Skrevet av Emne: Ser disse treningsprogrammene bra ut? (Styrke, muskelvekst)  (Lest 3314 ganger)

Utlogget sandnesj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Eks:
Frontbøy
Markløft
Pullups 
Dips
Benkpress
Planken

Eks:
Knebøy
Bulgarsk utfall
Hip thrust
Militærpress
Sittende roing
Planken

Noen virkelig gode øvelser jeg bør få inn? Jeg vil ha fokus på hele kroppen. Lurer på om jeg mangler en eller annen øvelse som "fullfører" det hele... Og bør jeg bytte rekkefølge på øvelsene, eller ser det greit ut?

Jeg skal ha færre repitisjoner med mer vekt. Men bør jeg la være å presse meg for hardt i starten? Hvis jeg f.eks. klarer 40-50 kg på benpress (bare et eks), skal jeg uansett gå ned et par kg i og med at jeg er såpass ny? Og bør jeg da få inn flere reps?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Forslag :

Dag 1 :
Knebøy 3x8
Markløft 2x8
Benkpress 3x8
Pullups 3x8 (eller det man klarer)
Sidehev i L : 2x8
Planken

Dag 2:
Knebøy 3x8
Bulgarsk utfall 2x8
Dips 3x8 (eller det man klarer)
Sittende roing 3x8
Militærpress 2x8
Planken

Ville ha vært forsiktig med frontbøy i begynnelsen, få heller inn god teknikk i knebøy. Hip thrust er ganske overflødig når du trener alt det andre. Har flyttet dips for å skape mer harmoni. Her får du trent alt begge dager men med litt variasjon mellom dagene.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget sandnesj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Tusen takk for et hjelpsomt svar, og for hjelp med programmene! Har prøvd å spørre andre plasser, men får ikke noe særlig hjelp. Er ganske ny på dette, og vil gjerne få det mest mulig riktig! Trener jeg alle muskelgrupper med disse programmene?

Jeg skal prøve dette neste økt, og så skal jeg satse mer på å øve teknikk nå i startfasen.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tusen takk for et hjelpsomt svar, og for hjelp med programmene! Har prøvd å spørre andre plasser, men får ikke noe særlig hjelp. Er ganske ny på dette, og vil gjerne få det mest mulig riktig! Trener jeg alle muskelgrupper med disse programmene?

Jeg skal prøve dette neste økt, og så skal jeg satse mer på å øve teknikk nå i startfasen.

Ja, du trener stort sett alt begge dager. Du kan legge til litt biceps, triceps, legger og lårcurl i den grad du føler for det. Men ikke mer enn et par sett av hver. Et tips hvis man først skal trene biceps/triceps er å bruke kabel og taugrep, da får man brukt litt alternativ muskulatur i underarmene og hendene.

Vet ikke hva du klarer av pullups og dips men det er bedre å bruke treningsstrikk enn maskin. Eller nedtrekk istedenfor pullups.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget sandnesj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Ja, du trener stort sett alt begge dager. Du kan legge til litt biceps, triceps, legger og lårcurl i den grad du føler for det. Men ikke mer enn et par sett av hver. Et tips hvis man først skal trene biceps/triceps er å bruke kabel og taugrep, da får man brukt litt alternativ muskulatur i underarmene og hendene.

Vet ikke hva du klarer av pullups og dips men det er bedre å bruke treningsstrikk enn maskin. Eller nedtrekk istedenfor pullups.

Ok! Smiley Hva er sidehev i L? Fant ikke noen ordentlige forklaringer på google. Og hva er forskjellen på nedtrekk og pullups? (Jeg har lært "liggende" pullups, der jeg drar kroppen opp mot stanga i liggende posisjon, framfor å henge på stanga. Vet ikke hva forskjellen er. Gjør bare det jeg har lært...)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sidehev i L :

https://www.youtube.com/watch?v=u4no9uxE028

Ordentlige pullups er et bedre komplement til sittende roing :

https://www.youtube.com/watch?v=UX890SrROhQ

Alternativ er å trene nedtrekk med medium bredt overhåndsgrep. Strikker kan brukes til dips også, på samme måte som i videoen over. Dips i maskin er ikke så dumt men pullups i maskin er en dårlig øvelse.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget sandnesj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sidehev i L :

https://www.youtube.com/watch?v=u4no9uxE028

Ordentlige pullups er et bedre komplement til sittende roing.

https://www.youtube.com/watch?v=UX890SrROhQ

Alternativ er å trene nedtrekk med medium bredt overhåndsgrep. Strikker kan brukes på samme måte som i videoen med dips. Dips i maskin er ikke så dumt men pullups i maskin er en dårlig øvelse.

Takk så mye for hjelpen! Dette skal jeg ta med meg. Har allerede skrevet det ned så jeg husker til neste økt! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!