Skrevet av Emne: Greit å fråtse på refeed?  (Lest 2766 ganger)

Utlogget Makaveliii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Greit å fråtse på refeed?
« : 16. januar 2015, 23:43 »
Planlegger en refeed neste helg. Leser at man burde refeede gjennom hele dagen og øke karb med rundt 5g og gange dette med kroppsvekt. Det jeg lurer på er om jeg heller kan ligge relativt lavt på carbs på dagen, men etter jeg har trent bake boller(med lite fett), kjøpe smågodt og bare sitte og fråtse i et par timer? Har ikke hatt et cheatmeal på 2 uker nå og føler jeg ville ha hatt godt av et slikt avbrekk fra dietten.Veier 76kg, Ligger på 10-12% kroppsfett og spiser rundt 2100-2300kcal om dagen. Vil en slik fråtsing ødelegge framgangen og evt. sette meg tilbake en ukes tid eller går det på det samme om man velger å spise karbohydratene i løpet av en dag vs. i løpet av et stooort måltid?  Smiley

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
Sv: Greit å fråtse på refeed?
« #1 : 18. januar 2015, 23:03 »
Heisann,

jeg personlig kjører spisevindu som begynner fra 18.00 til jeg legger meg sånn 01/02 da jeg har spisedager/oppkarbing. Da spiser jeg absolutt alt jeg vil, og merker ikke noe til dette mtp resultater eller noe. Det er ikke anbefalt, men det funker greit for meg- og det er det viktigste!

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Greit å fråtse på refeed?
« #2 : 02. februar 2015, 14:11 »
Du kan godt ha et spisevindu hvor du spiser kraftig kost og litt godteri. Kroppen har godt av å få kjørt opp lagrene skikkelig. Det ivaretar også kroppens vilje og evne til å forbrenne. Kos deg med noen timers spising. Lev sundt på dagen og unn deg f.eks et spisevindu fra 17-21. Et tips fra meg er at du likevel spiser "ordentlig mat" før du knekker godteposen. Blodsukkeret kommer til å spille deg et puss og det er kjedelig å sovne fra spisevinduet som du har gledet deg til:))
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!