet vell da jeg begynte med starting strength, gikk fra 70 til 100 kg knebøy på litt over en mnd, og det er vell ikke så bra å ha så mye vektøkning på litt over en mnd? Tror jeg har litt hyperekstensjon i kneet. Kjenner det feks når jeg står at det er som et strikk som drar kneet bak. Og jeg vet att jeg muligens er svak i hamstrings.. Strak mark går egentlig ganske lett (vet ikke om andre muskler kanskje tar en del av jobben?) men når jeg trener leg curl kjennes det ut som jeg skal drepe muskelen, selv med VELDIG lett vekt.. tar kanskje 20 kg 12 rep 3 sett, mens strak mark kan jeg i allefall klare 100 kg

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Det er helt normalt å ligge mye lavere i curls enn i strakmark, vet faktisk ikke om et eneste tilfelle hvor det er omvendt. Men det er fordi strakmark er en baseøvelse som også får hjelp av andre synergister, noe man ikke får i curls. I tillegg så har hamstrings flere funksjoner enn å curle låret, noe strakmark er et eksempel på, men om dette har så mye å si vet jeg ikke.
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

kroppen er faen ikke noe lett å forstå seg på.. hehe

har bestilt legetime nå, så får sikkert henvisning til manuellterapaut eller noe sånt..

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
I strakmark så belastes hamstrings selv om kneet er utstrekt, fordi den kontraheres sammen med gluteus når hofta strekkes ut. I legcurl så belastes den ved at kneet bøyes, det er nok forskjellen. Du får problemer når hamstrings bøyer kneleddet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

så det er ikke lurt å kjøre leg curl?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
så det er ikke lurt å kjøre leg curl?

Jeg tror du bør kutte ut det helt og trene bein lett til du har hatt time hos en fagperson.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

noe gikk opp for meg i går,,,,,,,

jeg går UTROLIG lite.

dette er en uke for meg:

Mandag - Fredag: Står opp, kjører på jobb, sitter stort sett hele dagen på jobb, kjører hjem, kjører på butikken, kjører hjem, sitter på pcn, kjører til treningssenteret, løfter vekter, kjører hjem, sitter med pcen, legger meg.
Lørdag - Søndag: Står opp, chiller totalt, kjører på besøk, kjører hjem, chiller, chiller, kjører hvor enn jeg skal, chiller, chiller, legger meg.

og jeg lurer på hvorfor jeg har vondt? jeg beveger meg faen ikke.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Jeg går alltid 3 kilometer eller mer bortsett fra de dagene jeg trener intervaller. Ellers er en form for low impact kardio som oppvarming før styrketrening ikke en dårlig ide. Eller litt jogging for eksempel på en tredemølle hvis man ikke har kneproblemer e.l.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

jeg bruker også å gå litt på mølla frør bein øktene, men tror ikke dette er i nærheten av det som er nødvendig.

blir nok mye mer gåing fremover  biggrin

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Jeg er ikke akkurat en blodfan av tredemølla, så jeg holder meg til litt dynamisk oppvarming, egenmassasje og litt lett tøying før jeg smadrer bena som aldri før! Funker fett Cheesy

Legger ved en link til en artikkel Treningsforum har skrevet om dynamisk oppvarming!  Wink Wink
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Jeg er ikke akkurat en blodfan av tredemølla, så jeg holder meg til litt dynamisk oppvarming, egenmassasje og litt lett tøying før jeg smadrer bena som aldri før! Funker fett Cheesy

Legger ved en link til en artikkel Treningsforum har skrevet om dynamisk oppvarming!  Wink Wink

tror du glemte linken? :/

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

tror du glemte linken? :/
Kan se sånn ut, ja! Tongue Her er den i hvert fall (Y)
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=976
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

hehe! takk :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!