Skrevet av Emne: Treningsprogram for å stramme opp etter vektnedgang  (Lest 2226 ganger)

Utlogget suenna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 12

Jeg skrev et innlegg her i ren desperasjon for ett år siden, som kan leses her: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=128835.new%3btopicseen#new Jeg la selvfølgelig på meg noen kilo til når høsten kom, men så plutselig våknet jeg. Nå har jeg gått ned 37 kg, og fått en helt fantastisk livskvalitet. Jeg har lagt om kostholdet 100% og trener ca 3 ganger i uken.

Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg bør trene for å stramme opp og få mer definerte muskler? Jeg sliter fremdeles med "muffinsmage" og skulle gjerne hatt mindre lår. Jeg har også et behov for å bygge opp styrken spesielt i armer, mage og rygg.

Her er et før-og etter bilde:
S.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Det er ikke nødvendigvis treningen som er avgjørende her, men kostholdet ditt. Det er det som vil styre deg inn på riktig vei sammen med treningen din for å stramme opp kroppen ytterligere. Trene gjerne litt høyreps i tillegg. Ettersom du har gått ned 37 kg vil ting være litt løst og slapt i begynnelsen. Det tar litt tid før huden strammer seg. Smør deg med tålmodighet. Tren hardt og spis riktig så skal du se at du vil nå målsettingen din. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget suenna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 12

Number1: Jeg har lagt om kostholdet 100% og spiser sunt, variert og ikke mer enn nødvendig. Du har nok rett at jeg må smøre meg med tålmodighet, jeg ser jo at ting går ser mer og mer til.  Men så er jeg ute etter et opplegg som kan styrke meg i armer, rygg og mage i tillegg Smiley Jeg er sterk i lårene og tar benpress på 109kg, men jeg føler jeg har massive lår og skulle gjerne hatt slankere. Skulle gjerne også hatt noen treningstips til hvordan jeg kan trene innside og bakside lår best mulig. Jeg er dessverre ikke veldig proff på trening, så hva vil det si med "litt høyreps?" Takk for all hjelp Cheesy
S.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Innside lår : tren utfall.
Bakside lår : lårcurl. Eller strake markløft hvis du har god rygg, prøv med manualer først.

Armer : Tren nedtrekk med medium bredt grep, benkpress med manualer, enarms roing med manualer og skulderpress med manualer.
Mage : Crunches, planke, sit-ups

Knebøy er forsåvidt en bedre øvelse enn beinpress. Se om du får til knebøy med god dybde og teknikk uten vekter så kan du prøve med manualer, så med stang.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!