Skrevet av Emne: 4 splitt?  (Lest 2059 ganger)

Utlogget prizman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

4 splitt?
« : 21. januar 2015, 17:37 »
jeg har trent siden april i fjor, di første 5/6 måndan trente æ 2 splitt program nå i det siste 2 måndene har jeg trent 4 splitt program der jeg har fokusert på styrke, feks kjører feks på bryst skråbenk med hantler, starter jeg feks med 30 kg 10 reps så bygger jeg meg opp mot 40 kg og 2 reps, der jeg ligger på rundt 6 reps på 36 kg, er dette en grei måte å bygge både volum og styrke? kanskje litt vanskelig å forstå men prøver å variere i antall reps per trening på settene mellom 10 til 3

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: 4 splitt?
« #1 : 26. januar 2015, 00:07 »
Angående reps, jeg opplevde stor fremgang etter at jeg begynte med intervaller fremfor gitte antall reps. kjører for eksempel 3 set;
1: 10-16 reps
2: 6-12
3: 3-8

Målet er at en aldri kan forutsi hvor tungt det er den dagen du løfter. Angående øking av vekt; øk litt hver eneste gang, og når du ender på vedlig få reps, gå en del ned i vekt slik at du kjører mange reps den dagen= eksplosivitet

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: 4 splitt?
« #2 : 26. januar 2015, 12:56 »
jeg har trent siden april i fjor, di første 5/6 måndan trente æ 2 splitt program nå i det siste 2 måndene har jeg trent 4 splitt program der jeg har fokusert på styrke, feks kjører feks på bryst skråbenk med hantler, starter jeg feks med 30 kg 10 reps så bygger jeg meg opp mot 40 kg og 2 reps, der jeg ligger på rundt 6 reps på 36 kg, er dette en grei måte å bygge både volum og styrke? kanskje litt vanskelig å forstå men prøver å variere i antall reps per trening på settene mellom 10 til 3

Metoden høres ok ut, men å kjøre så tungt at du klarer maks 2 reps er ekstremt anstrengende, og bør gjøres sjelden for å unngå overtrening og skader.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!