Skrevet av Emne: BULK / DEFF  (Lest 3871 ganger)

Utlogget JoachimVik1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

BULK / DEFF
« : 28. februar 2015, 11:35 »
Hei ! Jeg er 18 år og veier 78 kg nå, og skal på kroppsanalyse om noen timer. Jeg regner med at fettprosenten min ligger på ca 15%.
Målet mitt var å gå opp til 90 kg før jeg starter deff 1.mai, men jeg ser at det blir for mye på kort tid, så derfor holder jeg meg til en vektøkning på ca 1 kg i uken nå frem til 1. mai, der jeg starter deff.(litt sent)

Målet mitt vil være å ligge på en 7-9 i fett % i sommer : juni,juli.
Spørsmålet mitt er da, er dette fysisk mulig ? Hvis jeg som antatt ligger på 15% i fettprosent nå, så vil jo den mest sannsynelig være opp i 18-20% 1.mai ved en økning på 1kg i kroppsvekt i 8 uker til.
Er det da mulig å gå fra 18% i fettprosent til 7-10% i løpet av 1-2 måneder ved knallhard kardio, karbo kutt og et underskudd på et par hundre kcal? :-)
takk for svar.
Tar gjerne mot tips utover dette

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: BULK / DEFF
« #1 : 02. mars 2015, 20:22 »
1. Hvorfor skal du gå opp 1 kg i uken?
2. Hvorfor tror du at du kan ta av deg mer fett enn du kan legge på deg, uten å miste muskler?

Utlogget gko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: BULK / DEFF
« #2 : 02. mars 2015, 21:01 »
1 kg i uken ja ..

Ja, det er mulig å gå fra 18% fett til 7-9% på 2 mnd. Vil du beholde muskelmassen din? Neppe!
Når du skal deffe eller på en diet, så skal mye være nøye planlagt. En diet bør være skreddersydd etter din høyde, fettprosent, vekt og tom blodverdier kan spille en rolle til hvprdan din diet skal se ut. Du bør ha oppfølging, og justere den underveis. Hva er vitsen med å bygge kvalitetsmuskler om vitneren, om du skal hurtigdeffe å brenne vekk alt med engang?! make no sense, srs..

Personlig liker jeg ikke å hard bulke på "off season", men har en såkalt reverse diet. Der jeg legger på 100kcal f.eks hver uke fra der dieten endte. Å legge på seg mye unødvendig fett for å gå opp i vekt er etter min mening bortkastet, mtp det blir en mye større jobb og fjerne det og du vil mest sansynlig brenne masse muskler i prossesen.

Utlogget JoachimVik1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: BULK / DEFF
« #3 : 02. mars 2015, 22:28 »
ok, sett at jeg har som mål å være på 7-9 i fett % i juli. Nå er fettprosenten min målt 16,5.
Når er senest dato jeg bør slutte bulk og starte diett for å miste minst mulig muskelmasse da?

Utlogget christersa

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: BULK / DEFF
« #4 : 03. mars 2015, 12:27 »
Start nå allerede. Jo tidligere du starter, jo mindre muskler mister du

Utlogget gko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: BULK / DEFF
« #5 : 03. mars 2015, 15:58 »
ja, bare å starte nå og innstille hodet på at dette skal du klare! :-)
Jeg bruker 3mnd på å gå fra 10% til 5%, for å miste minst mulig masse! ta det langsomt, dropp kcal etterhvert, ikke for mye cardio i starten heller. Prøv deg fram og juster deretter :-) lykke til!

Utlogget intraining78

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: BULK / DEFF
« #6 : 08. mars 2015, 15:02 »
Jeg tenker og mye på å få redusert fettprosenten min! Foreløpig begynner jeg å bli fornøyd med at utviklingen går i retning ned i vekt samtidig som det ser ut som om muskler kommer til syne og fett forsvinner. Imidlertid har jeg kun klart å få bort 4% fett. Jeg ligger nå på altfor høy fettprosent og lurte på hva slags fremgangsmåte jeg må bruke på å gå ned i fettprosent uten å miste muskelmasse.
Jeg bruker mer enn gjerne 3 måneder på å gå ned 5% fett om dette er mulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!