Skrevet av Emne: Mitt treningsprogram, ser det greit ut? Hjemmetrening!  (Lest 2287 ganger)

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Heisann! Jeg er ganske nybegynner på dette med trening, men har endelig starta!
Jeg er 19år, fødte for 6måneder siden. Jeg er 1.57cm og veier nå ca 47kg. Gått ned 25kg kun ved å amme :-)

Men nå er jeg igang, målet er å stramme opp siden jeg er ganske slapp: "hvor fit mamma kan jeg bli av hjemmetrening?"
hovedsak RUMPE, MAGE, LÅR.

Jeg er idag på Squat challenge, dag 7. Jeg skal altså utføre 80 squats idag. Hittl har det gått greit, men det er tungt. Allerede nå kan jeg kjenner mer at rumpa mi "er der" , hvis du skjønner hva jeg mener.

Programmet mitt ser slik ut:

Jeg starter med å "aktivere" rumpa, strammer den noen ganger før jeg starter å gjøre squats-ene. (jeg tror jeg har riktig teknikk!)

Så ligger jeg på siden og løfter beina 60cm + opp og ned, kjenner det både på innsiden og utsiden av lårene, i tillegg til rumpa

Etter dette gjør jeg PLANKEN, klarer bare 30-60 sek.

Så tar jeg Glute Bridge, 30-40 stk, deretter holder jeg så leeeenge jeg klarer

Så tar jeg Sit-ups, ca 30 - det jeg greier

Etter dette er jeg veldig sliten og det rister i beina
Virker dette bra?

Trener mellom kl 20-23 da babyen min sover  biggrin


Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Jeg har forresten også bestilt Pump Set og Chin Up set til å ha hjemme, skal hente på posten i morgen, men må vel vente litt før jeg starter med vekter  Wink

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Ser jo fint ut det. Men jeg synes du kan ta med noen push-ups og liknende også, slik at bryst- og skuldermuskler får litt trening også. Fint med folk som har fin rompe, enda finere med folk som har fin rompe og fin overkropp Smiley

Og nei, ikke vent før du starter med vekter, du! Merkelig hva man kan klare når man pusher seg litt!
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Tusen takk for svar, skal ta de push-ups`a jeg klarer, men jeg er veldig svak i armene..

da starter jeg dagens økt om få minutter :-)

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Husk at pushups går mest på brystmusklatur. Gi alt hver gang du trener, så skal du se at du blir sterkere. Lykke til!
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Tusen takk for svar, skal ta de push-ups`a jeg klarer, men jeg er veldig svak i armene..

da starter jeg dagens økt om få minutter :-)

Så bra! Lykke til! Bare en måte å bli sterkere på, og det er å trene!
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Da er jeg ferdig, og føler kroppen bare synker sammen.. hehe

Greide 12 push ups da, normalt greier jeg kanskje 5, så synes det var bra! xD husk jeg er ny.. haha

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Da er jeg ferdig, og føler kroppen bare synker sammen.. hehe

Greide 12 push ups da, normalt greier jeg kanskje 5, så synes det var bra! xD husk jeg er ny.. haha

Topp innsats!
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Jeg har forresten også bestilt Pump Set og Chin Up set til å ha hjemme, skal hente på posten i morgen, men må vel vente litt før jeg starter med vekter  Wink

Det er ikke sikkert at du klarer chin ups med det første. Det du kan gjøre er å bruke en treningsstrikk så du klarer å ta flere repetisjoner helt opp. De finnes i flere størrelser hos mobech.no

https://www.youtube.com/watch?v=UX890SrROhQ
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ja, for tror det kan bli litt for tungt for meg akkurat nå å starte med chin ups.
men jeg lurer på hvor fort jeg kan regne med å se resultater? Kan jeg klare å stramme opp rumpa til juni, eller tar dette flere år?
Synes jeg allerede kjenner rumpa bedre, men nå har jeg bare holdt på en uke da..

Og må jeg gå ned i fettprosent for å få litt av fettet under rumpa bort? Hvordan gjør jeg det i tilfelle? :-D

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tren deg opp først før du tenker noe på det, du veier ganske lite. Musklene blir mye strammere og hardere når du er godt trent og det vil virke som det er mindre fett der. Resultater av trening kommer etter måneder og etter år.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ja trener hver dag og følger squat challenge-programmet
i morgen er det dag 8, altså hviledag nr 2. på programmet,

hvor lang tid vil det ta før rumpa blir bedre, har du evt. noen tips til hvor jeg kan finne før/etter bilder av trening som er realistiske?
(såå mange som manipulerer bilder)  Smiley

Tenker jeg begynner med vektstang neste uke, det burde gjøre susen?

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Jeg anbefaler deg på det varmeste å finne mer glede i trening enn utelukkende at rumpa di skal se fin ut. Hva skal du gjøre når den ser fin ut? Slutte å trene, og satse på at den holder seg sånn?

Du skal leve lenge. Forhåpentligvis veldig lenge. Og du har et barn som du skal leve sammen med, og være et sunt og godt forbilde for. Da er det ingenting som er bedre enn at han/hun ser at mamma trener og er glad i å være sterk og sunn hele året, ikke bare når hun skal ha på seg bikini. (Dette er ikke ment som kritikk, men forhåpentligvis som inspirasjon).

Idag hentet jeg den eldste datteren min hos en venninne, og da hun satte seg inn i bilen sa hun helt ut av det blå: "Pappa, du elsker å trene, du!" Jeg svarte at jeg gjør det, for jeg synes det er morsomt at kroppen min kan gjøre så mye kult, og at jeg kan bli sterkere. Og da svarte hun at hun synes det er kjempekult å løpe veldig fort, og at hun kan hoppe høyt og klatre opp tau. Da ble jeg skikkelig stolt, og følte at kanskje jeg viser et godt eksempel for henne. Sånne øyeblikk er utrolig digg når man er forelder.

Tren fordi du vil være et sunt, sterkt og funksjonelt menneske. Den fine rumpa får du med på kjøpet.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tren utfall også. Markløft er bedre enn glute bridge hvis du har utstyret. Til sommeren burde du merke forskjell.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SiljeEliseJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ja det er jeg helt enig i! Vil være sunn og trene hele året :-) og et godt forbilde!
er bare at det blir så mye fokus på rumpa i forhodl til venninner + den squat challenge som jeg holder på med..
Ja jeg skal fortsette så blir vel hele kroppen forandret etterhvert!
Takk for svar, og tips :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!