Skrevet av Emne: Tilbakebelding / Hjelp  (Lest 1396 ganger)

Utlogget sultentiger34

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Tilbakebelding / Hjelp
« : 30. oktober 2014, 02:05 »
Hei!

Er ute etter tilbakemeldinger ang. dette treningsprogrammet jeg har laget til meg selv. Målet er rett og slett muskelvekst.
Jeg har ingen "profesjonell ekspertise" når det kommer til treingsprogram osv.
Jeg har på følelsen at dette kanskje kan bli litt "tunge" treningsøkter ettersom at noen av dagene er ganske fullpakket. Jeg har til nå kjørt dette oppsettet i nesten to uker og føler at det kan gå fint.

Jeg prøver ut å kjøre de viktigste baseøvelsene for de store muskelgruppene  med 5x5.
Det vil si at på Dag1 (Pushday) gjør jeg benkpress, militærpress med 5x5.
Samme gjøres på f.eks legday med squats 5x5.

Jeg blir å skrive opp hele programmet nederst i innlegget så dere kan få se og bedømme oppsettet.

Jeg lurer også på om jeg skal kjøre tunge deadlifts på Dag2(Rygg) eller Dag3(Bein). Jeg har pleid å kjøre dem på ryggdager vanligvis, men ettersom at jeg skal kjøre bein dagen etterpå føler jeg meg ganske kjørt i hamstringsene.

Dag1 - Chest / front & side Deltoid / Triceps
Dag2 - Back / rear Deltoid / Biceps
Dag3 - Legs / Calves / (Abs)
Dag4 - Chest / front & side Deltoid / Triceps
Dag5 - Back / rear Deltoid / Biceps
Dag6 - Legs / Calves / (Abs)
Dag7 - Hvile.

Dag1 - Benkpress 5x5. // Skråbenk med manual eller stang 8-6-8-10. // Cableflyes dropsett 8-10 reps, så 10x4. //
           Militærpress manual eller stang 5x5 // Db Lateral raises 8-15x4 // Db Front raises 8-15x3 //                                                                  Cable Lateral raises 12x3 // Militærpress til   
           failure max 12reps x 3 // Div tricepwork.

Dag2 - Warmup med manualer, pullups og pulldowns // Lette Deadlift 8x4 // Rows 6-8x4 // Seated Rows 8-6-8-10-12 //
           Lat pulldown plateloaded 8x4 // Lat pulldown cable 8x3 // Pullups med varianter, til failure x 5 // Div curls og bicepwork.

Dag3 - Squats 5x5 // leg press 8-6-8-10 // leg extension 8-6-8-10-12 // Deadlifts 5x5 // Leg curls til failure x 3 // Div. calvework //
           Abs (optional) // Squats 50 kg til failure x 4.


Også er det basically repeat igjen, også hviledag.

Jeg har trent 6 ganger i uken i nesten ett år nå så hard trening er ikke noe nytt for meg.

Selve programmet slengte jeg bare med for folk som er nyskjerring, men hovedsaklig ønsker jeg å vite hva folk syntes om oppsettet mitt med Push-Pull-Legs og om jeg burde kjøre deadlifts på legday eller på backday.

Takker for alle tilbakemeldinger Smiley

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Tilbakebelding / Hjelp
« #1 : 30. oktober 2014, 10:15 »
Sitat
Jeg har pleid å kjøre dem på ryggdager vanligvis, men ettersom at jeg skal kjøre bein dagen etterpå føler jeg meg ganske kjørt i hamstringsene.

Nettopp, det blir to beindager på rad, markløft er hovedsaklig en posterior chain øvelse og ikke en latsøvelse. Det som kan skje hvis du bytter er at du blir kjørt i underarmene av å trene rygg dagen før markløft. Å trene markløft (hovedsaklig) med reimer er en måte å fikse det på. Du kan også flytte bein fra dag 6 til dag 7, da blir det mer rom mellom pull/bein.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!