Skrevet av Emne: Hey og hopp - detta må bli topp!!!  (Lest 2080 ganger)

Utlogget Snuppis 42 ;-)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« : 01. mars 2015, 22:43 »
 Cheesy

Ny jente her inne , ikke helt ny angående trening , men endog endel år siden kroppen var fitt og trent.
Lang historie veldig kort....
Ned 50 kg - litt gjort selv bare med mat og resten skaffet meg et " hjelpemiddel " for over 5 år
siden.. Vært død - syk og tåler ikke fett , korn , en del frukt ,grønnsaker så veldig bra...ei heller snop/ søtt.
Men resten av matkartet tåler jeg inntil videre..
Har blå " resept " på Nutridrink med bare protein som jeg bør bruke 1-2 ggr om dagen.( hmm , )

Likevel har jeg faktisk klart å legge på meg 6 kg det siste året....ting kan jo skli ut , og trene har jeg gjort
innimellom slagene. Så nå klar igjen etter en op.for 4 uker siden.
Leste og likte innlegget fat to fit - veldig godt . vet hva jeg kan og hva jeg vil , men likevel er jeg vel slem eller for
snill mot meg selv og gir etter for ting som er godt.

Men alt dette til side..
Ny treningsplan med PT er lagt og avtalt start i morgen....jeg har 6-8 mnd.på meg til en stor bukplastikk ( etterlengtet )  , undertiden
har jeg meldt meg på hennesrittet i juni og grenserittet 31 juli , og meldt meg inn i sykkelgruppa på spenst i min hjemby.
Men stryketrening er med på å forme kroppen - men fått beskjed om å ikke bare løpe på mølla som jeg hadde dilla på tidligere...:-)
Så dere som har peiling - er det mulig å få strammet spesielt mage mest mulig på innsiden med riktig kosthold og trim , stramme opp grevinnehenget ( det er ikke så altfor slækt ) , og rompe og lår vet jeg. Kondisjonstrening får jeg likevel via spinning , og oxybox ( som jeg digger) inkl styrke der også...

Jeg tar imot alle ideer dere har.
Nå i begynnelsen har jeg lagt opp treningen til 2-3 dager i uken...og jeg vet at jeg kommer til å øke den med tiden , jeg har flust av
tid frem til høsten i det minste. Cool

Min belønning er en fittere kropp , bedre kondisjon , mer sprudlende og glad enn vanlig og øve på å få kroppen til å fungere så godt som mulig med inntak av den kosten jeg kan nyte ....( 80 cm fungerende tynntarm) , Selv om jeg har " fått beskjed " om at det kommer til å bli tøft i forhold til sykkelritt og slikt...har jeg tenkt å prøve og heller feile om så er...og prøve på nytt igjen - med annen løsning.
Må jo leve i trua......  Wink Grin Cheesy

Jeg lever  - og sikter opp og frem ....slik er jeg... >Cheesy

Gleder meg til å høre fra
dere alle....;-)

Tips taes imot med et stort  Grin

Mitt inntak av vitaminer hver dag de siste 3 årene:

2500mg Calsigran forte ( calsium og D-vit )
1 * Folsyre
1 * Multivitamineral
B12 = verdi over 1600 vært slik i 3 år
Jerninfusjon ca hver 3-4 mnd.

Spiser fisk/reker  2-3 dager i uka
Rene kjøtt produkter
og en del annet så klart... :Smiley



Utlogget Snuppis 42 ;-)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« #1 : 01. mars 2015, 23:05 »
jada...glemte å legge hvor høy og tung jeg er.... Shocked


Jeg rekker 170 cm over bakken og
veier nå 78 kg - mål er mellom 70-72 kg , eller bare føle meg bedre vel og fit er det viktigste ;-)

Snuppis  Grin

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« #2 : 04. mars 2015, 09:07 »
Hei!

170cm / 78kg er et greit utgangspunkt, da kan du (sannsynligvis) uten problemer jobbe med kroppsbærende aktiviteter når du skal gå ned i vekt. Dvs. øvelser der beina bærer vekta av kroppen, mao. gåing, jogging, løping, ski. 1 times trening av denne typen vil ha en helt annen effekt enn f.eks. spinning. Utfordringen er å ikke bli for ivrig og dermed overbelaste muskler og ledd.

Ellers har du tilsynelatende en litt kompleks helsesituasjon med matintoleranse, nedsatt funksjon i tynntarmen, forestående operasjon, historikk som kan ha gitt livstilssykdommer, etc. Derfor er det svært viktig at du snakker med en lege om hvor mye og hva slags trening du kan tåle.

Ellers er det viktig å ha et BRA kosthold, der du spiser ordentlig mat, og du spiser deg mett. Årsaken til kjempesprekker på sjokolade og lignende er jo gjerne at man går på sjøgress-diett som hverken smaker godt eller gir metthetsførelse.

Utlogget Snuppis 42 ;-)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« #3 : 05. mars 2015, 01:10 »
 Grin

takk for svar  Cheesy

Jepp  - ingen vet så mye om ting og tang føler jeg innen verken kostholdsexperter eller noe....Så har fått beskjed om å prøve meg frem og det er nettopp det jeg skal gjøre...
Treningsdag 1 funket helt fint....
 -  jeg er faktisk litt stolt av meg selv.....2 dager uten sukker( godteri)  er da i det minste en god start...;-)
I morgen treningdag 2  - oxybox - gleder meg...belønning - deilig badstue etterpå....;-)

ttyl
Snuppis 42  Smile

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« #4 : 06. mars 2015, 13:07 »
 2thumbsup

Utlogget Snuppis 42 ;-)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hey og hopp - detta må bli topp!!!
« #5 : 08. mars 2015, 01:51 »
 woot
Ugh - dag 2 etter trening er over....

Loget støl er vel mildt sagt....men ut på hunden  innbiller jeg meg er lurt å gjøre...neste trening på mandag igjen.
Stølheter sitter i rompa , øvremagedel ( over hele) armer ogog litt bak i ryggen ja.....Så noe ble vekket til liv igjen etter lengre tid i dvale.....

Alt blir bare bedre herifra....

5 dager uten sukker også..... Grin Grin Grin

Fortsatt god helg til
dere alle ;-)

Ugh - ugh
fra
Snuppis  Smile :Smiley Grin Dance

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!