Skrevet av Emne: Vektnedgang/stramme opp  (Lest 1246 ganger)

Utlogget dlivgni

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Vektnedgang/stramme opp
« : 23. januar 2015, 23:13 »
Hei. Er ei på 21 år som for 6 mnd siden fikk ei nydelig jente. Var stor på slutten av graviditeten og etter keisersnittet har jeg fått en "hengebuk" utrolig sjenerende Undecided Nå er jeg 154 og 70 kg. Vil gjerne prøve å finne tilbake til den gamle vekta mi, 55 kg.

Jeg har alltid spist mye sjokolade og drukket masse cola, nå har jeg godtestopp og skal kun kose meg litt på f.eks lørdager
Går en good tur hver eneste dag og sykler 10 km hver dag på ergosykkel.Har en del treningsutstyr hjemme så tror jeg kan gjøre de aller fleste øvelsene:)

Spørsmålet mitt er:
- Kosthold. Hva bør jeg spise mer/mindre av?
- Trening. Hvilken trening er mest effektiv for vektnedgang/stramme opp kroppen på? Ønsker fullkroppsprogram
- Noen som vet maks kaloriintak ved vektnedgang?

TAKK FOR SVAR  Cheesy

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Vektnedgang/stramme opp
« #1 : 26. januar 2015, 10:33 »
Hei du! Så bra at du har godtestopp og trener igjen. Du bør begynne på 2500 kcal og redusere til 2000(500 kcal i energiunderskudd for vektnedgang) kcal etter 10-14 dager. Du er allerede i gang med kardiotrening og det er kjempebra. For å forme kroppen og beholde muskelmasse bør du trene styrke 2-3 ganger i uken; Knebøy, strake markløft, foroverbøyd enarms roing eller stangroing, push ups, magerulle, beinløft, side hev og militærpress(stående) er gode øvelseer som kan kjøres 2-3 sett med 10-15 reps(avhengig av hva slags utsyr du har hjemme selvsagt) Hold for øvrig fokus på proteinkilder(egg, magert kjøtt, kjøttpålegg, fiskepålegg) og grønnsaker under hvert måltid. Tilsett fett i form av olje, fisk eller avokado. Bruk havre, havrekli, knekkebrød, søtpotet og grov pasta(al dente) som karbkilder. Drikk mye vann for optimalt næringsopptak og en velfungerende mage. Unn deg snacks slik du har tenkt på lørdager; Spis et par-tre sunne måltider og unn deg noe ekstra på ettermiddag/kveld. Spis nok - tren hardt og keep it simple. Lykke til med nye rutiner:))
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!